۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۵۴۹۰۱۴
۱۰ اسفندماه همزمان با سراسر کشور؛

آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم برگزار می شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی درباره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم، گفت: این آزمون در چهار بخش و ۲۶ رشته در ۱۲ رشته حفظ ترتیبی، چهار رشته حفظ موضوعی، پنج رشته مفاهیم قرآنی و دو رشته تدبر قرآن کریم و ۳۰ رشته معارف اهل بیت(ع) برگزار می شود.
مسابقات قرآنی اوقاف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد احمدزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در نشست خبری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم امروز 24 دی ماه در جمع خبرنگاران گفت: حفظ قرآن که امروز در بین جوانان سراسر کشور شروع شده است در واقع یک مقدمه برای تدبر است.

وی با بیان اینکه حفظ و تکرار و انس با آیات قرآن کریم موجب می شود که انسان بتواند در قرآن تدبر کند، اظهار کرد: برای ششمین سال متوالی آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم برگزار می شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان اینکه آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم هر ساله از سوی دو نهاد اداره کل اوقاف و اداره کل ارشاد استان برگزار می شود، تصریح کرد: پس از پنج سال تجربه موفق امسال به منظور هم افزایی و کار مشترک و حذف موازی کاری  این برنامه  با همکاری اداره کل ارشاد استان برگزار می شود.

حجت الاسلام احمدزاده با بیان اینکه از سال 91 طرح تربیت حافظان قرآن کریم در بقاع متبرکه براساس سخنان رهبر معظم انقلاب که تأکید بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن دارند، آغاز شده است، اظهار کرد: در این طرح قرار برآن شد که در طی چهار سال یک میلیون حافظ قرآن تربیت شوند که ثمرات این طرح منجر به تمدید آن در سال های آینده شد.

وی با بیان اینکه از ابتدای طرح تا به امروز در خراسان رضوی 102 هزار و 586 نفر در استان ثبت نام کرده اند و پنج سال آزمون برگزار شده است، تصریح کرد: 14 هزار و 206 نفر گواهینامه حفظ قرآن کریم دریافت کرده اند و 136 نفر هم مورد تجلیل قرار گرفته اند.

حجت الاسلام احمدزاده با بیان اینکه در این سالها بیش از دو هزار نفر مربی در قالب سه هزار و 149 کلاس آموزشی با این طرح همراهی و کمک کردند، تصریح کرد: از این تعداد 766 نفر به دوره های تربیت مربی قم اعزام شدند.

وی با بیان اینکه افراد شرکت کننده در این طرح به دو صورت حضوری و غیر حضوری بودند، تصریح کرد: درطرح حضوری سه هزار و 149 کلاس برگزار شد و در بخش غیر حضوری از سال 92 برنامه ای قرآنی از رادیو استان طراحی و اجرا شد که گامی به سوی نور نام دارد و به صورت مستمر ادامه دارد که 9 هزار و 481 نفر به صورت کلاس های مجازی و مربی به صورت تلفنی با آنها ارتباط برقرار کرد.

حجت الاسلام احمدزاده با بیان اینکه آزمون سراسری حفظ قرآن کریم امسال همزمان با سراسر کشور در استان خراسان رضوی برگزار می شود، گفت: ثبت نام از 18 دی ماه آغاز شده وتا 30 دی ادامه دارد.

وی با بیان اینکه این ثبت نام به صورت غیرحضوری و از طریق سایت آزمون به صورت فردی و گروهی انجام می شود، تصریح کرد: این آزمون در چهار بخش و 26 رشته در 12 رشته حفظ ترتیبی، چهار رشته حفظ موضوعی، پنج رشته مفاهیم قرآنی و دو رشته تدبر قرآن کریم و 30 رشته معارف اهل بیت(ع) برگزار می شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی ادامه داد: زمان برگزاری این آزمون 10 اسفند خواهد بود که به سه هزار نفر برگزیده جوایز و هدایای ارزنده قرآنی اعطا می شود./934/پ202/ب1

ارسال نظرات