۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۲
کد خبر: ۵۴۸۹۰۰
حجت الاسلام والمسلمین تراشیون:

ماهواره مهم ترین عامل افزایش بی حجابی در خانواده ها است

استاد حوزه علمیه قم گفت: ماهواره فساد، بی حجابی و بی بندباری را در محیط خانواده ها ترویج کرده و یکی از مهم ترین علل بی حجابی و بدحجابی و فساد در درون محیط خانواده ماهواره است.
حجاب تراشیون

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا تراشیون امروز در آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به علل بی حجابی و بدحجابی در خانواده ها گفت: یکی از مهم ترین علل بی حجابی و بد حجابی تربیت بد والدین و به عبارت دیگر بد تربیتی است.

وی افزود: اگر زنی بی حجاب و یا بد حجاب است همسرش در نخستین گام به جای مخالفت و درگیری با او می تواند او را در مسیر تربیت صحیح قرار دهد و قرار گرفتن در مسیر تربیت صحیح دینی می تواند با حضور در اماکن مذهبی، محافل دینی و رفت و آمد با خانواده های مقید به حجاب و عفاف آغاز شود.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه محبت به همسر از دیگر راه های دعوت او به حجاب است، تصریح کرد: متأسفانه عده ای از افراد زمانی که در خانه و خانواده خود با بی حجابی و بدحجابی مواجه می شوند برخوردهای بدی از خود بروز داده و فرد را فاسق و فاسد خطاب می کنند که این رفتارغلط بوده و موجب بدتر شدن وضع موجود و لجبازی طرف مقابل می شود.

حجت الاسلام والمسلمين تراشيون با تأکید بر این که مرد می تواند در خصوص پوشش همسرش اظهار نظر کند، گفت: عده ای از مردان نظر خود را در مورد پوشش همسرشان بیان نکرده و در این زمینه با همسر خود زیاد راحت نیستند که باید توجه داشت یکی از علل بی حجابی بانوان؛ بی توجهی همسرشان و عدم بیان انتظارات و خواسته ها از سوی مرد در مورد پوشش همسرش است.

وی با اشاره به ای نکه متأسفانه 60 درصد از تماشاگران ماهواره ها بانوان هستند و تنها 40 درصد از مردان ماهواره تماشا می کنند، افزود: مردان باید به این نکته توجه کنند که ماهواره زمینه تربیت را از بین برده و خانواده را به فساد می کشاند؛ بنابراین اگر مردی به دنبال عفت و حجاب کامل همسر و فرزندانش در محیط خانه و جامعه است باید ماهواره را از زندگی خود حذف کرده و هرگز اجازه ورود ماهواره را به خانه خویش ندهد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که مرد تا جایی که می تواند باید ارتباطات همسر و فرزندان خود را با افراد نامحرم مدیریت کند، تصریح کرد: مردی که ماهواره به خانه آورده و نسبت به ارتباط همسرش با نامحرم بی توجه است نباید انتظار افزایش تلاوت قرآن، اقامه نماز اول وقت و پایبندی به حجاب و عفاف را از اعضای خانواده اش داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین تراشیون یادآور شد: همچنین پدر برای کاهش اثرات بی حجاب همسر بر روی دختران و فرزندان خود می تواند آنها را با همسالان خوب آشنا کرده و در محیط هایی که مقید به حجاب و عفاف هستند با خود همراه کرده و افراد با حجاب و مقید به حجاب و عفاف را برای دوستی به آنها معرفی کند./968/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات