۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۵۴۸۷۸۴
زاکانی:

دشمن با طرح ادعاهای واهی به دنبال امتیازگیری از نظام است

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: دشمن همواره با القاها و ادعاهای نادرست نسبت به حوزه‌های مختلف از جمله حقوق بشر به دنبال امتیازگیری از نظام اسلامی بوده است.
زاکانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علیرضا زاکانی در مراسم بزرگداشت شهدای هسته‌ای که با موضوع دستاوردها و خسارت‌های برجام که در سالن همایش‌های مدرسه علمیه دارالشفا برگزار شد، برجام را یک قرارداد به شدت ضعیف و غیرکارشناسی‌ توصیف کرد و اظهار داشت: اکنون درگیر این سند معیوب هستیم اما باید تلاش کنیم تا درگیر اسناد جدید معیوب‌تر نشویم.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس با تاکید بر اینکه مذاکره با آمریکا یک خط قرمز محض نیست، گفت: بر اساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب  مذاکره معیار مذاکره ای است که اطمینان داشته باشیم که «نتیجه مذاکرات به نفع نظام اسلامی است» و بعد از آن اقدام به مذاکره کنیم.

زاکانی با اشاره به اینکه در برخی از مذاکرات توانستیم در سخت‌ترین تحریم‌ها از آمریکایی‌ها امتیازات لازم را دریافت کنیم، تصریح کرد: یک میلیارد و 700 میلیون دلاری که در یک مذاکره دریافت شد، نشان می‌دهد که در مذاکرات نیز می‌توانیم عملکرد مطلوبی داشته باشیم، در آن دوران شخص روحانی نسبت به دستگیری جیسون اعتراض داشت.

نماینده سابق مجلس از مذاکره عزتمندانه به عنوان یکی از عناصر معیار مذاکره نام برد و گفت: منطق مذاکرات نباید قجری و مبتنی بر ذلت‌پذیری باشد، اگر رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مورد توجه قرار نگیرد هر فردی که در میدان حضور می‌یابد صاحب‌نظر و مدعی می‌شود.

زاکانی با تاکید بر این که دولتی‌ها یک معامله ناقص را انجام دادند، ابراز داشت: در جریان مذاکرات «برجام» را آمریکایی‌ها نوشتند و تیم مذاکره کننده فقط آن را مورد بررسی قرار داد و بعد نیز به تایید آن پرداخت؛ در مرحله اجرا نیز نتوانستیم به شیوه مطلوب موارد تعهدها را دنبال کنیم برخی متوجه نبودند که در این معامله سرمایه‌های بزرگی را از دست دادند.

نماینده سابق مجلس با بیان اینکه دانشمندان بسیاری برای دستاوردهای نظام اسلامی در عرصه هسته‌ای زحمت کشیدند، گفت: اکنون یکی از دانشمندان هسته‌ای این کشور که توانسته ایران را به غنی‌سازی موردنظر برساند در شرکتی غیر مرتبط از تخصص خود درحال فعالیت است.

وی ادامه داد: جالب است بدانید دبیر شورای عالی امنیت ملی کشور نیز اسناد صورت جلسه های مذاکرات برجام را به‌عنوان پشتوانه‌های سند برجام مشاهده نکرده است و مواردی که در اختیار مردم قرار گرفته بخشی از مباحث است، با این وجود مجبور هستیم که به موارد ذکرشده در برجام عمل کنیم.

زاکانی با تاکید بر اینکه ایران در مقابل امتیازات داده‌شده دریافتی خاصی در برجام نداشته است، اظهار داشت: جای سوال است که چرا«در وزارت خارجه صورت جلسه‌ای برای جلسات برجام وجود ندارد فقط دست‌نوشته‌هایی با مداد موجود است که این موارد نیز نمی‌تواند گزارش و مستند باشد.»

نماینده سابق مردم تهران در مجلس از رخدادهای تلخ دوران 88 به عنوان زمینه‌های تحقق خواسته‌های دشمن در مذاکرات هسته‌ای یاد کرد و اظهار داشت: بی‌توجهی مسؤولان نسبت به تحریم‌های هوشمند سبب شد که کشور با بحران‌های مختلفی روبرو شود.

زاکانی در ادامه با اشاره به اینکه دشمن با القاها و ادعاهای نادرست نسبت به حوزه‌های مختلف از جمله حقوق بشر به دنبال امتیازگیری از نظام اسلامی بوده است، گفت: موضوع هسته‌ای به عنوان موضوع اصلی مذاکره انتخاب شد درحالی‌که چرخش آینده کشور نیازمند دستاوردهای هسته‌ای است.

وی ادامه داد: در انتخابات سال 92 برخی موضوع سازش و مقاومت را در معادله انتخابات قرار دادند و این کار درستی نبود چراکه مباحث منافع ملی را نباید در انتخابات وارد کرد؛ دولت نیز موضوع جنگ و صلح، سانتریفیوژها و اقتصاد کشور را مطرح کرد به همین علت مردم نیز فراموش کردند که دشمن اصلی کیست و انتخابات به سمتی رقم خورد که افراد فکر کنند جامعه نیازمند ارتباط با آمریکایی‌ها است.

نماینده سابق مجلس با تاکید بر اینکه در مورد مذاکرات هسته‌ای فقط رهبر انقلاب اسلامی نقش خود را به‌درستی ایفا کردند، گفت: اکنون برجام‌های دو و سه در دستور کار است و اگر دقت لازم را نداشته باشیم موفقیت‌های دیگر کشور در عرصه موشکی و جبهه مقاومت منطقه نیز مورد تهاجم دشمن قرار می گیرد درحالی‌که اگر به زمینه‌های رخدادهای برجام بپردازیم می‌توانیم در شرایط کنونی نیز از زمینه‌سازی‌ها دور شویم./837/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات