۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۵۴۸۵۷۶
حجت الاسلام پناهی آزاد:

هویت طلبگی رضایت بخش باطنی انسان است

حجت الاسلام پناهی آزاد با بیان اینکه طلبگی هویت ارزش آفرین است، گفت: هیچ هویتی در جهان وجود ندارد که مانند طلبگی رضایت را در وجود باطنی انسان ایجاد کند.
پناهی آزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام حسن پناهی آزاد مؤلف و پژوهشگر علوم دینی پیش از ظهر امروز در جمع طلاب حوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه با بیان اینکه طلبگی هویت ارزش آفرین است، اظهار داشت: هیچ هویتی در جهان وجود ندارد که مانند طلبگی رضایت را در وجود باطنی انسان ایجاد کند.

وی با اشاره به اهمیت و ارزش طلبگی، خاطرنشان کرد: اگر کسی خود را طلبه می داند باید به لوازم طلبگی آشنا باشد و به آن عامل شود، از جمله این لوازم عمل متقن نسبت به امورات و مسائل است.

این استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه از جمله مواردی که باید با قوت انجام گیرد مطالعه دقیق و عمیق ادبیات عرب است، ادامه داد: اگر کسی ادبیات نداند از الغدیر چیزی نخواهد دانست و اگر از الغدیر چیزی نداند از ولایت امام علی(ع) چیزی نمی داند.

وی با تأکید بر عمل به وظیفه طلبگی، تصریح کرد: نخستین حوزه علمیه در مدینه در زمان پیامبر شکل گرفت و دومین حوزه علمی شیعی را می توان به زمان امام باقر(ع) و امام صادق(ع) نسبت داد، از جمله مباحثی که در این حوزه های علمیه بحث می شد را می توان تحت عنوان علم کلام دانست.

حجت الاسلام پناهی آزاد با بیان اینکه معارف اسلام را می توان تحت عنوان دو دسته مهم دانست، گفت: منابع اصیل اسلامی متون دینی و فعالیت های علمی علمای اسلام است، مباحث منسجم علمی رایج در حوزه های علمیه امروز نتیجه فعالیت علمای بزرگ بر روی متون و منابع اصیل اسلامی است.

وی با اشاره به فعالیت های امروز یهود و صهیونیسم در جهان برای تضعیف و ضربه به اسلام ناب محمدی، ابراز کرد: تقریب میان انجیل عربی و قرآن، تحریف نسخ خطی یمنی در آرای فکری معتزله در جهت تقریب سازی به عرفان کابالیسم یهودی و پروژه اف پی ۷ از جمله طرح های دشمنان است.

این پژوهشگر و مؤلف علوم دینی با تأکید بر جدیت در امر طلبگی برای تسلط به علوم اسلامی، گفت: تسلط به قواعد اسلامی و تبلیغ آگاهانه که با مراجعه پژوهش گرانه به منابع اصیل اسلامی ممکن است و عامل تولید علم خواهد بود را باید طلاب جدی بگیرند./۸۵۴/پ204/ب1

ارسال نظرات