۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۵۴۸۷۷۸
حجت الاسلام ذوالنوری:

دیپلماسی لیبرالی جز شکست دستاوردی دیگر نداشته است

نماینده مردم قم در مجلس گفت: هرکجا که تکیه بر رهنمودهای ولایت فقیه کردیم دنیا را به تحیر واداشتیم این در حالی است که دیپلماسی لیبرال ایرانی جز شکست برای ملت ایران چیزی به ارمغان نیاورده است.
حجت الاسلام ذوالنور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری در همایش بزرگداشت شهدای هسته ای که با موضوع دستاوردها و خسارت‌های برجام در سالن همایش‌های مدرسه علمیه دارالشفا برگزار شد، به بررسی فراز و نشیب های برجام پرداخت و اظهار داشت: ما در قبال اسناد برجام از طرف مقابل هیچ تضمینی دریافت نکرده و دولتمردان با چنین سند ضعیفی اقدام به اجرایی کردن برجام کردند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که تصویب «قانون آیسا» از سوی آمریکایی ها آثار بی تضمینی برجام را برای همه روشن کرد، ابراز داشت: باید توجه داشت توجیهات دیپلمات های ایرانی به بهانه شکایت در کمیته مشترک می خواهند بی تضمینی سند برجام را منکر شوند.

وی ادامه داد: علاوه بر این که دیپلماسی ما هیچ گونه اقدامی برای شکایت در کمیته مشترک نداشته است؛ باید اقرار داشت که اگر شکایتی هم صورت پذیرد منتج به صدور قطع نامه شورای امنیت خواهد شد که قطعا علیه ایران و تهدید کننده منافع نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و حقوق ملت ایران خواهد بود؛ بر این اساس کمیته مشترک نه تنها تضمین نیست بلکه راهبردی برای فرار آمریکایی ها از اجرای مفاد برجام است.

حجت الاسلام ذوالنوری به ادامه تحریم های بانکی پس از اجرای عجولانه برجام اشاره کرد و گفت: آقای ظریف در توجیه ادامه تحریم ها می گوید که«تحریم های بانکی برداشته شده است و آنچه که امروز مانع اجرای تراکنش های بین المللی بانکی است مشکل نرم افزاری ایران است؛ چرا که سالیان زیاد از روند رشد تکنولوژی به دور بودیم امروز نرم افزار مورد نیاز را برای ایجاد ارتباط با ابر بانک های خارجی را نداریم.»

نماینده مردم قم در مجلس در پاسخ به این ادعا ادامه داد: سوال مجلس و نمایندگان از آقای ظریف این است که«مگر ما با بانک های کوچک خارجی ارتباط نداریم؟» مسلما آقای ظریف در پاسخ می گوید چرا چون اگر منکر این حقیقت شود که اساس آثارکاذب برجام برای ملت نمایان خواهد شد.

وی افزود: با طرح چنین سوالاتی می توان به درستی دریافت که وزارت امور خارجه فقط به دنبال فرار از طرح مساله در اذهان عمومی است و حقیقت آن است که برجام هیچ تاثیر مثبتی نداشته است.

حجت الاسلام ذوالنوری از تحویل لایحه«تحریم منابع تروریسم» از سوی روحانی به مجلس شورای اسلامی خبر داد و اظهار داشت: آقای روحانی با وجود تمام این شکست ها این لایحه را به مجلس آورده است در حالی که می داند تعریف نظام اسلامی ایران از تروریسم با تعریف نظام سلطه از تروریسم دو قطب متفاوت و متضاد است.

وی ادامه داد: ما تروریسم را به داعش و گروههای تکفیری می شناسیم در حالی که آن ها تروریسم را به سپاه، نیورهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران، سپاه قدس و حزب الله می دانند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که موفقیت های نظام اسلامی مرهون رهبری با درایت ولایت مطلقه فقیه است، ابراز داشت: هرکجا که ما تکیه بر رهنمودهای ولایت فقیه کردیم دنیا را به تحیر واداشتیم این در حالی است که دیپلماسی لیبرال ایرانی جز عجز و شکست برای ملت ایران چیزی به ارمغان نیاورده است./837/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات