۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۵۴۸۸۰۳
آیت‌الله صدیقی:

خلأهای مملکت با روحیه لیبرالی و اشرافی‌گری پر نمی‌شود/ مردم به اندازه کافی وعده شنیدند و منتظر اقدام هستند

خطیب نماز جمعه تهران با بیان این‌که خلأهای مملکت با روحیه لیبرالی و اشرافی‌گری پر نمی‌شود، گفت: دولت نیروهای انقلابی را از گردونه سنگرهای خدمت بیرون کند، آسیب می‌بیند، سیلی می‌خورد و گرفتار می‌شود.
 آیت الله صدیقی  آیت الله صدیقی  آیت الله صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله کاظم صدیقی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران با بیان این‌که دشمن تا زمانی که مردم دیندار ما، ارزش شرف و استقلال حاصل از خون شهیدان را می‌دانند و زیر پرچم ولایت فقیه متحد هستند، دشمنی خود را روزافزون می‌کند و دست‌بردار نیست، گفت:‌ همگان باید انقلابی بمانند و گفتمان انقلاب را حفظ کنند.

وی در ادامه شرط رفع مشکلات کشور را در روحیه انقلابی‌گری ارزیابی کرد و با بیان این‌که روحیه لیبرالی و اشرافی هیچ گاه مفید برای جامعه نبوده و الآن هم با این روحیه نمی‌شود خلأهای مملکت را پرکرد، هشدار داد: دولت نیروهای انقلابی را از گردونه سنگرهای خدمت بیرون کند آسیب می‌بیند، سیلی می‌خورد و نمی‌تواند مملکت را اداره کند.

امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که این مملکت با انقلاب استقرار پیدا کرده است و تنها با انقلاب می‌تواند مشکلات مردم را حل کند، جنگ نرم فرهنگی و اقتصادی را دستور کار دشمن برای ضربه زدن و توطئه علیه کشور عنوان کرد و از مجلس خواست که با نظارت دقیق بر بودجه ۹۷، اقتدار خود را نشان دهد و رهرو راه مدرس باشد.

نرمش، عقب‌نشینی و انفعال مجلس به نفع کشور نیست

وی یکی از بسترهایی که امروز توقعات مردم برآورده نمی‌شود را برخورد مجلس عنوان و ابراز کرد: مجلس باید بر اوضاع مملکت اشراف پیدا کند، کم‌کاری‌ها و فساد را کمیسیون‌های مجلس باید تعقیب کنند و دائما آیینه باشد، مشکلات مجاری اداری را به مردم ارائه کنند و نشان دهند که نمایندگان مردم، مدعی و طلبکار هستند و نمی‌گذارند حق آنان ضایع شود.

آیت‌الله صدیقی با بیان این‌که بیکاری کمر مردم را خم کرده است، گفت: مجلس در قانون‌گذاری، روان‌سازی مسائل اقتصادی را مدنظر قرار دهد، این موقعیت حساس را درک کند و بداند که این همه نرمش، عقب‌نشینی و انفعال به نفع مملکت نیست.

وی خاطرنشان کرد: حاشیه‌سازی‌ها کار مجلس نیست و مجلس باید در تصویب بودجه برای علم و فرهنگ ارزش بسیاری قائل باشد چراکه برای فرهنگ بودجه‌ قابل اعتنایی در نظر گرفته نشده است و شرط پیشرفت در مسائل علمی کشور بودجه است.

بودجه‌ای که برای حوزه‌های علمیه پیش بینی شده بسیار ناچیز است

خطیب نماز جمعه تهران با بیان این‌که به حوزه‌های علمیه توجه نمی‌شود و شرایط حوزه‌های علمیه مطلوب نیست، یادآور شد: همه بودجه‌ای که برای حوزه‌های علمیه پیش بینی شده درصد کمی در برابر یک دانشگاه از دانشگاه‌های کشور است؛ در حالی که اگر می‌خواهید دین را رواج دهید باید برای حوزه‌های علمیه و مراکز فرهنگی در بودجه برنامه‌ای مناسب پیش بینی کنید.

وی اولویت در تنظیم و تصویب بودجه ۹۷ را فقرزدایی عنوان کرد و افزود: در شرایط که دفاع از کشور لازم بوده است ما از این اشراف و بالانشین‌ها ندیده‌ایم که در عرصه خطر ابراز وجود کنند، لذا باید از اقشار ضعیف جامعه حمایت شود و پابرهنه‌ها باید به نقطه مطلوب مدنظر انقلاب برسند نه اشراف بی‌درد.

آیت‌الله صدیقی مدیریت کارآمد برای اشتغال جوان‌ها را اولویت دیگر در تأمین بودجه سال آینده عنوان کرد و گفت: آیا حرف و شعار کافی نیست؛ مردم به اندازه کافی وعده شنیده‌اند و امروز منتظر اقدام هستند، بیکاری‌ها دیگر قابل تحمل نیست و پول باید با مدیریت جهادی برای مصرف تولید و اشتغال‌زایی در کشور هزینه شود.

مسؤولان با مردم صادق باشند و وعده‌های توخالی ندهند

وی با بیان این‌که احترام به مردم باید اولویت مسؤولان باشد، تصریح کرد: اگر مردم مطالباتی دارند باید حرف و اعتراض آنها را شنید نه شنیدنی که تمام شود که اگر می‌توانید مشکلاتشان را حل کنید و اگر نمی‌توانید وعده‌های توخالی ندهید با مردم با صداقت سخن بگویید و آنچه دارید و می‌توانید و کار را به دست خود مردم بسپارید.

خطیب نماز جمعه تهران در ابتدای سخنان خود با تحلیل اغتشاشات اخیر، آن را حادثه‌ای عبرت‌انگیز و بیدارگر خواند و گفت: فتنه چهره‌های منافقان را نابود می‌کند و در آشوب‌ها و اغتشاشات است که دوست و دشمن شناخته می‌شوند.

وی با بیان این‌که بهترین و جامع‌ترین تحلیل درباره اغتشاشات را رهبر معظم انقلاب ارائه کردند، افزود: اغتشاشات سازمان یافته اخیر حاصل طرحی با مشارکت آمریکا و صهیونیست و پول عربستان و پادویی منافقان آدم‌کش بود که ماه‌ها شیطان بزرگ و ایادی آن صهیونیست‌های جنایتکار، آن را در مراکز توطئه تحت مطالعه قرار داده بودند.

آیت‌الله صدیقی با اشاره به این‌که انتظار چنین فتنه‌ای را پس از فتنه ۸۸ در کشور نداشتیم، اظهار داشت: آنان که فکر می‌کنند انقلاب تمام شده و روحیه انقلابی را تضعیف می‌کنند و گفتمان انقلاب را به حاشیه می‌برند و مسائل بی‌ارزش را عمده می‌کنند اما باید بدانند که دچار اشتباه شده‌اند.

آمریکا هوس توطئه کند از ملت تودهنی خواهد خورد

وی گفت: دشمن تا احساس کند شما مشکل دارید برای آتش زدنتان از نقطه مشکلی که دارید وارد می‌شود و نابودتان می‌کند، این بیداری بعد از بیداری‌ها است و باید همیشه دستتان به ماشه باشد و بسیج و بیدار باشید و هوشمندانه زندگی کنید.

استاد اخلاق حوزه متذکر شد: دشمن خائن قسم خورده‌ای که چشم دیدن دین خدا را ندارد و استقلال هیچ کشوری را برنمی‌تابد، چهل سال است که از مردم تو دهنی می‌خورد.

وی تصریح کرد: در برابر هر توطئه‌ آمریکا در منطقه، ملت عزیز ایران و مقاومت مشت محکم بر دهان او زده است و از این به بعد هم هرگاه آمریکا در اثر سیلی‌هایی که از جبهه مقاومت خورده است گرفتار توهم، جهالت و سردرگمی شود و هوس توطئه کند باز هم از ملت ما تودهنی خواهد خورد و با مشت‌های گره کرده ملت عاشق شهادت مواجه خواهد شد.

آیت‌الله صدیقی در مسأله آشوب‌ها و اغتشاشات به تبع رهبر معظم انقلاب از نیروهای امنیتی، سپاه و ارتش تشکر کرد و گفت: در این اغتشاشات آنچه مایه تأسف است طراحی دشمن بود اما دست داخلی‌ها نیز به چشم می‌خورد که به بانک‌ها، مساجد، حسینیه‌ها، مدارس و ادارات دولتی حمله کردند و این اقدامی ضد مردم، اسلام و انقلاب و دستور شیطان بزرگ است.

وی با بیان این که مردم خیلی زود انزجار خود را نشان دادند و خط معترضان منصف از اغتشاش‌گران جدا شد، اظهار داشت: نیروی انتظامی سنگ تمام گذاشت، ظرفیت بسیاری نشان داد که معلوم می‌شود این حوادث مهارت و ظرفیت‌های امنیتی ما را افزایش می‌دهد و نشانه اقتدار، عزت، قدرت، فرهنگ و شخصیت است.

خطیب نماز جمعه تهران همچنین انسجام بین نیروی قضایی، امنیتی و مسلح را ستودنی خواند و گفت: آنچه قابل تقدیر است این‌که ملت با بصیرت ایران آنجا که می‌بینند باید در صحنه حضور داشته باشند، حضور می‌یابند.

وی با بیان این‌که رییس جمهور دیوانه آمریکا می‌گوید که حکومت ایران از مردم می‌ترسد در صورتی که خود مردم بانی حکومت هستند و آن را نگهداری می‌کنند و هرجا خطری بود سینه سپر کرده اند، گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری نه یک بار بلکه هزاران بار باید از مردم تشکر کنیم./920/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات