۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۵۴۸۷۳۱
معاون پژوهش دارالعلم آیت الله بهبهانی خبر داد؛

برگزاری دوره های احکام بانکداری اسلامی ویژه طلاب

حجت الاسلام غافلی با اشاره به ضرورت آگاهی جامعه از وام های ربوی و غیر ربوی، گفت: در همین زمینه دوره احکام بانکداری اسلامی را برای طلاب مدرسه در نیمسال دوم تحصیلی برگزار می کنیم.
بانکداری اسلامی

حجت الاسلام مهدی غافلی، معاون پژوهش دارالعلم آیت الله بهبهانی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به برگزاری کلاس های تقویت حافظه و تمرکز برای طلاب مدرسه ابراز داشت: نشریه ویژه مدرسه در سه زبان عربی، فارسی و انگلیسی با مطالب ارائه شده از سوی طلاب تهیه شده است منتهی مطالب تهیه شده به زبان انگلیسی در فضای مجازی نشر داده می شود اما مطالب تهیه شده به زبان های عربی و فارسی در شهر توزیع می شوند.

معاون پژوهش دارالعلم آیت الله بهبهانی با بیان اینکه قصد راه اندازی سایت های مجازی با محتوای مذهبی و دینی را داریم، افزود: در زمینه احکام بانکداری اسلامی در خلال نیمسال دوم تحصیلی کلاس هایی را با حضور حجت الاسلام تقی زاده، معاون فرهنگی بانک مهر اقتصاد استان برگزار خواهیم کرد و در این کلاس ها توضیحاتی درباره حکم وام های اخذ شده بیان می شود.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه سؤال های بسیاری درباره ربوی بودن وام ها و بانک های ربوی در جامعه مطرح شده است، عنوان کرد: هدف از برگزاری دوره احکام بانکداری اسلامی تبیین ربوی بودن و یا نبودن وام های دریافتی، آگاهی بخشی به مردم از وام های ربوی، معاملات و بانک ها است.

حجت الاسلام غافلی گفت: طلاب پس از گذراندن دوره مذکور و به هنگام حضور در منابر و مجالس سخنرانی سؤالات و شبهات مطرح شده را پاسخگو خواهند بود.

وی به برگزاری کلاس های نقد وهابیت اشاره کرد و افزود: این کلاس ها با حضور سید محمد خضر از اساتید به نام در حوزه نقد وهابیت در نیمسال دوم تحصیلی برگزار می شود و در آن پیرامون شبهه های مطرح شده و نقد آنها مطالبی بیان خواهد شد./9456/ت303/ب1

ارسال نظرات