۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۵۴۸۸۲۶
امام جمعه موقت اهواز:

چهارشنبه سیاه اوج ایثارگری مردم اهواز بود

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به اینکه در چهارشنبه سیاه مردم اهواز به خاک و خون کشیده شدند، گفت: در چنین روزی روحیه انقلابی و آمادگی بیشتر برای ایثارگری در مردم اهواز مشاهده شد.
حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز

حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اینکه چهارشنبه سیاه سال 57 در اهواز و برخی شهرها همچون دزفول عکس العملی در برابر فرار شاه بود، گفت: تعدادی از نظامیان در واکنش به فرار شاه و ابراز وفاداری به وی، تحرکات و کشتارهایی را در اهواز انجام دادند.

امام جمعه موقت ابراز داشت: 27 دی ماه در تاریخ انقلاب خوزستان و اهواز ماندگار شد و در چنین روزی دو اجتماع بزرگ در حسینیه اعظم و دانشگاه برگزار شد اما مأموران رژیم شاهنشاهی تا بن دندان مسلح به خیابان ها آمده و به سمت مردم تیراندازی کردند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با بیان اینکه در دانشگاه اجتماع بسیار بزرگی برپا شده بود، افزود: به همراه دو تن از دوستان از دانشگاه خارج و مشاهده کردیم که یک نفر سوار بر ماشین به مردم هشدار داده که نظامی ها از لشکر بیرون آمده و با تانک، ماشین ها را زیر گرفته و به تیراندازی می پردازند.

وی با بیان اینکه مردم با مشاهده چنین صحنه ای به شدت عصبانی شدند، یادآور شد: بحث در آن زمان وحدت ارتش با مردم بود و شعار مردم دارای عبارت برادر نظامی بود اما جلوتر که رفتیم دیدیم نظامی ها به سمت مردم شلیک کرده و ماشین ها را زیر می گیرند.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به اینکه از خیابان های فرعی و کوچه ها خود را به مرکز شهر رساندیم، عنوان داشت: جنایت های بسیاری صوررت گرفت نظامی ها با تانک بر روی ماشین ها رفته و به دانشگاه و حسینیه اعظم یورش بردند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با بیان اینکه کشتارها و جنایت های صورت گرفته در چهارشنبه سیاه اهواز کمترین تأثیر و خلل را در اراده مردم ایجاد نکرد، تصریح کرد: تشییع جنازه شهدای چهارشنبه سیاه اهواز بسیار باشکوه بود و جمعیت بسیاری از خیابان 30 متری در این تشییع حضور داشتند.

 وی با بیان اینکه در چنین روزی روحیه انقلابی و آمادگی بیشتر برای ایثارگری در مردم اهواز مشاهده شد، عنوان داشت: تلاش شود تا چنین حماسه ای در سطح ملی و استانی معرفی شود که صرف نظر از بحث ملی اما در استان توجه ویژه ای به این مناسبت نشده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با اشاره به اینکه چهارشنبه سیاه اهواز در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار شد، خاطرنشان کرد: دست اندرکاران ثبت وقایع انقلاب اسلامی و صدا و سیمای استان تلاش های بسیاری برای معرفی چنین حماسه ای داشتند اما ناکافی بوده و بایستی تلاش های بیشتری انجام دهند.

وی افزود: چنین حماسه ای افزون بر اهواز در دزفول، لالی و روستای صیدون باغملک به وقوع پیوست و تعدادی از هم استانی هایمان به شهادت رسیدند.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه تشییع جنازه بسیار باشکوهی برای شهیدان 27 دی ماه در اهواز برگزار شد، اظهار داشت: تلاش رژیم حاکم ایجاد رعب و وحشت در میان مردم بود اما بالعکس شاهد عدم ترس مردم در مراسم تشییع شهدای 27 دی بودیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده در پایان یادآوری چنین مناسبت هایی را از صدا و سیما و مطبوعات و رسانه ها خواستار شد./9456/ت۳۰۳/ب۲

ارسال نظرات