۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷
کد خبر: ۵۴۶۴۵۷
حجت الاسلام ذوالنوری:

عده‌ای تلاش دارند هشت سال دفاع مقدس را ویرانگر معرفی کنند

حجت الاسلام ذوالنوری گفت: عده‌ای در صدد هستند تا ثابت کنند هشت سال جنگ تحمیلی ویرانگر بوده و وسیله‌ای برای از بین رفتن منابع کشور شده است تا بدین سبب شهید را کشته‌ جنگ و چه بسا تلفات معرفی کنند.
ذوالنور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، شامگاه دوشنبه در نخستین کنگره یک هزار شهید و ایثارگران روحانی استان قم که در مسجد حضرت امام کاظم(ع) پردیسان برگزار شد، بیان داشت: در هشت سال دفاع مقدس، دشمن با دو هدف یک جنگ ناخواسته و نابرابر را از زمین، دریا و هوا بر ما تحمیل کرد.

حجت الاسلام ذوالنوری اظهار داشت: هدف اول دشمن ساقط کردن کامل نظام اسلامی ایران بود، از این رو صدام در 25 شهریور ماه سال 59 مصاحبهای داشت که در آن قرارداد 1975 الجزایر (آخرین قرارداد مرزی بین ایران و عراق)، را پاره کرد و گفت؛ من برای همیشه این قرارداد را مرده اعلام میکنم.

وی افزود: خبرنگاری این قرارداد را یک معاهده دو طرفه میان ایران و عراق برشمرد که یک سویه قابل فسخ شدن نیست اما صدام در پاسخ گفت؛ جواب ایران را یک هفته دیگر در تهران خواهم داد.

هدف صدام از آغاز جنگ تحمیلی سقوط نظام و تجزیه کشور بود

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این که نخستین هدف صدام از آغاز جنگ تحمیلی سقوط نظام ایران و پایتخت جمهوری اسلامی ایران بود، ابراز داشت: در نخستین روزهای جنگ صدام بار دیگر در مصاحبهای، سخنان خود را قطع کرد و مقابل دوربین تلویزیون عراق با تکبر تکرار کرد؛ بقیه مصاحبه را در تهران، ادامه خواهم داد.

وی با بیان این که هدف دوم دشمن از جنگ تجزیه کشور بود، تصریح کرد: دشمنان نظام اسلامی ایران پیش از آغاز جنگ، نقشه‌هایی را تهیه، تکثیر و توزیع کرده و در آن خط مرزی ایران و عراق را پشت ماهشهر انداخته بودند تا شوشتر، مسجد سلیمان، دزفول و اندیمشک و حتی بخشی از استان ایلام از قبیل شهرستان‌های ایلام، مهران و دهلران را به عنوان یکی از استان‌های عراق نامگذاری کنند.

حجت الاسلام ذوالنوری خاطرنشان کرد: جریان پان‌عربیسم و خلق عرب(جبهه التحریر) به سرپرستی شبیر خاقانی از قبل تمهیدات لازم را برای این تجزیه فراهم کرده بودند، از این رو آن زمانی که بدن‌های مردم عرب و غیر عرب زیر تانک‌های دشمن له می‌شد، عرب‌های خلقی که در مقابل مردم مسلمان و عرب خوزستان قرار داشتند، در بعضی از محور‌ها مقابل نیرو‌های بعثی گاو و شتر سر می‌بردند و پایکوبی می‌کردند.

وی گفت: دشمنان جمهوری اسلامی ایران در راستای تجزیه ایران هیچ استان مرزی در کشور را بدون قائله باقی نگذاشتند، بلکه با ایجاد گروههای تروریستی افراطی تلاش کردند شعارهای شوم تجزیه طلبی را در میان مردم آن مناطق گسترش دهند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هر کدام از این حوادث به تنهایی کافی بود تا یک نظام استوار، مستحکم و ریشهدار را متزلزل کند و در نهایت به سقوط بکشاند، اما از آنجایی که جمهوری اسلامی ایران ریشه در باورهای اعتقادی و دینی مردم داشت، دشمنان موفق نشدند این انقلاب را نابود کنند.

وی با بیان این که مردم در همه صحنهها حاضر شدند همه چیز خود را فدای باورها و اعتقادات خود کنند، عنوان کرد: مردم با تأکید بر ارزشهای دینی پشتوانه انقلاب بودند تا آن که دشمنان را مأیوس و سرافکنده کرده و نظام اسلامی ایران را مقتدر و سربلند ساختند.

شهدا بهترین اسوه و الگو هستنذ

وی با بیان این که شهدا بهترین اسوه و الگو به شمار میآیند، اظهار داشت: متأسفانه گاهی مشاهده میکنیم، جوانان و نوجوانان عزیز ما در دیوار اتاقشان عکسهایی از هنرپیشهها و بازیگرانی نصب میکنند که بعضا یکبار به سمت قبله ما نایستادند و به ارزشهای ما احترام نگذاشتند.

 حجت الاسلام ذوالنوری ابراز داشت: در کنار همه اقشار مردم که با همه وجود در دفاع از دین، ناموس و کیان این مملکت همه چیزشان را تقدیم کردند، قشری نیز به نام روحانیت وجود داشت که تأثیرگذاری بسیار فراوانی در جنگ داشتند، اگر بخواهیم عرصه حماسه آفرینی روحانیت را در طول دفاع مقدس تشریح کنیم حداقل باید 70  نوع تأثیرگذاری را برشماریم. 

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: روحانیت در عرصه دفاع مقدس در چند محور کلی و کلان نقشآفرینی کردهاند که از جمله آن میتوان به حضور برخی از بزرگان همچون بنیانگذاری جمهوری اسلامی ایران، رهبر معظم انقلاب اسلامی و علمایی هم تراز با ایشان اشاره کرد.

وی اضافه کرد: معظمله در کسوت نماینده حضرت امام خمینی(ره) در شورای عالی دفاع، تمشیت امور نیروهای مسلح و عرصههای دیگر نقش آفرینی کردند.

حجت الاسلام ذوالنوری با بیان این که از نخستین روزهای انقلاب تا به امروز دو تفکر رو در روی هم وجود داشت، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب با چنین فضای مشکلی در جنگ نقش آفرینی میکردند.

مدافعان حرم عاشقان ولایت هستند

وی مدافعان حرم را عاشقان ولایت دانست و عنوان کرد: ارازل و اوباشی که اساس انقلاب اسلامی ایران را زیر سؤال میبرند و جریانهای سیاسی که از آنها پشتیبانی میکنند، هیچگاه نمیتوانند مدافع حرم باشند.

وی با بیان این که امروزه ذهن جوانان ما را از ابهام و دروغ پر میکنند، اظهار داشت: عدهای به جوانان القا میکنند که عربستان پس از عملیات بیتالمقدس و فتح خرمشهر مسأله صلح را مطرح کرد و حاضر شد همه خسارتها را پرداخت کند ولی ایران نپذیرفت.

حجت الاسلام ذوالنوری ادامه داد: عربستان به ایران و عراق پیشنهاد آتش بس داد و هر آتش بسی به معنای صلح نیست. ما 24 هزار کیلومتر مربع از سرزمین خود از دست داده بودیم، بنابراین چگونه میتوانستیم با پذیرش آتش بس به حضور دشمن در سرزمین خود رسمیت ببخشیم؟ بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تنها و نخستین کسی بود که واژه صلح را بکار برد و فرمود؛ اولین قدم در برقراری صلح، تعیین و تنبیه متجاوز است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: همان آقایانی که در دانشگاههای ما با عنوان مردم سالاری، محور مقابله با نظام، ولایت و ارزشهای انقلاب هستند، اخیراً در دوران اصلاحات ابراهیم یزدی را به داخل اردوهای خود راه داده بودند که در آن زمان گفته بود؛ بعد از فتح خرمشهر ما باید آتش بس را میپذیرفتیم.

وی افزود: ابراهیم یزدی در ذهن دانشجوی جوان پس از جنگ به گونهای القا کرده بود که گویی امام راحل خیانت کرده و منابع کشور را به آتش کشیده است.

حجت الاسلام ذوالنوری تصریح کرد: آنها تلاش میکردند تا ذهن جوانان و دانشجویان را خراب کنند که بعد از نبرد بیتالمقدس نباید جنگ ادامه مییافت تا شما را برای پیشبرد اهدافشان خلع سلاح کنند، چرا که شما در هر مسألهای شهدای خود را علم میکنید و میگویید؛ ما 300 هزار شهید ندادهایم که فلان مشکلات در کشور باشد.

وی با بیان این که چرا باید رییس جمهور کشور پس از تصویب اجرای امر به معروف و نهی از منکر توسط مجلس نهم، به رهبر معظم انقلاب نامه بنویسد تا از اجرای این مهم جلوگیری کند، خاطرنشان کرد: عدهای در صدد هستند تا ثابت کنند هشت سال جنگ تحمیلی ویرانگر بوده و وسیلهای برای از بین رفتن منابع کشور شده است تا بدین سبب شهید را کشته جنگ و چه بسا تلفات معرفی کنند.

وی با بیان این که حلقوم روحانیت بود که تنور جبهه را گرم نگه میداشت، گفت: ائمه جمعه و جماعات، مساجد، حسینیهها، تکایا و روضههای خانگی از جبههها پشتیبانی میکردند.

حجت الاسلام ذوالنوری با تأکید بر این که روحانیت نقش بیبدیلی در هشت سال دفاع مقدس داشت، یادآور شد: هر تخصصی که در جنگ قابل تصور بود، تعدادی طلبه در آن عرصه ایفای نقش میکردند.

وی رسالت روحانیت در عصر کنونی را بسیار سنگینتر از گذشته دانست و اظهار داشت: روحانیت در آغاز انقلاب و دوران دفاع مقدس به گونهای انجام وظیفه میکرد و امروزه نیز به شیوهای دیگر باید مسؤولیت خود را انجام دهد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: در هشت سال جنگ تحمیلی جبهه دشمن و خودی معلوم بود اما در این برهه روحانیت باید خودیهای این جبهه را معلوم کند و شبهات را از بین ببرد، جریانهای انحرافی امروزه فعالانه کار میکنند تا با ایجاد خشک مقدسها و جریان سکولاریسم بریدن جوانان از نظام اسلامی را ترویج کنند. /878/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات