۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۹
کد خبر: ۵۴۸۶۲۴
رییس مرکز فقهی ائمه اطهار:

رهبر انقلاب استکبار جهانی را مستأصل کرده اند/ دولت نباید فشار بر مردم را سنگین تر کند

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این که نظام اسلامی به رهبری مقام معظم رهبری آمريکا را مستأصل و زمينگير کرده است، گفت: باید قدردان نظام اسلامی، رهبري معظم انقلاب و مردم باشم.
آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) امروز در درس خارج اصول که در مدرسه علمیه حضرت آیت الله گلپایگانی برگزار شد با اشاره به سالروز قیام خونین مردم قم به تحلیل اتفاقات و اقدامات هنجارشکنانه دشمنان نظام اسلامی در کشور پرداخت.

وی با بیان این که کشور اتفاقات و اغتشاشات اخیر را در گذشته نیز شاهد بوده است، خاطرنشان کرد: اين اتفاقات در اوايل طلبگي ما اتفاق افتاد که در آن صحنه حضور داشتيم و واقعا زمان عجيبی بود. بعد از اينکه در روزنامه اطلاعات، به امام(ره) اهانتی شد، حوزه علميه واقعا منقلب شد. طلبه‌ها آرام و قرار نداشتند و بي‌اختيار بودند و از اين خانه به آن خانه مي‌رفتند، به سراغ مراجع تقلید مي‌رفتند تا تکليفشان را روشن کنند و اين به حادثه نوزده دي قم منجر شد که راهپيمايي و شهداي 19 دي را در پي داشت و بعد هم در شهرهاي ديگر ايران ادامه پيدا کرد و الحمدلله به پيروزي انقلاب منتهي شد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر این که 19 دي از برگ هاي زرين افتخار حوزه علميه است، گفت: کساني که به خيابان آمدند، طلبه‌ها و روحانيان بودند و مردم هم به آنها ملحق شدند.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در سالروز حماسه 19 دی را بسيار مهم و ارزنده خواند و افزود: واقعا انسان وقتي در اين بيانات دقت مي‌کند، مي‌بيند که ايشان در ريز تمام قضايا هستند و اطلاع کامل بر همه قضايا دارند. اين اقتداري که امروز براي نظام هست که آمريکا هم مي‌داند و اين را فهميده است که نمي‌تواند در مقابله با اين نظام، توطئه‌هايي ايجاد کند، همان‌طور که رهبري فرمودند اگر بار ديگر هم شما بياييد سرتان به سنگ خواهد خورد، اين مسأله خيلي مهمي است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این که مجموعه‌‌ نظام، روحانيت، مردم و در رأس همه، رهبري در مقابل استکبار محکم حرف مي‌زنند، ابراز کرد: مجموعه نظام اسلامی بي‌اعتنا به تهديدات دشمن هستند و عدم تزلزل در مقابل اينکه اگر يک عده‌اي را فريب دادند و آنها در کشور و حتي در شهر قم شعارهايي دادند، اين نظام کالجبل الراسخ است. کالجبل الراسخ بودن نظام در بيانات ايشان براي ما کاملا مشهود بود.

توجه و اعتقاد ویژه رهبر انقلاب به مردم

آیت الله فاضل لنکرانی با بیان این که رهبر معظم انقلاب توجه و اعتقاد خاصي نسبت به مردم دارند، اظهار داشت: ريشه این اعتقاد در حضرت امام است. از برجستگي هاي مرحوم امام اين بود که مردم را به خوبي شناخته بود. مردم با همه مشکلات و اعتراضاتی که دارند اما پاي انقلابشان ايستاده‌اند. اين مردم نگاه نمي‌کنند که ما درست در مسير حرکت مي‌‌کنيم يا نه؟ اينها پاي انقلابشان محکم ايستاده‌اند، انقلابشان را دست اجنبي و بيگانه نخواهند داد و اهداف شهدا را به خوبي دنبال مي‌کنند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به هدایت اغتشاشات اخیر از سوی شبکه های معاند نظام و فضای مجازی، بیان کرد: يکي از محورهاي اصلي ماهواره‌ها و شبکه‌هاي خارجي اين است که به اقسام مختلف مردم را به روحانيت بدبين کنند و روحانيت را از چشم مردم بيندازند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: مقابله با اين مسأله مستلزم اين است که روحانيت مراقبت کند و نگذارد در ميان خود روحانيت اختلاف ايجاد شود و يکي از اهداف دشمن اين است که در ميان خود روحانيت حاضر در صحنه و روحانيت انقلابي اختلاف ايجاد کند.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) تصریح کرد: بالاخره به اختلاف مراتب، همه قبول دارند که الان هيچ طلبه‌اي نيست که اگر از او سؤال کنند اين نظام به عنوان يک نظام امامت، نظام اهل‌بيت(ع)، نظام شيعه، آيا نبود آن بهتر از بود آن است؟ هرگز تصور نمي‌کند که جوابش مثبت باشد.

نظام اسلامی، سبب تقويت و عظمت شيعه است

وی در ادامه با بیان این که نظام اسلامی سبب تقويت شيعه است و قطعا بودن اين نظام، موجب عظمت شيعه خواهد بود،‌ گفت: تبليغاتي که براي به انحراف کشاندن شيعه از مسير واقعي خودش انجام مي‌شود بسیار فراوان است بگونه‌‌‌اي که امسال در بعضي از عزاداري ها راهکارهايي را دشمن پياده مي‌کند و پياده کرد، هر انسان عاقلي اگر دقت کند مي‌‌بيند نتيجه اين کارها اين مي‌‌شود که همين جواني که براي امام حسين(ع) سينه مي‌‌زند، يک‌‌روز همين جوان به امام حسين(ع) اهانت مي‌‌کند و هدف دشمن نیز همين است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به تذکرات رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید نسبت به تحریف در عزاداری ها، ابراز کرد: باید نسبت به این مسأله تأمل کرد و حرکت هايي از سوی دشمن در حال انجام است که شيعه اصيل را منحرف کند.

آیت الله فاضل لنکرانی افزود: شيعه ای که به تبع ائمه(ع) نسبت به اهل سنت بايد مدارا کند، شيعه‌اي است که ائمه(ع) توصيه کرده‌اند که بايد روابطش با بقيه مسلمين از جمله اهل‌سنت را حفظ کند. اما الان در بخشي از شيعه افکاري به وجود مي‌‌آورند که تقابل ايجاد کنند.

اختلاف بين شيعه و سني از توطئه‌‌هاي خطرناک دشمن است

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) ايجاد افتراق بين شيعه و سني را از توطئه‌‌هاي بسيار خطرناک دشمن ذکر کرد و گفت: متأسفانه ما هم خيلي نسبت به این موضوع توجهي نداريم و آن را در مسائل سطحي تمام مي‌کنيم و حال آن که فوق اينهاست و عمقش خيلي بيشتر از اينهاست؛ دشمنان مي‌خواهند کاري کنند جوانانی که با عشق و علاقه زير علم امام حسين(ع) سينه مي‌زنند، به مخالف تبديل شوند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که دشمنان به دنبال ايجاد اختلاف در روحانيت و انحراف شيعه هستند، افزود: دشمن به شدت براي هدف خود تلاش مي‌‌کند. حالا اگر اين نظام نبود، چه کسي مي‌توانست در مقابل اينها بايستد؟ ما با چه قدرتي مي‌توانستيم در مقابل اينها بايستيم؟

آیت الله فاضل لنکرانی تأکید کرد: اگر نظام اسلامی نبود، نه تنها اثري از اسلام در ايران نبود بلکه در کشورهاي ديگر هم از اسلام چيزي باقی نمانده بود.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با اشاره به توطئه های دشمنان برای از بین بردن نظام اسلامی، وظیفه همه به ویژه طلاب و روحانیان را برای حفظ نظام اسلامی بسیار خطیر دانست و گفت: امروز تمامی مراجع تقلید حفظ نظام اسلامی را واجب می دانند.

وی با تأکید بر این که نظام اسلامی به رهبری مقام معظم رهبری آمريکا را مستأصل و زمين گير کرده است، اظهار داشت: باید قدر نظام اسلامی، رهبري معظم و مردم را بدانيم.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) تصریح کرد: مسؤولان همان‌گونه که رهبري معظم فرمودند گرچه براي حل مشکلات مردم تلاش مي‌کنند و گرچه آسان هم نيست، ولي بايستي تلاششان را بيشتر کنند و نگذارند که مردم تحت فشار قرار گيرند. شرايط به گونه‌اي است که مردم متحمل فشارهاي زياد اقتصادي هستند و مسؤولان نيز بايد بيشتر رعايت کنند.

دولت نباید بار بر روي دوش مردم بگذارد

وی از طرح یارانه ها انتقاد کرد و با بیان این که برخی از سیاسیت های غلط در گذشته به گونه ای است که هنوز هم مشکلاتی را ایجاد می کند، گفت: این که چشممان به دست دیگران باید با فرهنگ دینی سازگاری ندارد؛ برخی کارشناسان از این طرح تعريف کردند و گفتند که بايد باشد و پياده هم شد و امروز ببينيد که کشور به کجا رسيده است، آن زمان مي‌گفتند که بخشي از اين گراني‌هاي آب و برق و گاز را مي‌خواهيم صرف عمران کنيم. صرف کدام عمران شد؟ قبل از يارانه‌ها اين قبوض و اينها متعارف بود، يکدفعه سير صعودي پيدا کرد و ديگر نمي‌‌توان با آن کاري کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این که دولت باید چشمش را باز کند و بار بر روي دوش مردم نگذارد، افزود: دولت باید به توليد که از سفارشات مکرر رهبر معظم است توجه جدی کند.

آیت الله فاضل لنکرانی در ادامه سخنان خود بر ضرورت قدردانی و شکرگزاری از نعمت وجود رهبر معظم انقلاب، مردم و حوزه‌ علمیه تأکید کرد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم در ادامه با بیان این که اهانت به مرحوم امام خمینی(ره)، نوزده دي را به وجود آورد، بیان کرد: اکنون حوزه ما را چه شده که يک  طلبه کم ‌سواد، در مقابل بزرگ حوزه در فضاي مجازي اهانت مي‌کند و کسي به او حرفي نمي‌‌زند. اين براي انسان خيلي دردآور است.

آیت الله فاضل لنکرانی با اشاره به روایت «مَنْ أَهَانَ عَالِماً فَقَدْ أَهَانَنِي وَ مَنْ أَهَانَنِي فَقَدْ أَهَانَ اللهَ فَمَصِيرُهُ إِلَى النَّار»، اظهار کرد: چرا در حوزه کسي نيست که با چنين آدم‌هايي مقابله کند؟ چرا بايد اينقدر عادي باشد که ما اين را بخوانيم و از کنارش هم رد شويم؟

وی افزود: يک اهانت به امام در آن زمان حوزه را تکان داد، اين بزرگان حوزه به عدد انگشتان يک دست نيستند و آن وقت يک انسان اين چنيني به آنها اهانت کند. اين واقعا براي ما خيلي درد است./927/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات