۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲
کد خبر: ۵۴۶۴۶۱
حجت الاسلام والمسلمین درایتی:

امروز رسالت عاشورا بر دوش ما است

استاد درس خارج فقه اصول گفت: امروز رسالت عاشورا بر روی دوش ما است و این جریان در طول تاریخ وجود دارد و باید ما در جریان های تاریخی نقش تأثیرگذارو موثری داشته باشیم.
درایتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد،  حجت الاسلام والمسلمین درایتی، استاد درس خارج فقه اصول در مجتمع بنی فاطمه شامگاه دوشنبه 18 دی ماه گفت: همه افعال خداوند قاعده و منطق دارد که همه آنها را در رابطه با انسانها تبیین کرده است.

وی با اشاره به تفاوت های قانون های بشری و قانون های الهی اظهار کرد: وقتی قانون های بشری تصویب می شود بعد از گذشت زمانی وقتی احساس شود که این قانون نادرست و اشتباه است عوض می شود و تغییر می کند اما قانون های الهی ثابت هستند و روش و شیوه خداوند تغییر نمی کند.

وی با بیان اینکه از مهمترین دلایل استواری قانون الهی، داشتن علم مطلق خداوند است، تصریح کرد: از جمله قواعدی که خداوند در عالم گذاشته است این موضوع است که کسانی که بهترین عمل را داشته باشند نزدیکترین افراد به خداوند هستند.

حجت الاسلام والمسلمین درایتی با اشاره به این مطلب که نژاد و قبیله و رنگ برای خداوند اهمیت ندارد چرا که این افعال متعلق به خداوند است و به انسان ربطی ندارد، تصریح کرد: اگر بنده ای بخواهد در این عالم به قرب الهی برسد معیار تقوا و اطاعت از خداوند است.

وی با بیان اینکه برای قرب الهی مسیر دیگری به جز بندگی و اطاعت وجود ندارد، تصریح کرد: بنده ای که بیشترین اطاعت و سرسپردگی را داشته باشد خداوند او را در مقیاس بشری برای خود قرار می دهد که می توان به بندگی امام حسین(ع)در این زمینه اشاره کرد.

حجت الاسلام والمسلمین درایتی در ادامه با طرح این پرسش که مقصد نهایی انسان کجاست، گفت: اگر هدف و آرزوی انسان، قرب الهی نباشد زندگی مومنانه نیست به عنوان نمونه جوانی که قصد ازدواج دارد و با این کار می خواهد که به گناه آلوده نشود در واقع هدف او خدایی است.

وی با اشاره به هدف امام حسین (ع) ابراز کرد: همه عظمت این امام این بود که همه افعال او برای رضایت خداوند است چرا که فقط رضایت حق تعالی برای سیدالشهدا(ع) مهم بود و این امام تسلیم در برابر امر خداوند است.

حجت الاسلام والمسلمین درایتی با بیان اینکه اگر امام حسین(ع) در عرصه عاشورا صد تا علی اکبر داشت همه آنها در راه رضای خداوند شهید می شدند، تصریح کرد: به همین دلیل است که در احادیث به این موضوع به فراوانی اشاره شده است که هر کسی امام حسین(ع) را دوست داشته باشد خدا هم او را دوست دارد.

وی با بیان اینکه خداوند به این مطلب اشاره دارد که من فیض خودم را در دنیا از طریق امام حسین(ع) تقسیم می کنم، تصریح کرد: در واقع کرامت و جایگاه و عظمت سیدالشهدا(ع) در نزد خداوند رفیع است.

استاد درس خارج فقه اصول با بیان اینکه در عالم لذتی همانند انس با خداوند جود ندارد، اظهار کرد: در شرایطی که دعای کمیل در اوج است در عین حال وقت گیری های بسیاری برای ما ایجاد شده است که از همه اینها غافل شده ایم.

وی با اشاره به عظمت عاشورا گفت: امروز نیز رسالت عاشورا بر روی دوش ما است و این جریان در طول تاریخ وجود دارد و باید ما در جریان های تاریخی نقش تأثیرگذارو موثری داشته باشیم./934/پ202/ب1

ارسال نظرات