۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵
کد خبر: ۵۴۸۵۷۰
حجت‌الاسلام ذوالنور مطرح کرد؛

تخلف دولت در راه اندازی شبکه ملی اطلاعات | مردم کار خود را انجام دادند؛ نوبت مسؤولان است

نماینده مردم قم در مجلس با انتقاد از تخلف دولت در راه اندازی شبکه ملی اطلاعات گفت: بعضی از مسؤولان پشت برخی سخنان پنهان می‌شوند تا به وظیفه خود برای ایجاد شبکه ملی اطلاعات، عمل نکنند.
حجت الاسلام ذوالنور

حجت الاسلام مجتبی ذوالنور نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، فرمایشات رهبر انقلاب در دیدار مردم ولایتمدار قم را مورد توجه قرار داد و گفت: ولنگاری در فضای مجازی مانند آن است که شما تمام مغازه‌های شهر را در فروش مواد مخدر آزاد بگذارید و از مردم بخواهید که آگاه باشند و به سمت اعتیاد نروند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وظیفه حاکمیت دینی، حفاظت از مردم است؛ همانطور که حاکمیت با زورگیران، شراب فروشان، تشکیل دهندگان خانه فساد و عوامل آسیب اجتماعی و انحرافات فرهنگی مقابله می‌کند، باید با افرادی که در فضای مجازی به دنبال انحرافات هستند مقابله کند.

وی با اشاره به ریشه‌های فضای مجازی که در خارج از کشور وجود دارد، ابراز داشت: فضای مجازی در دست دشمن است؛ در فتنه اخیر بسیاری از ادمین‌های گروه‌ها و کانال‌ها در خارج از کشور بودند و تنها پادوهای آن‌ها در ایران وجود داشتند.

حجت‌الاسلام ذوالنور افزود: نمی‌توان فضای فکری خود را به دشمن واگذار کنیم و بخواهیم که جوان دچار اشتباه نشود؛ بنابراین دولت باید اقدام عاجل کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی با مد نظر قرار دادن برنامه پنجم توسعه گفت: این برنامه دولت را موظف کرده است که از سال اول شبکه ملی را شروع کند و در سال پایان برنامه شصت درصد تمام خدمات فضای مجازی از طریق شبکه ملی باشد.

وی تصریح کرد: ما شاهد آن هستیم که هنوز دولت در بخش فضای مجازی آجری بر آجر نگذاشته است، گفته می‌شود که فاز اول تا چه اندازه پیشرفت کرده است ولی با بررسی‌های انجام شده معلوم شد اتفاق خاصی نیفتاده است؛ ما تنها فاز اول را نخواستیم، لذا دولت تخلف و تخطی کرده و به قانون عمل نکرده است؛ اینجا نباید ساده از کنار این موضوع گذشت.

حجت‌الاسلام ذوالنور فضای مجازی را نیازمند سالم‌سازی دانست و گفت: مردم با سرعت بیشتر و قیمت کمتر باید به آنچه که نیاز است دسترسی داشته باشند؛ شغل و مدیریت الکترونیکی زندگیشان، تحصیل، تحقیق، ارتباطات اجتماعی مردم در فضای مجازی باید به سهولت انجام شود و توسعه پیدا کند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با ابراز تأسف از اینکه برخی مسؤولان آدرس عوضی به جامعه می دهند، گفت: رییس جمهور که رییس یکی از قوای این کشور است می‌گوید که فضای اجتماعی نباید کاملاً بسته شود؛ ما از آقای رییس جمهور سؤال داریم چه کسی در جمهوری اسلامی ایران به عنوان مسؤول یا فرد مهم ادعا کرده است که فضای مجازی به کلی باید بسته شود؟

وی تصریح کرد: بعضی از مسؤولان پشت چنین سخنانی پنهان می‌شوند تا وظیفه اصلی که شبکه ملی است را ایجاد نکنند؛ امروز مسؤولان باید برای فضای مجازی چاره‌ اندیشی کنند؛ 99 درصد تلاش دشمن در روزهای اخیر از طریق فضای مجازی صورت گرفت؛ این مسیر ورود دشمن باید بسته شود که با شبکه ملی شدنی است.

حجت‌الاسلام ذوالنور از حضور پر شور مردم در روزهای گذشته تشکر کرد و گفت: مردم کار خود را انجام دادند، الان نوبت مسؤولان است؛ غیر از بحث دشمن، تبعیض و فساد و مشکل اشتغال وجود دارد که جای ورود مسؤولان است، دشمن از این زمینه‌ها استفاده می‌کند، رهبر معظم انقلاب مثال زیبایی زدند که مگس روی زخم می‌نشیند، آن زخم را باید خوب کرد که آن مگس محل تغذیه‌ای نداشته باشد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اولین مشکلی که باید حل شود بیکاری است که سه قوه باید بسیج شوند و در رفع این مسائل اقدام ملموس، جدی و چشم‌گیری صورت گیرد./836/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات