۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۲
کد خبر: ۵۴۸۷۰۸
امیرآبادی مطرح کرد؛

اعتبار تخصیص نیافته ای که اعتبار حوزه علمیه را نشانه رفته

عضو کمیسیون تلفیق مجلس درباره اعتباراتی که در لایحه بودجه ۹۷ برای حوزه‌های علمیه پیش‌بینی شده است گفت: این شکل از تصویب اعتبار و تخصیص نیافتن آن، بدون اینکه به حوزه‌های علمیه کمکی کرده باشد دست آویز معاندان نظام جمهوری اسلامی در تخریب پشتوانه‌های نظام خواهد شد.
احمد امیرآبادی فراهانی

احمد امیرآبادی عضو هیأت عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با انتقاد از لایحه بودجه 97 که به مجلس ارائه شده است گفت: در این لایحه بودجه‌هایی برای نهادهای حوزوی و فرهنگی نوشته شده است که مانند سال‌های پیش، بیش از یک نوشته صرف نخواهد بود.
عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مبلغ اندکی از اعتبارات مشخص شده به نهادهای حوزوی پرداخت می‌شود؛ اعداد و ارقامی که در بودجه مطرح می شود محقق نخواهد شد و تنها ابزار تبلیغات معاندان نظام است؛ افرادی از این ارقام برای تخریب حوزه استفاده می‌کنند تا پشتوانه نظام اسلامی را مورد هجمه قرار داده و مردم را به این نهاد بدبین کنند.
عضو کمسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی منبع پرداخت شهریه طلاب و هزینه ساختمان‌های حوزوی را از وجوهات و کمک دوست‌داران اهل بیت(ع) به حوزه‌های علمیه دانست و افزود: دفترچه تأمین اجتماعی طلاب بودجه‌ای است که تخصیص داده شده است که جزئی از یک طرح ملی است؛ و تنها مختص حوزه‌های علمیه نیست.
امیرآبادی تبلیغات گسترده در این زمینه را موجب بدبینی مردم به حوزه‌های علمیه ارزیابی کرد و اظهار داشت: چنین اعداد و ارقامی که در لایحه بودجه عنوان می‌شود مسلماً واکنش بدی از سوی مردم که دارای مشکلات اقتصادی هستند را در پی دارد.
وی در پایان به مدیر حوزه‌های علمیه کشور پیشنهاد داد: با ارسال نامه‌ای به مجلس شورای اسلامی و قوه مجریه بخواهد، مبلغی را که تا پایان سال به حوزه‌های علمیه پرداخت خواهند کرد، به عنوان اعتبار تصویب کنند تا از سوء استفاده معاندان نظام جلوگیری شود./
۸۳۶/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات