۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۵۴۸۸۲۳
امام جمعه بندرعباس:

رشوه مهمترین مانع اجرای قانون است

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس با تاکید بر اینکه رشوه، حق حساب و یا شیرینی نیست، گفت: رشوه مهمترین مانع اجرای قانون است.
آیت الله غلامعلی نعیم آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس ظهر امروز در خطبه های این هفته با اشاره به اهمیت پرداخت خمس در جامعه گفت: برخی افراد این گونه بیان می کنند که علیرغم پرداخت مالیات و عوارض باز باید خمس هم بدهیم؟ در جواب این دسته ازافراد بایدگفت پولی که به عنوان عوارض به شهرداری پرداخت می شود، به سادات تعلق نمی گیرد، مگر شهرداری نصف عوارض پرداخت شده توسط مردم را به سادات می دهد که خمس را پرداخت نمی کنید؟

وی با تاکید بر اینکه خمس خصلت خاصی دارد، افزود: باید با تأسی از رفتار خداوند با بندگانش رفتار کنیم، اگر خداوند مهربان، بخشنده، غفار و .... است ما نیز باید همین خصوصیات را در رفتار و کردارمان رعایت کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان تصریح کرد: باید سعی کنیم صفات خداوند را در وجودمان زنده کنیم، کتاب آسمانی قرآن، بالاترین و بهترین کتاب اخلاق است، خداوند واسع و کریم است ما نیز باید اخلاق و رفتار خود را به اخلاق خداوند مزین کنیم.

آیت الله نعیم آبادی ادامه داد: خداوند ثواب را برای کارهای خیر قرار داده است، اما افرادی هستند که ثروت را ازخود جدا نمی کنند، اینان از ثواب و رحمت خدواند بی بهره اند، این گونه افراد دائم درحال غصه خوردن هستند از اینکه دیگران از دارایی شان مطلع شوند، چون برای فرار از کمک و دستگیری از برادران خود باید به دروغ پناه ببرد.

وی گفت: خداوند به عنوان یک اصل کلی در عمل، ثواب و در ضیق نیز اندوه قرار داده است، هیچ مالی حلال نیست مگر از آن راهی که خداوند برای کسب مال معین کرده است.

امام جمعه بندرعباس بیان کرد: فلسفه خمس از اینجا روشن می شود که از این فریضه واجب الهی به عنوان یار و کمک دین مبین اسلام یاد شده است.

آیت الله با تاکید بر اینکه رشوه ویرانگر است، افزود: یکی از عوامل عدم اجرای صحیح قانون، رشوه است، در کشوری که مردم اهل رشوه باشند نباید توقع قانونمداری داشت.

وی گفت: رشوه حق را ناحق و خون را پایمال می کند و امنیت اجتماعی را ازبین می برد اما دین مبین اسلام با تمام قدرت فرموده که رشوه ده و رشوه گیر هر دو در جهنم خواهند بود.

امام جمعه بندرعباس ادامه داد: رشوه، حق حساب و یا شیرینی نیست، رشوه به هر عنوانی داده وگرفته شود حرام است.

آیت الله نعیم آبادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به 26 دی ماه سالروزفرار شاه ملعون از کشورگفت: تفاوتی که این شاه ملعون با قاجار داشت این بود که قاجار دیکتاتور بود اما وابسته به بیگانه نبودند، درحالی که این مرد هم وابسته بود و هم دیکتاتور.

وی ابرازداشت: برخی از افراد از این خاندان کثیف یاد و حمایت می کنند، بدانند شاه رفت و دیگر برنخواهد گشت، چرا این همه سعی و تلاش بیهوده می کنید، نظام شاهنشاهی در جهان جز یک الی دو مورد در جای دیگری وجود ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان اذعان داشت: اگر برخی فکر می کنند که حنای سلطنت شاهنشاهی رنگی دارد باید بدانند که فکرشان غلط و اشتباه است، چراکه مردم آگاهانه شاه را از کشور بیرون کردند و روز فرار شاه ملعون از این مملکت روز جشن مردم ایران اسلامی بود./851/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات