۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۵۴۸۹۷۱

دروس خارج حوزه در شهرستان ها رسمیت یافت

بر اساس سیاست های جدید شورای عالی و مدیریت حوزه های علمیه و به منظور ارتقای سطح علمی مدارس علمیه شهرستان ها، دروس خارج در شماری از این شهرستان ها رسمیت پیدا کرد.
معاونت آموزش حوزه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، یکی از سیاست های جدید آیت الله اعرافی مدیریت حوزه های علمیه، تقویت حوزه های علمیه استان ها و شهرستان ها اعلام شده بود.

در همین راستا و به منظور تقویت سطح علمی مدارس شهرستان ها، دروس خارج حوزه در شماری از شهرستان ها رسمیت پیدا کرد و بقیه استان ها نیز در حال بررسی است.

این اتفاق مبارک که با استقبال حوزه های علمیه در استان ها و شهرستان ها نیز مواجه شده است، در راستاي سياست هاي شوراي عالي و تأکيد مدير حوزه هاي علميه و جهت تقويت و ارتقاي  سطح علمي حوزه هاي علميه شهرستانها و فراهم کردن زمينه ادامه تحصيل طلاب و بهره مندي مناطق مختلف کشور از طلاب و فضلاء بومي ، تدريس دروس خارج اعلام شده است.

بر اساس گزارش رسا، درس خارج حوزه در استانهاي ذيل رسميت يافته و بررسي دروس خارج ساير اساتيد استان هاي مذکور و ساير استان ها در دست اقدام می باشد.
1-    استان تهران شهرستان تهران،  یک استاد
2-    استان خوزستان شهرستان اهواز،  یک استاد
3-    استان سمنان شهرستان شاهرود،  یک استاد
4-    استان سمنان شهرستان دامغان،  یک استاد
5-    استان همدان شهرستان همدان، دو استاد
6-    استان فارس شهرستان شیراز،  دو استاد
7-    استان فارس شهرستان مرو دشت، یک استاد
8-    استان گلستان شهرستان گرگان، یک استاد
9-    شهرستان بابل، یک استاد
10- شهرستان کاشان، یک استاد

گفتنی است، تمامی حوزه های علمیه سراسر کشور به جز استان های خراسان و اصفهان تحت برنامه مرکز مدیریت حوزه های علمیه به مرکزیت قم هستند. در عین حال تعامل و همکاری بسیار خوبی بین این سه مرکز وجود دارد.

درس خارج، عالی‌ترین سطح دروس در حوزه های علمیه است. این دوره به صورت سنتی، پس از طی دو دوره مقدمات و سطح آغاز می‌شود. درس خارج، كانون ارائه آخرين دستاوردهاى علمى استادان و نيز فرصتى براى آموختن روش اجتهاد و ورزيده شدن در آن است. در دروس خارج، اساتید افزون بر بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات علما و اساتید برجسته آن علم در موضوع مورد نظر، دیدگاه و نظر خود را نیز با استدلال بیان می کنند./۹۲۴/ت۳۰۳/ج

ارسال نظرات