۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۵۴۸۹۹۱
آیت الله مظاهری:

مردم از فساد اداری و اقتصادی رنج می برند | نفاق برخی کشور را از پیشرفت بیشتر باز داشته است

رییس حوزه علمیه اصفهان گفت: باید در زمینه های مختلف پیشرفت های زیادتری متوجه کشور می شد ولی در اثر نفاق هایی که از سوی برخی وجود داشته از بسیاری پیشرفت ها بازمانده ایم.
آیت الله مظاهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری در جلسه تفسیر قرآن صبح امروز که در مسجد امیرالمؤمنین(ع) خیابان جی برگزار شد، گفت: محکم کاری نکردن، کشور را از پیشرفت های زیادی بازداشته است.

وی در ادامه تفسیر سوره بقره، آیه «وَمِنَ النَّاسِ مَنْ یُعْجِبُکَ قَوْلُهُ فِی الْحَیَاةِ الدُّنْیَا وَیُشْهِدُ اللَّهَ عَلَى مَا فِی قَلْبِهِ وَهُوَ أَلَدُّ الْخِصَامِ» را تلاوت کرد و افزود: این آیه در رابطه با منافقان است، منافقانی که در آیات متعددی از قرآن به عنوان بدترین انسان ها معرفی شده اند؛ این آیه بیان می دارد، دشمنی منافقان فوق العاده سخت و شکننده است و در صورتی که غالب شوند همه چیز را نابود خواهند کرد.

حضرت آیت الله مظاهری اظهار کرد: نفاق دارای مراتبی است، مرتبه قوی آن در این آیه مورد توجه واقع شده و مبتلا شدن شیعیان به آن بسیار نادر است، ولی مرتبه سبک تر آن که امکان آلودگی شیعه به آن وجود دارد، غیبت کردن، تهمت زدن به هر شیوه ای است و مرتبه بعدی آن ضایع کردن حقوق مردم از سوی مسؤولان است.

رییس حوزه علمیه اصفهان خاطرنشان کرد: اغتشاشات اخیر با برنامه ریزی های دشمن درجه یک نظام انجام گرفت ولی فسادهای اداری و میلیاردی در تحریک مردم اثر بسیار زیادی داشت و در حال حاضر برای ریشه کن کردن این فساد اداری اقدامات زیادی لازم است.

استاد اخلاق حوزه علمیه اضافه کرد: محکم کاری نکردن در کارها نیز از مراتب نفاق است، گاهی یک اقدام نامناسب ضربه های بزرگی به مردم وارد می کند، گاهی یک عمل بدون محکم کاری موجب تخریب یک مکان می شود؛ پیامبر(ص) می فرمودند انسان باید همه کارهایش را محکم کاری کند و این خواست خداوند است؛ انسان نباید بی پایه فعالیت کرده و یا بی پایه دهانش را باز کند و هر چیزی بگوید.

وی عنوان کرد: ضرباتی که در اثر زلزله به مردم وارد می شود به خاطر همین محکم کاری نکردن ها است، در کشور ژاپن با وجود این که زلزله های زیادی می آید ولی به دلیل این که محکم کاری کرده اند در هنگام وقوع زلزله به زندگی عادی خودشان ادامه می دهند، پیامبر اسلام به ما توصیه کرده اند که محکم کاری کنیم ولی ژاپنی ها به دستور ایشان عمل کرده اند.

حضرت آیت الله مظاهری گفت: باید در زمینه های مختلف پیشرفت های زیادتری متوجه کشور می شد ولی در اثر نفاق هایی که از سوی برخی وجود داشته از بسیاری پیشرفت ها بازمانده ایم.

رییس حوزه علمیه اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: هر چند ایرانی ها از نظر ذوق و استعداد با نظر سنجی های مختلف بسیار قوی هستند ولی این نفاق ها اجازه پیشرفت به ما در مواضع مختلف نداده است./۸۶۷/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات