۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۵۴۸۸۱۱
امام جمعه موقت اهواز:

وزارت کشور راهکارهای قانونی برای اعتراضات به حق مردم را فراهم کند

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به اینکه وزارت کشور در همه دولت ها تاکنون مجوزهای بسیار کمی برای اجتماعات مردمی صادر کرده است، گفت: از وزارت کشور می خواهیم تا مجوز تجمعات مردمی را برای بیان مطالباتشان صادر کند.
حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز، امروز در خطبه های نماز جمعه اهواز با اشاره به اینکه 26 دی ماه سال 57 مصادف با فرار شاه معدوم است، عنوان داشت: حضور مردم در خیابان ها و اعترضات عرصه را بر شاه نوکر تنگ کرده و به ناچار فراری شد که در آن روز طومار خاندان پهلوی در کشور برچیده شد.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به 27 دی ماه 57 سالروز چهارشنبه سیاه اهواز ابراز داشت: 27 دی ماه در تاریخ انقلاب خوزستان و اهواز ماندگار شد و در چنین روزی دو اجتماع بزرگ در حسینیه اعظم و دانشگاه برگزار شد اما مأموران رژیم شاهنشاهی تا بن دندان مسلح به خیابان ها آمده و به سمت مردم تیراندازی کردند.

خطیب نمازجمعه اهواز با بیان اینکه حسینیه اعظم یکی از کانون های انقلاب اسلامی در اهواز بود، افزود: در چنین روزی در دانشگاه حضور داشتم و به هنگام خروج با نظامیانی که وحشیانه به سوی مردم تیراندازی کرده و با تانک ها، ماشین ها را زیرگرفته مواجه شدیم و شهدای بسیاری تقدیم انقلاب اسلامی شدند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با اشاره به اینکه چهارشنبه سیاه اهواز در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار شد، خاطرنشان کرد: دست اندرکاران ثبت وقایع انقلاب اسلامی و صدا و سیمای استان تلاش های بسیاری برای معرفی چنین حماسی داشته اما ناکافی بوده و بایستی تلاش های بیشتری انجام دهند.

وی افزود: چنین حماسه ای افزون بر اهواز در دزفول، لالی و روستای صیدون باغملک به وقوع پیوست و تعدادی از هم استانی هایمان به شهادت رسیدند.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه تشییع جنازه بسیار باشکوهی برای شهیدان 27 دی ماه در اهواز برگزار شد، اظهار داشت: تلاش رژیم حاکم ایجاد رعب و وحشت در میان مردم بود اما بالعکس شاهد عدم ترس مردم در مراسم تشییع شهدای 27 دی بودیم.

خطیب نماز جمعه اهواز با اشاره به اینکه 27 دی ماه سال 34 سالروز شهادت شهید نواب صفوی است، ادامه داد: این شهید بزرگوار یک طلبه روحانی انقلابی به تمام معنا بود که با حضورش در هر جا روحیه پرشور حماسی، ایثار و فداکاری نمود بسیاری می یافت.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اغتشاشات اخیر و فرمایشات رهبری در دیدار با مردم قم عنوان داشت: مردم با بصیرت و آگاهی در13 دی ماه حضور یافته و حماسه عظیمی را رقم زدند که در این باره اهواز از نخستین شهرهای پیشتاز بود و رهبر معظم انقلاب در سخنانشان به چنین حضوری اشاره کرد.

وی با بیان اینکه راهپیمایی مردم اهواز به خوبی در سطح ملی منعکس شد، تصریح کرد: این حضور علی رغم فرصت بسیار کم برای تبلیغات گشسترده اما از سر دلسوزی و بصیرت صورت گرفت.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به القائات دشمنان در زمینه پیشرفت کشور خاطرنشان شد: دشمن پیشرفت در زمینه های مختلف را منوط به کنار گذاشتن روحیه انقلابی، دست برداشتن از شعارها و آرمان های انقلاب اسلامی و سازش با کشورهای مرتجع منطقه بیان می کند در حالی که پیشرفت های علمی ما در سایه جهاد علمی و روحیه ایثار و فداکاری اساتید و دانشجویان حاصل شده است.

خطیب نماز جمعه اهواز با بیان اینکه ایران از لحاظ علمی جزء کشورهای نخست منطقه است، ابراز داشت: اغتشاشات و تحرکات اخیر پاتک آمریکا به انقلاب اسلامی بود چرا که انقلاب، ریشه های سیاسی آمریکا را در ایران قطع کرده و منافعش را در منطقه به خطر انداخته است.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده گفت: نگرانی ما از درون است و گرنه دشمن خود اقرار کرده که نمی تواند در برابر نظام اسلامی کاری انجام دهد.

وی بیان کرد: خواست ها و مطالبات حق مردم است اما خود مردم اجازه نمی دهند که امنیت کشور مورد خدشه قرار گیرد؛ از این رو باید بین مطالبات و آشوب ها تفکیک قائل شد چیزی که رهبری در سخنرانی اخیرشان به آن اشاره داشت که تحلیل مشترک مسؤولان سه قوه و جناح های مختلف این است که بین اعتراض های به حق مردم و آشوب ها تفکیک قائل هستیم.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به اینکه سابق بر آن مردم درباره مسائلی از قبیل انتقال آب، ریزگردها و مؤسسه های مالی و بی تدبیری ها اعتراض کرده و کسی متعرض آنها نشد، افزود: نماینده ولی فقیه در خطبه های نماز جمعه حمایت شان را از مطالبات به حق مردم بیان کرد.

خطیب نماز جمعه اهواز با بیان اینکه باید صدای مردم را شنیده و راهکارهایی ارائه کنیم، ابراز داشت: وزارت کشور در همه دولت ها تاکنون مجوزهای بسیار کمی برای اجتماعات مردمی صادر کرده است؛ از این رو وزارت کشور مجوز تجمعات مردمی را صادر کند چنانکه صدا و سیمای ملی کارشناسان مسائل اجتماعی و سیاسی را دعوت کند تا در رابطه با مطالبات مردمی بحث و کنکاش کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده از وزارت کشور خواست تا راهکارهای قانونی برای اعتراضات و مطالبات به حق مردم را فراهم کند.

وی با بیان اینکه معترض به گرانی و انتقال آب مخالف نظام نیست، عنوان داشت: نباید از مشکلات غفلت ورزید و به مسؤولان عرض می کنیم که دفاع از محرومین و مستضعفین در افزایش چند برابری بودجه کمیته امداد و بهزیستی نیست بلکه در ایجاد اشتغال خواهد بود که قطعا ریشه کن فقر است.

امام جمعه موقت اهواز در پایان با اشاره به معضل کمی آب در کشور به ویژه استان تصریح کرد: اگر انتقال آبی صورت نگیرد آب موجود در استان برای کشاورزی ناکافی است؛ بنابراین دولت، شرکت های دانش بنیان را تقویت کند تا این شرکت ها راهکارهای جدید آبیاری را به کشاورزان آموزش دهند ضمن اینکه در بخش صنعت و عبادات از قبیل وضو و غسل هم باید در مصرف آب صرفه جویی کرد./9456/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات