۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۵۴۸۸۸۹
حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی تأکید کرد؛

لزوم نقش آفرینی اساتید و بزرگان حوزه در حمایت از انقلاب و نظام

دبیر تشکل بسیج اساتید سطوح عالی و خارج حوزه با اشاره به هجمه های گسترده علیه انقلاب و ولایت فقیه تأکید کرد که اساتید و بزرگان حوزه برای حمایت از انقلاب و نظام به صحنه بیایند.
حجت الاسلام اردهالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جمعی از اعضای تشکیل بسیج اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز با حضور در بیت حضرت آیت الله علوی‌گرگانی با این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم دیدار و گفت‌وگو کردند.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی سلیمانی اردهالی استاد درس خارج حوزه و دبیر تشکل بسیج اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم در این دیدار با اشاره به پیشرفت های چشم گیر حوزه در عرصه های مختلف سیاسی و فرهنگی، اظهار داشت: حوزه امروز با وجود پیشرفت های متعدد بازهم از جهاتی با نقص مواجه است که از جمله آن ها کم شدن همت بسزای طلاب در تحصیل علوم دینی است.

وی افزود: به عقیده ما لازم است که از نظر سیاسی توجه به مسائل سیاسی از جمله حفظ نظام از سوی علما به طلاب گوشزد شود و اساتید حوزه نیز در این مسیر مشی کنند، چراکه این نظام از طرف همه استکبار مورد هجمه قرار گرفته و همین مسأله نیز بر مسؤولیت ما می افزاید.

دبیر تشکل بسیج اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم با اشاره به اغتشاشات اخیر در کشور و اهمیت ورود حوزه های علمیه در خنثی کردن توطئه های دشمنان عنوان کرد: حقیقتا از این حادثه تلخ همه دشمنان خوشحال شدند و همین مسأله نشان داد که آنها مترصد فرصتی برای از بین بردن کیان نظام مقدس اسلامی هستند.

وی ادامه داد: به علاوه برخی از مسائلی که این روزها مطرح می شود که داخلی هم هست؛ متأسفانه می بینیم برخی مسؤولان مسائل اعتقادی را بیان می کنند که گاهی خوب مطرح نمی شود از جمله این که ما در این دوران معصوم نداریم که مسأله ای مسلم است ولی در اذهان برخی جوانان نقطه های ابهامی ایجاد می شود که آیا می شود به امام زمان(عج) انتقاد کرد؟.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی اردهالی با بیان این که همه این مسائلی که مطرح شده جواب های متسحکمی دارد، ابراز داشت: در این زمانی که این نظام قد علم کرده و زبان زد عام و خاص است، اگر بخواهد از داخل مورد هجمه اعتقادی قرار بگیرد واقعا به صلاح نیست و به ضرر اسلام است.

وی تأکید کرد: امروز اساتید بسیجی حوزه علمیه قم همراه مراجع و بزرگان پشت سر رهبر معظم انقلاب تا پای جان از خون هایی که پای نظام ریخته حمایت می کنند، چراکه برای این انقلاب جوانان زیادی رفتند و پرپر شدند و نظامی به همت امام راحل رقم خورد که آرزوی هزاران ساله هزاران فقیه بود.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم در پایان با اشاره به لزوم حمایت همه جانبه حوزه های علمیه از نظام و انقلاب خاطرنشان کرد: حکومتی در کشور ما شکل گرفته که علوی و مهدوی و فاطمی است، به همین جهت ما برخودمان بسیجی وار واجب می دانیم از این نظام و حوزه بابرکت و مرجعیت حمایت و حراست کنیم و از اساتید دیگر نیز در این راه دعوت می کنیم./1330/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات