۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۲
کد خبر: ۵۴۷۵۳۶
رییس شورای حوزه علمیه استان تهران:

همدمی سودمند تر از حسن خلق نیست

تولیت حوزه علمیه امام رضا(ع) با بیان اینکه همدمی سودمند تر از حسن خلق نیست، گفت: انسان زمانی که از حسن خلق برخوردار است گویی قرین و دوستی همراه اوست و هیچگاه او تنها نیست.
رشاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر رشاد رییس شورای حوزه علمیه استان تهران و تولیت حوزه علمیه امام رضا(ع)، امروز نوزدهم دی‌ماه در آغاز جلسه درس خارج فقه که در حوزه علمیه امام رضا(ع) برگزار شد، با موضوع نگاه علوی به شرح 113 کلمه قصار امیرمومنان علی(ع) پرداخت و گفت: انسان در شرایطی از تنهایی رنج می‌برد و از اینکه کسی با او مانوس نیست و رابطه‌ای ندارد رنجور می‌شود.

وی با بیان اینکه انسان زمانی که از حسن خلق برخوردار است گویی قرین و دوستی همراه اوست و هیچگاه او تنها نیست، ابراز کرد: انسانی که کژ خلق و بد خوی است حتی در میان جمع انسان تنهایی خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین رشاد با اشاره به اینکه انسان‌های بدخو با دیگران احساس انس و الفت نمی‌کنند، اظهار داشت: کسی که سوء ظن دارد مدام نسبت به دیگران بی اعتماد بوده و راجع به آنان شک خواهد داشت که مبادا نسبت به او خیانت کنند.

رییس شورای حوزه علمیه استان تهران ادامه داد: کسی که دچار سوء خلق است مدام دیگران را متهم می‌کند و کسی با او صمیمی و راحت نمی‌شود؛ بنابراین بین انسان بداخلاق و جامعه یک تدافع دوسویه برقرار است.

تولیت حوزه علمیه امام رضا(ع) با بیان اینکه همدمی سودمند تر از حسن خلق نیست، خاطرنشان کرد: کسی که دارای حسن خلق است هم او به دیگران حسن ظن دارد و هم مردم را خوب می‌بیند برهمین اساس در وجود او حس خوبی ایجاد می‌شود که به دیگران علاقه داشته باشد و دیگران نیز در مواجهه با او حس خوبی پیدا می‌کنند./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات