۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۵۴۸۸۸۴

سفر معاون تبلیغی دفتر تبلیغات به استان کهکیلویه و بویراحمد

حجت الاسلام روستا آزاد در سفر به استان کهکیلویه و بویراحمد با مسؤولان تبلیغی و فرهنگی این استان دیدار کرد و در جریان کمبودها قرار گرفت.
حجت الاسلام روستا آزاد

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام روستا آزاد در سفری وارد شهرستان یاسوج شد و در نشستی با آیت الله ملک حسینی نماینده محترم ولی فقیه و خبرگان رهبری در استان شرکت کرد.

در این دیدار، مهم ترین مسایل و مشکلات فرهنگی استان بررسی و در مورد حمایت دفتر تبلیغات از اجرای برنامه های فرهنگی و تبلیغی بحث و تبادل نظر شد.

در ادامه این نشست مدیران حوزه های علمیه برادران و خواهران استان، مدیران سازمان تبلیغات استان و دیگر نهادها در حضور نماینده ولی فقیه در استان گزارشی از فعالیت ها ارائه کرده و خواستار حمایت جدی دفتر از آنها شدند. دوره های آموزشی نقد فرقه ضاله بهائیت، تصوف فرقه ای، باستان گرایی، حمایت از دوره های تربیت مربی کودک و نوجوان، اعزام روحانیون واجد شرایط در روزهای پایانی هفته به روستاهای فاقد روحانی، مقتل خوانی و مرثیه سرایی، تحکیم مبانی اعتقادی و... از درخواست های اصلی حاضرین بود که در همین رابطه حجت الاسلام روستا آزاد قول مساعدت داد.

همچنین حجت الاسلام روستا آزاد در مسیر عزیمت به استان کهکیلویه و بویراحمد به شهرستان سمیرم وارد و با مسئولین فرهنگی شهرستان در محل سازمان تبلیغات اسلامی دیدار و گزارشی از وضعیت فرهنگی و تبلیغی شهرستان و روستاهای تابعه به ایشان ارائه گردید.

کمبود روحانی در ۱۰۰ روستای منطقه، تأثیر برخی فعالیتهای فرقه ای از جمله باستانگرایی و کمبود شدید اعتبارات خانه های قرآنی شهرستان از مشکلات اساسی منطقه است. در این جلسه ۲ ساعته راهکارهایی به عنوان حمایت از فعالیتهای تبلیغی اتخاذ گردید.

در ادامه سفر وارد شهرستان پاتاوه از مناطق مهم عشایری و روستایی استان شده و با حجت الاسلام والمسلمین چراغی امام جمعه شهرستان به تفصیل گفتگو کرد. وی ضمن حضور در نماز جماعت مسجد جامع شهرستان به ارزیابی وضعیت فرهنگی تبلیغی منطقه پرداخت. تنی چند از نمازگزاران ضمن تشریح فعالیت های فرهنگی منطقه به کمبود شدید روحانی علیرغم اصرار مردم اشاره کرده و خواستار حمایت دفتر تبلیغات اسلامی شدند. دیدار با فعالان فرهنگی و مسئولان هیأتهای مذهبی و تنی چند از خانواده معظم شهداء از دیگر برنامه های دیدار از این منطقه بود. /۹۲۴/د۱۰۳/ج

ارسال نظرات