۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۵۴۹۰۴۷
مدیر شبکه ولایت:

شبکه جهانی ولایت به زبان انگلیسی راه‌اندازی می‌شود

حجت الاسلام والمسلمین رفعتی از راه اندازی زبان انگلیسی شبکه جهانی ولایت همزمان با میلاد امیرمؤمنان علی(ع) خبر داد.
نشست خبری سخنگوی حوزه های علمیه  حجت الاسلام رفعتی حجت الاسلام والمسلمین رفعتی

حجت‌الاسلام و المسلمین عباس رفعتی نائینی، رییس شبکه جهانی ولایت، در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رابطه با فعالیتها و اهداف شبکه جهانی ولایت، بیان داشت: شبکه دینی ولایت هشت سال پیش تحت نظر حضرت آیتالله مکارم شیرازی تأسیس شده است و بودجه این شبکه را نیز معظمله پرداخت میکنند.

وی اظهار داشت: پس از تأسیس شبکه جهانی ولایت، برنامههای این رسانه به صورت 24 ساعته و به زبان فارسی بوده است اما پس از مدتی شبکههای دیگری نیز با همین عنوان به زبانهای عربی و هوسا(ویژه غرب آفریقا) دائر شد.

وی با بیان این که زبان انگلیسی شبکه جهانی ولایت به زودی راهاندازی خواهد شد، گفت: همزمان با میلاد امیرمؤمنان علی(ع)، شبکه انگلیسی ولایت افتتاح شده و در اختیار یک میلیارد و سیصد هزار مخاطب انگلیسی زبان در سراسر جهان قرار خواهد گرفت.  

وی با اشاره به این که شبکه جهانی ولایت در ابعاد مختلف برنامههای متنوع دینی را تنظیم کرده و در اختیار مخاطبان خود قرار میدهد، ابراز داشت: گروههای علمی قرآن و حدیث، ادیان و مذاهب، پاسخ به شبهات وهابیت و اهل سنت، خانواده و تاریخ برنامههای مورد نیاز مخاطبان این شبکه جهانی را طراحی و تهیه میکنند.

رییس شبکه جهانی ولایت افزود: این شبکه جهانی با بهرهگیری از فرکانسهای مختلف ماهوارهای، از سراسر جهان قابل دریافت است.

وی با بیان این که شبکه ولایت یک شبکه شیعی و اسلام اصیل است، تصریح کرد: خداوند متعال را شاکریم که شبکه ولایت با دنبال کردن سیاستهای مرجعیت و نظام اسلامی ایران تاکنون توانسته است مخاطبان بسیاری را از سراسر جهان جذب کند.

حجت الاسلام والمسلمین رفعتی با قرائت آیه «... وَجَادِلْهُمْ بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ ...»، خاطرنشان کرد: برنامههای تولیدی و پخش زنده شبکه جهانی ولایت باید بر اساس حکمت، موعظه و جدال احسن تنظیم شود، از این رو ما در مدیریت جدید این شبکه میکوشیم تا در هیچ یک از برنامهها به مقدسات دیگر ادیان، مذاهب و حتی وهابیت توهین نشود./878/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات