۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۵
کد خبر: ۵۴۹۰۱۹
عضو مجمع نمایندگان طلاب مطرح کرد؛

غفلت مسؤولان از پیوست‌های فرهنگی در اقتصاد کشور

حجت الاسلام گلزاده گفت: فرهنگ و اقتصاد را نباید فدای یکدیگر کرد؛ بلکه هردو باید به‌صورت تام پیگیری شود، چراکه نظام و مملکت اسلامی است و انقلاب ایران هم از جنس انقلاب فرهنگی است.
حجت الاسلام گلزاده حجت الاسلام گلزاده

حجت الاسلام صادق گلزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، تبعیت از قانون اساسی نیاز اساسی امروز دانست و ابراز داشت: در قانون اساسی مهم ترین رکن هدایت جامعه ولایت فقیه است؛ بنابراین تبعیت از ولایت فقیه به‌عنوان نخ تسبیح نظام و مملکت اسلامی عرفا، شرعا و قانونا بر همه واجب است.

وی در ادامه با توجه به مشکلات اقتصادی جامعه خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری گرهگشایی از مسئله اقتصاد را با نامگذاری این سال به اشتغال و تولید مطرح فرمودند که مسئولان دولت توفیقات عملی خود را نشان بدهند.

عضو مجمع نمایندگان طلاب در ادامه فرهنگ و اقتصاد را از عناصر لازم جامعه اسلامی خواند و اظهار داشت: فرهنگ و اقتصاد را نباید فدای یکدیگر کرد بلکه هردو باید بهصورت تام پیگیری شود، چراکه نظام و مملکت اسلامی است و انقلاب ایران هم از جنس انقلاب فرهنگی است.

نخبه برتر تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی قم، فرهنگ را عنصر مهمی در مسائل کلان جامعه دانست و پیگیری درست و اجرای صحیحی آن را از سوی دولتمردان ضروری برشمرد و بیان داشت: همه ساحتهای اقتصادی پیوست فرهنگی دارد و این فقاهت و مرجعیت است که تکلیف فرهنگی این قضایا را باید مشخص کند، در ساحت فرهنگ متخصصان دین و فرهنگ باید سخن بگویند؛ بنابراین فرهنگ، اِشراف و فراگیری خاص خودش را دارد.

وی در ادامه توضیح داد: بانک یک ظرفیت اقتصادی است و قید بانکداری اسلامی که از ربا به دور باشد یک پیوست فرهنگی است. بسیاری از پیوستها که ما در اقتصاد، عمران و توسعه داریم مثل تعیین جایگاه عبادت در شهرسازی، پیوست فرهنگی است.

حجت الاسلام گلزاده افزود: لکن از نگاه دیگری وقتی اقتصاد به ظرفیتهای اورژانسی خودش می رسد فقر و فاصله طبقاتی مطرح میشود اینجا کار اورژانسی مقدم می شود یعنی فرهنگ هم در اینجا باید به کمک اقتصاد بیاید و پیوست های فرهنگی فقرزدایی، کاهش فاصله طبقاتی و... اولویت پیدا کند.

وی مطرح شدن اقتصاد بهعنوان یک اصل ضروری از سوی مقام معظم رهبری را یک پیوست فرهنگی دانست و گفت: اصحاب فرهنگی باید به دغدغههای مردم بپردازند و تحقیقا اگر این چندسال به شکل شایسته کارشده بود بسیاری از مشکلات حاصل نمیشد.

وی با بیان اینکه توفیقات عملی دولت باید سر سفره مردم مشاهده شود گفت: ارائه آمار، گزارش و نمودار خوب است اما اگر مردم در سفره خود گرهگشایی را نبینند بیفایده و آسیب زا است، از این رو آسیب کار را باید برطرف کرد.

استاد سطح عالی حوزه درباره راه حل  مشکلات اقتصادی و فرهنگی کشور گفت: همه باید با وحدت و انسجام در چهارچوب سیاستهای رهبر انقلاب که برای بخشهای مختلف طراحی کردهاند و در دسترس قوای مختلف است، حرکت کنیم.

وی در ادامه فرافکنی‌ها را ناپسند دانست و گفت: تا سخن از فرهنگ می‌شود آمار کاذب از بودجهای که به چند مجموعه داده شده است ارائه می‌دهند و این گونه وانمود می‌کنند که مشکل فرهنگ ما به این مجموعهها برمیگردد، در حالیکه جایگاه دیگری که چندین برابر این بودجه را میگیرد به نوعی به خنثی سازی فرهنگ میپردازد.

حجت الاسلام گلزاده در پایان بر گره گشایی سریع مشکلات اقتصادی مردم تأکید کرد و ابراز داشت: حقیقت آن است که در 19دی از سوی امام خامنهای(مدظلهالعالی) مطرح شد و آنچه در راهپیماییهای علیه ساختارشکنی و اغتشاش در روزهای نزدیک به 19دی  بر زبان ملت جاری شد که جمع این دو حقیقت تفکیک اغتشاش از اعتراض طبیعی است و حاصل این اندیشه گره گشایی از مشکلات مردم است./۸۷۶/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات