۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۵۴۸۸۲۰
نماینده ولی‌فقیه در قزوین:

مسؤولان اجرایی ظرفیت‌های اشتغال را در کشور فعال کنند

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی گفت: از مسؤولان اجرایی کشور می‌خواهیم که ظرفیت‌های اشتغال را در کشور ما فعال کنند؛ زیرا امروز در کشور ما نیروی کار و بستر اجرای کار فراهم بوده و تنها نیازمند مدیریت شایسته در این حوزه هستیم.
حجت الاسلام عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه قزوین ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته قزوین که در مسجدالنبی(ص) این شهر برگزار شد، ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و نظم در امور با اشاره به اهمیت ایمان گفت: همه ما باور داریم تا زمانی که به ایمان روی نیاوریم با مشکلات روبرو بوده و همچنین تا نظمی را که خداوند متعال از ما می‌پسندد در زندگی خود جاری نکنیم همواره گرفتار خواهیم بود.

وی در ادامه افزود: الطاف و برکات خداوند متعال در سایه ایمان، تقوا، نظم، احترام به حقوق بندگان و رعایت حقوق آنان، دستگیری از مستمندان و احترام به پدر و مادر اجرای اصل عاطفی و اجرایی صله رحم، انفاق و ادای حقوق آحاد مردم شامل حال انسان خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در ادامه با اشاره به پیامدهای روی‌آوردن انسان‌ها به سوی ایمان و تقوا از دیدگاه قرآن کریم اظهار کرد: خداوند متعال در قرآن می‌فرماید «اگر مردم به ایمان و تقوا روی آورند ما درهای برکات خود را از زمین و آسمان به روی آنها می‌گشاییم» از این رو، اگر انسان اهل طاعت و بندگی باشد درهای رحمت به رویش باز شده و اگر اهل معصیت باشد درهای لطف خداوند بسته می‌ماند.

وی در ادامه کلید برطرف شدن گرفتاری‌ها از دیدگاه قرآن را استغفار و توبه دانست و خاطرنشان کرد: خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید «برای لغزش‌ها و بدی‌های خود استغفار کرده و بدانید که خداوند متعال غفار و آمرزنده است اگر توبه و استغفار کنید و گناهان را ترک کنید خداوند از آسمان برکات فراوان خود را بر شما فرو خواهد ریخت».

امام جمعه قزوین در ادامه با اشاره به مناسبت‌های گذشته ابراز کرد: یک مناسبت بیانات نورانی رهبر معظم انقلاب در قدردانی از بصیرت و بینایی و حضور در صحنه آحاد ملت بود در خصوص خلق حماسه‌ای که مردم در برابر فتنه‌گران آفریدند رهبری فرمودند من هزاران بار از مردم تشکر می‌کنم.

وی در ادامه افزود: مردم زمانی که فهمیدند فتنه‌گران پرچمی را که به نام الله زینت یافته به آتش کشیده و قصد به آتش کشیدن مساجد و مقدسات دینی را دارند غیرت ایمانی و دینی آرامشان نگذاشت و به فتنه‌گران تفهیم کردند که ما اجازه نمی‌دهیم شما روند شیطانی و استکباری را ادامه دهید.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه با اشاره به ضعف جامعه‌شناسی استکبار جهانی و صهیونیست غاصب گفت: استکبار جهانی همواره با اخبار دروغینی که از فتنه‌گران و آشوبگران در خصوص نظام جمهوری دریافت می‌کند، گمان می‌کند که می‌تواند اقداماتی بر ضد اسلام و مقدسات انجام دهد اما هنگامی که واقعیت را مشاهده‌‌ می‌کند خاطرات تلخ شکست‌های پی‌درپی برای آنها زنده شده و آنها را ناامید می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به توجه مسؤولان به بیانات رهبر معظم انقلاب افزود: هر جا مسؤولان سخنان رهبری را جدی نگرفته و امتثال و فرمانبرداری نکردند متاسفانه کشور بسیار متضرر شده است، در مقابل هر جایی که امتثال امر کردیم موفق شده‌ایم؛ به گونه ای که تمام موفقیت‌هایی را که ما در طول تاریخ انقلاب خود داریم مرهون و مدیون پیروی از رهبری است.

خطیب جمعه قزوین در ادامه با اشاره به مطالبات مردمی از مسؤولان تصریح کرد: از مسؤولان اجرایی کشور می‌خواهیم که ظرفیت‌های اشتغال را در کشور ما فعال کنند زیرا، امروز در کشور ما نیروی کار و بستر اجرای کار  فراهم بوده و تنها نیازمند مدیریت شایسته در این حوزه هستیم.

وی در پایان گفت: اگر در کشور اشتغال ایجاد شود مشکل گرانی و وابستگی ما به اجانب هم برطرف خواهد شد از این‌رو، دولتمردان و مسؤولان اجرایی دولت شایسته است سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی لازم را در این خصوص انجام داده و برای برطرف کردن گرفتارهایی ناشی از بیکاری تلاش و کوشش کنند./۸۷۳/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات