۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۱
کد خبر: ۵۴۷۵۴۱
آیت الله صدیقی:

حسد، ریا و حرص از میوه های تکبر است

امام جمعه موقت تهران گفت: حسد، ریا و حرص از میوه های تکبر است، اگر تکبر را در وجود خود معالجه کنیم از بسیاری امراض روحی در امان خواهیم ماند.
 آیت الله صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران و تولیت حوزه علمیه امام خمینی(ره) امروز در کلاس درس اخلاق که در حوزه علمیه امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: گروهی از افراد هستند که هیچ گاه ایمان نمی‌آورند و به فرمایش قرآن هر قدر جلوه های الهی را ببینند و موعظه شوند، به علت مسخ شدن باز هم ایمان نمی‌آورند. 

وی افزود: زندگی و عمل هر کسی به ایمان و باور قلبی او به مرگ، قیام در قبر و قیامت است؛ کسی که خمس نمی‌دهد نامحرم نمی‌شناسد، برای چشم و نگاه و زبان و کسب و کار خود محدودیتی ندارد قطعاً شقاوت عاقبت او خواهد بود.

امام جمعه موقت تهران ابراز داشت: زن و شوهری که نسبت به یکدیگر محبت دارند و روی خوش را همواره به یکدیگر هدیه می‌کنند اهل اطاعت خدا هستند. کسی که مومن باشد صداقت دارد و خدا و رسول را مطیع و فرمانبردار است.

وی اظهار داشت: قرآن کریم که از حقایق پنهانی پرده برداشته، بعضی آلودگی ها را مایه به آتش کشیدن اعمال خیر انسان می‌داند. برخی اعمال سبب سوختن خرمن اعمال خیر انسان می‌شود در مقابل کسانی که اهل توبه باشند خداوند اعمال زشت آنها را تبدیل به نیکی می‌کند.

آیت الله صدیقی در ادامه بیان داشت: چه بسا انسان‌هایی که از دیه و قصاص قتل عزیزان خود می‌گذرند، اینها دارای روح بلند الهی هستند و به امید اینکه خدا از آنها بگذرد از دیگران می‌گذرند. بدانیم اگر اهل عفو گذشت باشیم رنگ خدا می‌گیریم.

وی افزود: انسان اگر توبه کند نه تنها خدا از گناهانش می‌گذرد و آنها رد تکفیر می‌کند، بلکه به جای هر گناهی که در گذشته مرتکب شده، خداوند حسنه و ثواب برای او می‌نویسد، در مقابل اگر از دستورات الهی مانند شیطان سرپیچی کنیم و متکبر شویم سوابق اعمال خیر ما نابود می‌شود.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) گفت: ما مشرک و بت پرست نیستیم اما آیا پول پرست، هواپرست، جناح پرست نیستیم؟! خداوند در قرآن می‌فرماید اکثر مومنان شرک دارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حسد، ریا و حرص از میوه های تکبر است. اگر تکبر را در وجود خود معالجه کنیم از بسیاری امراض روحی در امان خواهیم ماند./۹۶۶/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات