۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۵۴۸۸۱۵
آیت الله کعبی:

چهارشنبه سیاه نقطه تحول بزرگی در مبارزات مردم خوزستان است

آیت الله کعبی با اشاره به اینکه ۲۷ دی ماه سال ۵۷ در خوزستان به چهارشنبه سیاه معروف است، گفت: چهارشنبه سیاه نقطه تحول بزرگی در مبارزات مردم خوزستان و پیروزی انقلاب اسلامی است.
آیت الله کعبی

آیت الله عباس کعبی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اینکه اهواز و خوزستان کانون مبارزات انقلابی تأثیرگذار در پیروزی انقلاب اسلامی بود، عنوان داشت: خوزستان به دلیل وجود مناطق نفتخیز و اعتصاب کارکنان شرکت نفت نقش بسزایی در فلج کردن رژیم ستم شاهی و تسریع پیروزی انقلاب اسلامی ایفا کرد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: به درک واصل شدن پول گرین مستشار آمریکایی مأمور شکستن اعتصاب کارکنان شرکت نفت از سوی گروه موحدین که به همت شیخ عبدالهادی کرمی تأسیس شده بود، سبب تسریع پیروزی انقلاب اسلامی و تشویق روحیه انقلابیون و یأس و دلگیری ساواک و طاغوت و دژخیمان رژیم ستمشاهی شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه در اهواز راهپیمایی ها و سخنرانی های مذهبی استمرار داشت، افزود: در چهارشنبه سیاه معروف اهواز دو برنامه کلیدی در حسینیه اعظم و دانشگاه برگزار شد که در این باره رژیم ستمشاهی با عصبانیت تمام و ایجاد رعب و وحشت، تانک ها و نفربرهای زرهی را روانه خیایان ها و میدان ها و حسینیه اعظم و دانشگاه کرد.

آیت الله کعبی ادامه داد: مأموران رژیم پهلوی با شلیک مستمر گلوله و ایجاد ترس و وحشت در بین مردم به تخریب شهر پرداختند و در واقع حمام خونی به راه انداخته و تعداد قابل توجهی از انقلابیون به ویژه جوانان انقلابی را به شهادت رساندند.

وی گفت: عمق فاجعه به گونه ای بود که 27 دی سال 57 به چهارشنبه سیاه نامیده شد و طبعا نه حکومت نظامی رژیم و نه تشدید کشتار و خونریزی و نه زندان و شکنجه و تهدید تأثیری در روحیه انقلابیون نداشت.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: مردم با هر کشتاری که صورت می گرفت قویتر، شدیدتر و فعالتر در صحنه حاضر شده و راهپیمایی هایشان را با پیشتازی روحانیان مبارز اهوازی ادامه دادند که در نهایت منجر به سقوط رژیم شاهنشاهی شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم چهارشنبه سیاه را نقطه تحول بزرگی در مبارزات مردم خوزستان و پیروزی انقلاب اسلامی در برابر کشتار وحشیانه رژیم طاغوت دانست./9456/ت۳۰۳/ب۲

ارسال نظرات