۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۵۴۸۸۰۵
امام جمعه موقت بیرجند:

هنجارشکنان مطالبات به حق مردم را منحرف کردند

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه هنجارشکنان به دین اسلام، قرآن، پرچم جمهوری اسلامی ایران، مسجد و حسینیه توهین کردند، گفت: دشمنان مطالبات به حق مردم را از مسیر خود منحرف کردند.
مختاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام محمد مختاری، امام جمعه موقت بیرجند ظهر امروز در نماز عبادی سیاسی جمعه اظهار داشت: شرایط امروز کشور به مراتب بهتر از شرایط زمان پیامبراکرم(ص) در ابتدای بعثت است و وقتی که پیامبر و اصحاب ایشان دارای ایمان، صبر و تقوا بودند خداوند متعال نیز دشمنان را سرکوب کرد و مسلمانان را به عزت رساند.

وی گفت: امروز اگر ما نیز ایمان، تقوا و صبر داشته باشیم به طور قطع پوزه استکبار به خاک مالیده می شود و دشمنان نظام اسلامی شکست خواهند خورد.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه نگران دشمنان داخلی و خارجی نباشید بلکه باید نگران نفس و شیطان باشیم که تقوا و ایمان انسان را نگیرد، افزود: کشور و به ویژه استان خراسان جنوبی حدود 20 سال با خشکسالی روبرو است و بسیاری از روستاییان، کشاورزان و دامداران آسیب دیده اند.

حجت الاسلام مختاری تصریح کرد: در سال جاری نیز تاکنون شاهد بارش برف و باران در استان نبودیم و دچار مشکل جدی هستیم البته این عالم، عالم اسباب است و یک سری از مناطق کشور، مرطوب و یک سری از مناطق نیز خشک هستند و باور ما این است که این اسباب، مسبب الاسباب دارد.

وی ادامه داد: اگر انسان ها اعمال و رفتار خود را درست کنند هرچند طبیعت منطقه تغییر نمی کند اما به قدری که گیاهان بروید، حیوانان از بین نروند و انسان ها بهره ببرند خداوند لطف و عنایت خواهد کرد.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه نماز باران در برخی از شهرستان ها و روستاهای استان خوانده شده است، خاطرنشان کرد: مردم مرکز استان نیز تقاضای نماز باران از نماینده ولی فقیه در استان کردند که وی با این درخواست مردم موافقت کرده است.

نماز باران در مرکز استان اقامه می شود

حجت الاسلام مختاری اظهار کرد: نماز باران در مرکز استان روز دوشنبه 25 دی ماه ساعت 10:30 صبح به امامت حجت الاسلام اسدی، استاد حوزه علمیه در مصلی المهدی(عج) بیرجند خوانده می شود.

وی با بیان اینکه خواندن نماز باران دارای آدابی است، افزود: نمازگزاران بهتر است روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه را روزه بگیرند و با حالت تضرع و دل شکسته نماز باران را بخوانند و اگر این نماز نتیجه نداد بارها نماز را بخوانند و ناامید نشوند.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه حوادث هفته های اخیر در کشور از جهتی مایه تأسف و از جهتی مایه مباهات و خوشحالی است، گفت: تأسف از این جهت که مردم در تنگنا قرار دارند و رکود و مشکلات اقتصادی آن ها را می رنجانند و از مسؤولان مطالبه داشتند اما متأسفانه استکبار و منافقان مزدور وطن فروش و ایادی آن ها مطالبات مردم را به سمت دیگری منحرف کردند و حرکت های هنجارشکنانه انجام دادند.

هنجارشکنان مطالبات به حق مردم را منحرف کردند

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه هنجارشکنان به دین اسلام، قرآن، پرچم جمهوری اسلامی ایران، مسجد و حسینیه توهین کردند، عنوان کرد: دشمنان این مطالبات به حق مردم را از مسیر خود منحرف کردند.

وی بیان کرد: اما ملت ایران با هوشیاری و با درس هایی که از فتنه 88 گرفتند توانستند با کمک نیروهای امنیتی فتنه را خاموش کنند هر چند فتنه خاموش شده اما دشمن دست از ایجاد فتنه و دشمنی های خود برنداشته است.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه انقلاب اسلامی با آگاهی مردم به پیروزی رسید، اضافه کرد: مردم آگاهانه استکبار جهانی را از کشور بیرون کردند و شاه ملعون را فراری دادند و امروز انقلاب تنها با هوشیاری، آگاهی و بیداری مردم باقی می ماند.

حجت الاسلام مختاری افزود: دشمن تمام تلاش خود را می کند تا با فشار اقتصادی مردم را ناامید کند و مردم را خیابان ها بکشاند و سبب فتنه شوند لذا باید هوشیار بود.

وی با بیان اینکه مطالبات مردم به دسته مطالبات به حق و مطالبات به ناحق تقسیم می شود، افزود: حق مردم است که یک زندگی به همراه آرامش و آسایش داشته باشند، اگر چه اقتصاد کشور از نظر فعلی شکوفا نشده اما ظرفیت های اقتصادی بالایی دارد.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه اگر اقتصادمقاومتی به خوبی پیاده شود می توانیم به دومین قدرت برتر اقتصادی تبدیل شویم، ادامه داد: دشمنان می خواهند در پوشش مطالبات به حق، مطالبات به ناحق را جا دهند.

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه برخی افراد مطالبات اجتماعی و فرهنگی دارند که خواهان عدالت، مبارزه با فساد، تبعیض و رانت خواری هستند و مشکلات اجتماعی آن ها را آزار می دهد، اذعان داشت: غفلت ضرر رسان ترین دشمن است و غفلت سبب می شود یک فرد پست خودروی آتش نشانی را در سرازیری خلاص کند و پدر و پسری را بکشد.

وی تصریح کرد: دشمنان نظام اسلامی دندان تیز کرده اند تا از مشکلات اقتصادی سوءاستفاده کنند، دشمن اگر در کشور مسلط شود به هیچ کسی رحم نخواهد کرد.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه نباید به دوستان بدبین و به دشمنان خوشبین باشیم، بیان کرد: دشمن تلاش می کند لباس حق را در باطل بپوشاند، هدف دشمن براندازی نظام و متوقف کردن تمدن اسلامی است./880/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات