۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۵۴۸۷۲۹
کارشناس عرفان‌های نوظهور:

امنیت یک کشور ۸۰ میلیونی را نمی‌‌توان به دست بیگانگان سپرد

حجت الاسلام حاج‌‌آقا‌‌زاده گفت: قبل از محدود کردن فضای مجازی باید پوشش جایگزین را آماده کرد چراکه محدودیت، بدون پوشش صحیح جواب نمی‌‌دهد.
اینترنت، فضای مجازی

حجت الاسلام وحید حاج آقا زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا اظهار داشت: تلگرام نماد شبکه اجتماعی نوشتاری است همان طور که اینستاگرام نماد شبکه اجتماعی تصویری است. مردم با فیلتر تلگرام مشکل ندارند بلکه با فیلتر شبکه اجتماعی که نوشتاری بود و پوشش عمومی داشت مشکل دارند.

وی درباره‌ عدم معرفی جایگزین پیام‌رسان تلگرام از سوی مراجع دولتی تصریح کرد: معتقدم قبل از  محدودیت باید پوشش جایگزین را آماده کرده باشید چراکه محدودیت، بدون پوشش صحیح جواب نمی‌دهد، اگر الان بگوییم تلگرام ممنوع، پس مردم چه چیزی را جایگزین آن کنند؟ و اینکه بگوییم اندکی صبر که بچه‌های داخلی درحال راه‌اندازی پیام‌رسان بومی هستند هم که نمی‌شود.

پژوهشگر عرفان های نوظهور تاکید کرد: مسئولان فرهنگی نسبت به پوشش دادن محدودیتی که خلق کردند باید فکر کنند که این مردم مطالبه دارند و مطالباتشان هم باید هرچه سریع‌تر حل شود، نگویند می‌خواهیم بسازیم و در آینده خبر می‌دهیم.

کارشناس مسائل فرهنگی افزود: مسئولان امنیتی هم نباید خیلی فرهنگی فکر کنند بلکه باید امنیتی فکر کنند، که اگر سر سوزنی امنیت مملکت به خطر بیافتد کل این شبکه‌ها باید فیلتر شود، مگر در عربستان که فیلتر شده و محکم هم پای کار ایستاده اتفاقی افتاده است؟

استاد حوزه علمیه قم درباره اهمیت امنیت در جامعه گفت: ما باید به هر موضوعی به اندازه خودش اهمیت بدهیم، شبکه اجتماعی که وزن ضروری جامعه نیست کما اینکه اگر چندسال قبل هم نبود اتفاقی نمی‌افتاد و نمی‌توان اجازه داد وضع امنیت را به بهانه های واهی چون تنویر افکار عمومی یا آزادی و یا ... به خطر بیاندازند.

وی در ادامه بیان کرد: نمی‌شود یک بیگانه بیاید و با امنیت کشور بازی کند، مدیر پیامر‌سان تلگرام در حدی نیست که بخواهد برای مملکت ما تعیین و تکلیف کند و قطعا باید فیلتر شود، وزارت ارتباطات و نهادهای حاکمیتی هم باید پاسخ‌گو باشند چراکه نمی‌شود که امنیت یک کشور 80میلیونی را به دست یک بیگانه داد.

وی افزود: کدام کشور امنیت خود را به دست بیگانه سپرده که ما کشور دوم باشیم. هیچ‌کس نباید سر امنیت با کسی معامله کند چراکه مانند قضیه احمدشهید در بحث حقوق بشر می‌شود که در گاهی اوقات ایران را بازی می‌دهد.

حجت الاسلام حاج‌آقازاده درباره مطالبات مردم بیان کرد: در مطالبه‌گری قشرهای ارزشی جامعه آمدند و ماجرا را دو مدل چینش کردند، یک دسته درکنار مردم ایستادند مثل آن امام جمعه که مشکلات اقتصادی مردم را حق دانست وکنار آنها ایستاد و دسته دیگر هم جدای از مردم، از اول شروع کردند مرگ بر اغتشاش گفتن به همه، اینها مخاطب همان فرمایش حضرت آقا هستند که  فرمودند بین معترضین تفکیک قائل شوید.

وی درباره مشکلات اقتصادی مردم گفت: امروز مردم واقعا در مضیقه اند و این مشکلات و گرفتاری‌های مردم را سایت‌های حزب‌الهی باید فریاد بزنند تا سایتهای اپوزیسیون خلع سلاح شوند، چراکه اکثر افراد کف جامعه خاکستری‌اند و هرکسی که مطالبات آنها را بگوید به طرفش می‌روند.

وی ابراز داشت: ای کاش قبل از انتخابات از موضع اقتصادی استیضاحی صورت میگرفت و یا یک کمپین و یا جنبشی درباره‌ بحث‌های اقتصادی راه می‌افتاد.

کارشناس مسائل فرهنگی در پایان درباره نحوه‌ی پیگیری مشکلات اقتصادی و فرهنگی مردم توضیح داد: الان هم برای مطالبات اقتصادی می‌توان یک کمپین راه انداخت تا مطالبات یک به یک گفته شود، ولی از مسیر خاص خودش که از سمت مردم کف جامعه است گفته شود، زیرا این شیوه‌ قرآن هم هست که وقتی می‌خواهید حرف بزنید به لسان قومه حرف بزنید، باید ببینیم زبان مردم در فرهنگ چیست، به همان شیوه صحبت کنیم تا منویات مقام معظم رهبری در فرهنگ محقق شود./۸۷۶/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات