۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۵۴۸۵۸۸
حجت الاسلام والمسلمین مدنی مطرح کرد؛

تحصیل ۱۲هزار طلبه خواهر در جامعه الزهرا/ برگزاری دوره عالی فقه

مدیر جامعه الزهر از تحصیل ۱۲ هزار طلبه خواهر در این مرکز خبر داد و اعلام کرد: دوره عالی فقه در سال جاری آغاز به کار کرده است.
نشست خبری مدیر جامعه الزهرا نشست خبری حجت الاسلام والمسلمین مدنی مدیر جامعه الزهراء

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود مدنی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه با بیان اینکه سلامت جامعه در گرو تبادل اطلاعات صحیح است، گفت: جامعه الزهرا(س) تلاش کرده تا روزند تبادل اطلاعات خبری تسهیل شود.

مدیر جامعه الزهرا(س) با اشاره به پیروزهای اخیر ملت ایران در حوادث بین المللی  و خاموش کردن فتنه تکفیری و داعش و فتنه صهیونیسم و آمریکایی های افزود: حضور به موقع مردم در صحنه های دفاع از انقلاب و نظام برای آنها تبدیل به برگ برنده ای در برابر دشمنان ملت شد.

وی با بیان اینکه نقش بانوان در جامعه اسلامی فراتر از کمیت آنان است، تصریح کرد: برای مثال اگر نیمی از جامعه شیعی بانوان هستند تأثیر گذاری آنان در طول تاریح بر عرصه تمدنی بیش از کمیت آنان بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین مدنی ادامه داد: آموزش زبان و آموزه های تربیتی سهم مادران را در اثرگذاری بر جامعه شیعی افزایش داده است.

وی افزود: تجربه انقلاب اسلامی اهمیت نقش زنان و اثر گذاری آنها بر جریانات مختلف را به نمایش گذاشته و نشان داده تا چه اندازه بانوان در ایجاد و دوام جریان ها فرهنگی در جامعه اسلامی مؤثر هستند.

وی با بیان این که مواجهه امام خمینی(ره) با زنان و مردان در جامعه اسلامی به صورت یکسان بود و ایشان در بدو ورود به ایران به صورت جداگانه و همزمان با خواهران و برادارن دیدار کردند، خاطر نشان کرد: این الگوی فکری و تفکر امام خمینی (ره)در مورد بانوان و نقش زنان در جامعه اسلامی یک الگو و تفکر معیار است.

مدیر جامعه الزهرا(س) با تأکید بر این که در جهان اسلام و جهان تشییع بانوان پرچمدار حضور در عرصه هاص مختلف بوده و با حضور خود نقشی تاریخ ساز در توسعه تمدنی اسلام ایفا کرده اند، تصریح کرد:  مصحف حضرت زهرا(س) که به وسیله ایشان انشاء و به قلم امام علی(ع) تألیف شده است و همچنین حضور حضرت معصومه(س) در قم به عنوان بانویی محدث از موارد حضور تاریخی بانوان است که این حضور در توسعه تمدنی اسلام نقشی بسیار مؤثری داشته و امروز انقلاب اسلامی پیروزی خود را مرهون حضور این بانوان عظیم الشأن در عرصه دفاع و حمایت از ولایت است.

حجت الاسلام والمسلمین مدنی با بیان این که تاکنون در مرکز علمی و حوزوی جامعه الزهرا(س) 50 هزار دین پژوه و طلبه خواهر جذب شده اند، گفت: در حال حاضر 12 هزار طلبه ایرانی و غیر ایرانی در سطوح گوناگون کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در جامعه الزهرا(س) مشغول به تحصیل هستند.

وی انجام فعالیت های تبلیغی و پژوهشی، برگزاری دوره های آموزش برای طلاب و مبلغان در مجتمع آموزشی هدی، برگزاری 10 کرسی آزاد اندیشی با همکاری شورای عالی حوزه های علمیه را از فعالیت های جانبی جامعه الزهرا(س) برای طلاب خواهر عنوان کرد.

مدیر جامعه الزهرا(س) از آغاز به کار دوره عالی فقه در سال جاری خبر داد و گفت: این دوره 8 ساله است وهدف از برگزاری آن تربیت بانوان مبلغه و مجتهده است که در این دوره طلاب فارغ التحصیل سطوح عالی و خواهران صاحبنظر حضور دارند.

حجت الاسلام و المسلمین مدنی با بیان این که در کنار ارائه فعالیت های آموزش و پژوهش طلاب جامعه الزهرا(س) در قالب دور های آموزشی و پژوهشی مختلف حدود 30 مهارت پژوهشی را می آموزند، تصریح کرد: راه اندازی حوزه آزاد خواهران که امکان گسترده انتخاب استاد را از سوی طلاب به صورت اختیاری فراهم می کند از دیگر اقدامات جامعه الزهرا(س) در سال جاری است.

وی  یادآور شد: در طرح حوزه آزاد، طلاب ضمن انتخاب استاد دلخواه متونی را که از متون درسی نیست انتخاب کرده و ضمن مراجعه به استاد در طرح حوزه آزاد می توانند این متون را بیاموزند./837/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات