۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۵۴۸۷۹۸
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:

سیاسیون داخلی نباید نقش اپوزیسیون را بازی کنند

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه سیاسیون نباید نقش اپوزیسیون را بازی کنند، گفت: برخی از مسؤولان که مورد اتهام هستند نباید با مظلوم نمایی دیگران را متهم جلوه دهند.
حجت الاسلام پناهیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه، شب گذشته در هیأت شهدای گمنام حسینیه فاطمة الزهرا(س) گفت: انسان باید بتوانند مسائل جامعه را تحلیل سیاسی کند.

وی افزود: افراد بسیاری باور ندارند که حقیقتی در عالم هستی به نام سیاست وجود دارد که باید به آن توجه کنند و ساز و کار آن را بشناسند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه تاریخ اسلام سراسر سیاسی است، ابراز کرد: این سخن ابلهانه است که کسی تاریخ اسلام را غیر سیاسی معرفی کند چرا که تاریخ اسلام بیان وقایع و رویدادها است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه در جامعه ما سیاست زیاد شناخته شده نیست و مردم به کنش‌ها و واکنش‌های سیاسی آشنا نیستند، اظهار داشت: ما باید قبل از ظهور از نظر سیاسی رشد کنیم.

وی افزود: بنده با سفرهایی که به کشورهای اطراف داشتم رشد سیاسی ملت آنان را مشاهده کردم رشد سیاسی آنان به حدی بود که اگر کسی پایه‌های نظامشان را سست کند با تیتر بسیار تند در روزنامه‌ها با این عنوان که این فرد به دشمنان اسلام جرات می‌دهد، آن فرد خاطی را رسوا می‌کردند.

استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه سخن سیاسی را باید تحلیل سیاسی کرد، گفت: ما باید بتوانیم سخن سیاستمداران را ارزیابی سیاسی کنیم از این رو نباید به ارزیابی اخلاقی و علمی سیاست مداران اکتفا کنیم چرا که بسیاری از سیاسیون به درست و غلط بودن سخنان زیاد کاری ندارند بلکه به کاربرد سیاسی آن کلام توجه می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان ادامه داد: تبیین آموزه‌های دینی ما تا حدودی غیر سیاسی است بر همین اساس مردم را وادار می‌کند بازگشت به عقب داشته باشند. با تحلیل کلام سیاسیون انسان در می‌یابد که برخی سیاستمداران چگونه اعتماد ملی جامعه را کاهش می‌دهند.

وی اضافه کرد: برخی سیاسیون می‌دانند چگونه در حالی که اپوزیسیون هستند خود را مظلوم نشان دهند برای مثال زمانی که از برخی مسؤولان انتقاد می‌شود همان‌ها بازگردند و بگویند باید از همه انتقاد شود، مردم باید بدانند بار سیاسی این سخن چیست.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند: سیاسیون نباید نقش اپوزیسیون را بازی کنند؛ این کلام یک توصیه سیاسی بود تا برخی از مسؤولان متهم خود را مظلوم جلوه ندهند و توجهات نسبت به خود را به دیگران معطوف کنند./813/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات