۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۵۴۸۸۵۲
مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی خبر داد؛

"انتشار نسخه الکترونیکی کتاب «تبیین نظری سکولار شدن در جامعه ایران معاصر"

کتاب حاضر پاسخی به این پرسش‌هاست که سکولارشدن چیست و چه نسبتی با سکولاریسم دارد؟
کتاب «تبیین نظری سکولار شدن در جامعه ایران معاصر»

محمد پهلوانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به آماده سازی نسخه الکترونیکی کتاب «تبیین نظری سکولار شدن در جامعه ایران معاصر» اظهار داشت: کتاب حاضر پاسخی به این پرسش‌هاست که سکولارشدن چیست و چه نسبتی با سکولاریسم دارد؟ آیا وقوع سکولار شدن در جامعۀ دینی احتمال دارد؟ جامعۀ سکولار به چه معناست و فرد سکولار چه خصوصیتی دارد؟ آیا جامعۀ سکولار به این معناست که تمام افراد آن سکولار هستند؟ چه عواملی فرد را به سمت و سوی سکولارشدن سیر می‌دهد؟

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: نویسندۀ کتاب می‌کوشد در یک جمع‌بندی تعریفِ روشنی از مفاهیم و نظریات موجود، مطرح و به کمک آنها عوامل نظری را که  به روند احتمالی سکولارشدن در جامعۀ ایران معاصر را کمک می کند، معرفی سازد و بر مبنای آنها به بیان رهنمودهایی بپردازد که از میزان اثرگذاری این عوامل می کاهد.

وی به معرفی این کتاب پرداخت و تصریح کرد: این کتاب نوشته محمد مسعود سعیدی و در پژوهشکده اسلام تمدنی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تهیه شده و در انتشارات این پژوهشگاه به چاپ رسیده است.

پهلوانی گفت: کتاب «تبیین نظری سکولار شدن در جامعه ایران معاصر» با 248 صفحه به زبان فارسی و به قیمت 170000 ریال در سال 1396 منتشر شده و به تازگی اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی این کتاب را به صورت کتاب الکترونیکی و در قالب کتابخوان همراه پژوهان با قابلیت اجرا در سیستم عامل اندروید و ویندوز به قیمت 35000 ریال منتشر کرده است.

وی درباره خرید نسخه الکترونیکی این کتاب خاطرنشان کرد: علاقه مندان برای دریافت نرم افزار این کتاب می توانند به نشانی اینترنتی کتابخوان همراه پژوهان به آدرس www.pajoohaan.ir مراجعه کرده و با خرید نسخه الکترونیکی این کتاب، از مطالب آن بهره مند شوند./۸۲۲/ ت ۳۰۳/ش

ارسال نظرات