۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۹
کد خبر: ۵۴۸۶۶۷
آیت الله سعیدی:

«صیانت از اسرار» اصلی‌ترین نشانه مدیران موفق است

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) به اهمیت فراگیری آموزه‌های اخلاقی در جوامع مدیریتی اشاره کرد و گفت: یکی از ویژگی‌های مهم مدیران و مجریان موفق رازداری است.
آیت الله سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید محمد سعیدی شامگاه امروز در درس اخلاق مسؤولان که با حضور مدیران و مسؤولان استانداری قم در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد به اهمیت هوشمندی انتشار اطلاعات از سوی مدیران اشاره کرد و اظهار داشت: اگر مدیر و مسؤول موضوعی را در مکانی مطرح نکند نشانه نفاق او نیست، اما در مقابل افشای اسرار گاهی سبب نرسیدن به موفقیت و حتی گاهی سبب سقوط و شکست می‌شود.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) به اهمیت فراگیری آموزه‌های اخلاقی در جوامع مدیریتی اشاره کرد و ابراز داشت: یکی از ویژگی‌های مهم مدیران و مجریان موفق رازداری است که باید مورد توجه افراد قرار گیرد.

امام جمعه قمخ با تاکید بر این که افرادی که تدبیر و اجرای امور را بر عهده دارند بیشتر از دیگران باید به مباحث اخلاقی بپردازند، گفت: ضعف نفس انسان سبب افشای راز می‌شود به همین علت در دعاهای مختلف از خداوند متعال عزت‌نفس و تقویت روح را درخواست می‌کنیم.

آیت الله سعیدی موفقیت و صحت عمل را در امور را وابسته به اندیشه انسان دانست و ابراز داشت: برای اینکه بتوانیم کارها را به شیوه مطلوب انجام دهیم باید اندیشه و تفکر را زمینه فعالیت‌های خود قرار دهیم.

امام‌جمعه قم «عقده حقارت» یکی دیگر از علل افشای اسراسر دانست و گفت: وابستگی‌ها و جلب منافع مالی، ریاستی و شهوانی نیز می‌تواند در افشای راز مؤثر باشد.

آیت‌الله سعیدی از پرحرفی به‌عنوان یکی دیگر از عوامل افشای راز نام برد و اظهار داشت: هرچند گاهی پرحرفی ناشی از علل مشخصی است، اما گاهی در جای نامناسب، بیش از میزان موردنیاز و غیرضروری سخن گفتن سبب مشکل می‌شود.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) میل به خودنمایی، کسب شهرت و نیازمند بودن را از دیگر عوامل افشای راز برشمرد و گفت: جای بحث‌ها و گفت‌وگوهای کاری منزل و در کنار خانواده نیست چراکه افراد نباید مباحث کاری خود را نزد خانواده‌های خود مطرح کنند.

بر اساس این گزارش در ابتدای این آیین سید صدرالدین موسوی، معاون امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری قم به فعالیت‌های انجام‌شده مسؤولان و مدیران به منظور تسهیل خدمات‌رسانی عمومی به مردم به‌ویژه در عرصه‌های مختلف فرهنگی، ابراز داشت: استانداری با توجه به رسالت‌های مختلفی که دارد برای خدمات‌رسانی مطلوب به مردم در عرصه‌های مختلف به‌ویژه عرصه فرهنگی اهتمام جدی دارد./۹۶۸۲۰۲/ی

ارسال نظرات