۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۸
کد خبر: ۵۴۹۰۴۰
مدیر کتابفروشی دنیای کتاب:

«دنیای کتاب» دغدغه دسترسی مردم قم به کتاب‌های عمومی را رفع می‌کند

مدیر انتشارات «کومه» تأسیس این مرکز فرهنگی را با هدف رفع دغدغه دسترسی مخاطب به کتاب‌های عمومی دانست.
فروشگاه دنیای کتاب

به گزارش خبرگزاری رسا، حسین قوامیان، مدیر فروشگاه «دنیای کتاب» قم درباره تاسیس این کتابفروشی گفت: از یک سال گذشته طراحی تاسیس این کتابفروشی آغاز شده و پنجشنبه هفته جاری افتتاح می‌شود. آئین افتتاحیه به احتمال زیاد با حضور محسن جوادی، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار  می‌شود. مجید غلامی جلیسه، مدیرعامل موسسه خانه کتاب، آیت‌الله سعیدی، تولیت حرم حضرت معصومه(س) و استاندار و مسئولان شهر قم در مراسم آغاز به کار این مجموعه حضور دارند.

به گفته این فعال حوزه نشر، کتابفروشی «دنیای کتاب» از بخش‌های مختلف نرم‌افزاری شامل جستجوی اینترنتی کتاب و بخش سخت‌افزاری تشکیل شده است. «تالار کودک» با مساحتی بالغ بر 200 متر مربع، گنجینه، در فضایی حدود 80 متر مربع، بخش کتاب‌های عمومی بیش از دو هزار متر مربع، و دو «کافه‌کتاب» سرباز در مساحت 60 مترمربع و سر‌پوشیده نزدیک به 150 متر مربع بخش‌های مختلف این کتابفروشی هستد. دالان‌های «داستان و رمان» و «مرجع» نیز بخش‌های دیگر این کتابفروشی است.

قوامیان درباره جستجوی کتاب در کتابفروشی «دنیای کتاب» افزود: جستجوی کتاب فروشگاه «دنیای کتاب» تحت وب است و این قابلیت را برای مخاطب ایجاد می‌کند تا در منزل نیز از بین 140 موضوع، علاوه بر مشاهده طرح جلد، عنوان، خلاصه و شناسنامه کتاب را نیز مشاهده کند. شرح نشانی قفسه و ردیف کتاب مورد نظر از دیگر قابلیت‌های جستجوی «دنیای کتاب» است. کتاب‌های حوزه عمومی، دانشگاهی، کودک و نوجوان و حوزه دین منابع کتابفروشی دنیای کتاب را تشکیل می‌دهد. دوستداران کتاب همچنین می‌توانند، کتاب‌‌های گویا را جستجو کنند و از تازه‌های کتاب نیز مطلع شوند.      

 این فعال حوزه نشر با اشاره به پیش‌بینی تالار مطالعه برای اهل کتاب در کتابفروشی «دنیای کتاب» گفت: 80 درصد فضای این مکان فرهنگی به کتابفروشی و مابقی به عرضه لوازم ‌التحریر اختصاص دارد.

 این عضو مجموعه «دنیای کتاب» با همکاری مشترک سه ناشر سید محمد مولانا، مدیر نشر «دارالفکر»، حسین قوامیان، مدیر نشر کومه وعلی حاجی‌تقی، مدیر نشر «ارمغان طوبی» ایجاد شده است. هزینه دکور این مجموعه با بودجه یک میلیاردی و اجناس نیز با بودجه 6 میلیاردی تامین شده است. 

قوامیان ایجاد کتابفروشی دنیای کتاب را رفع دغدغه دسترسی علاقه‌مندان مخاطبان قمی به کتاب‌های عمومی دانست و ادامه داد: دنیای کتاب را باید کتابخانه نامید چراکه 25 هزار عنوان کتاب در دنیای کتاب عرضه شده و ظرفیت افزایش این تعداد تا 60 هزار عنوان نیز وجود دارد.

این ناشر شهرستانی با اشاره به توجه متولیان تاسیس کتا‌بفروشی دنیای کتاب به ناشران گفت: تلاش شده تا «دنیای کتاب» فضایی برای ناشرانی باشد که در جریان توزیع کتاب از توانایی کمتری برخوردارند؛ به‌عبارت دیگر فرصت عرضه کتاب‌های ناشران قمی وجود دارد و کتاب‌ها به صورت امانی عرضه می‌شود؛ علاوه بر این در جریان ایجاد «دنیای کتاب» بسیاری از ناشران تهرانی نیز استقبال کرده‌اند.

مدیر نشر «کومه» با تاکید بر لزوم توجه بیشتر به کتابفروشی‌های بزرگ ادامه داد: «دنیای کتاب» در طبقه سوم مجموعه تجاری صفائیه قم و در جوار حرم حضرت معصومه(س) ایجاد شده، به‌عبارت دیگر کتابفروشی با دیواربرداری و تغییر کاربری چندین مغازه که قرار بود به محل فروش لوازم آرایش و پوشاک تبدیل شود شکل‌گرفته است. «دنیای کتاب» از فضای برگزاری نشست‌های تخصصی، رونمایی از کتاب و نمایش فیلم نیز برخوردار است./۹۹۸/د ۱۰۳/ش

منبع: خبرگزاری ایبنا

ارسال نظرات