۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۵۴۸۸۲۴
امام جمعه بیرجند:

قیام امام راحل روح امید را در جامعه جاری کرد

امام جمعه بیرجند گفت: قیام امام راحل توانست روح امید را مانند خون در رگ های نیمه جان جامعه جاری کند و در آن زمان مسأله ای تحقق پیدا کرد که فوق توقع مومنان بود.
عبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند بعدازظهر امروز در دیدار با دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی اظهار داشت:‌ در دوران پهلوی اول تمام امور و شئون و هستی ما در دست بیگانه بود به طوری که بسیاری از افراد امیدشان قطع شده بود.

وی گفت:‌ بعد از سال ۱۳۲۰ شرایط تغییر کرد البته به دلیل خوف و ترسی که در مردم ایجاد شده بود کسی جرأت بروز و ظهور نداشت و به تدریج فعالیت نشریات، کارهای فرهنگی و حرکت های سیاسی آغاز شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه حرکت امام راحل به جریانات مختلف ایمانی بارها قوت قلب داد، افزود: به طور قطع اهل ایمان و پیشکسوتان شهادت مسأله مقاومت و شهادت را استارت زدند و خداوند به خون آن ها برکت داد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی تصریح کرد:‌ قیام امام راحل توانست روح امید را مانند خون در رگ های نیمه جان جامعه جاری کند و در آن زمان مسأله ای تحقق پیدا کرد که فوق توقع مومنان بود.

وی ادامه داد: دشمن امروز می گوید تمام گزینه ها روی میز است و آن ها هر کاری که بخواهند انجام می دهند و تنها کاری را نمی کنند که نمی توانند، ما باید به دشمنی آن ها پاسخ متناسبی بدهیم.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه سلیقه ها و تحلیل ها را کنار بگذاریم و بر یک نقطه متمرکز شویم و اگر به این عمل می کردیم دشمن نمی توانست کاری را انجام دهد، خاطرنشان کرد:‌ برخی آقایان در کشور سلیقه خاصی دارند و می خواهند به دشمن تکیه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی اظهار کرد:‌ دشمنان دشمنی خود را آشکار می کنند اما برخی همچنان در داخل اعتقاد دارند که آن ها دشمنی نمی کنند و این عجیب است.

وی افزود:‌ ما سر جنگ با هیچکسی نداریم و اینکه بخواهیم مشکلات را توسط بیگانگان حل کنیم نه از نظر اسناد دینی قابل تأیید است و نه تجربه عملی این را نشان داده است.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه نباید به دشمن خوشبین باشیم، گفت:‌ اگر دشمنان در میان ما طرفدارانی نداشته باشند به طور قطع نمی توانند کاری را انجام دهند./۸۸۰/پ۲۰۳/ب۲

ارسال نظرات