۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۵۴۸۹۷۲
آیت الله خاتمی در گفت وگو با رسا:

مسؤولان و تریبون داران اعتقادات حق را در مسلخ اهداف سیاسی قربانی نکنند | استناد برای اثبات "نقد پیامبر" مخدوش و بدون سند است

عضو هیأت رییسه خبرگان با نادرست خواندن سخنان مطرح شده درباره نقد پیامبر اسلام(ص) گفت: از تریبون داران انتظار می رود اعتقادات حق، مستند و مستدل اسلامی و مذهبی را در مسلخ اهداف سیاسی قربانی نکنند.
آیت الله خاتمی

آیت الله سید احمد خاتمی عضو هیأت رییسه و سخنگوی مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اظهارات ناصحیح برخی از مسؤولان درباره نقد پیامبر و امام زمان(عج) گفت: این روزها سخنی گفته که شایسته نقد اعتقادی است.

وی افزود: گفته شده که پیامبر و معصومان(ع) قابل نقد هستند که سخنی نادرست است و یک خلطی در این عرصه صورت گرفته است، خلط صورت گرفته این است که پیامبر و معصومان اجازه نقد می دادند اما این موضوع بدان معنا نیست که این بزرگواران قابل نقد هستند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این که پیامبر و ائمه طاهرین(ع) معصوم هستند، اظهار داشت: معصوم یعنی کسی که از اول تا پایان عمر خطا و اشتباه عمدا و سهوا از او سر نمی زند، پیامبر و اهل بیت(ع) اجازه نقدی می دادند که برای احترام به شخصیت امت و الگوسازی بوده است.

وی ادامه داد: از آنان که تریبون در دست دارند انتظار می رود اعتقادات حق، مستند و مستدل اسلامی و مذهبی را در مسلخ اهداف سیاسی قربانی نکنند.

آیت الله خاتمی با تأکید بر این که استناد انجام شده برای اثبات نقد به پیامبر اسلام اشتباه و نادرست است، ابراز داشت: این جمله که گفته شده شخصی پرسید" أ من الله ام منک؟" در داستان جنگ بدر سند نداشته و از جهت تاریخی کاملا مخدوش است، این مطلب را علامه سید جعفر مرتضی در کتاب الصحیح به تفصیل اثبات کرده است./1323/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات