۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۰
کد خبر: ۵۴۶۴۴۶
در حرم مطهر حضرت معصومه؛

آیین رونمایی از المان شهید آیت الله سعیدی برگزار شد

طرح المان شهید آیت‌الله سید محمدرضا سعیدی در آیینی با حضور امام جمعه و اعضای ستاد نخستین کنگره یک هزار شهید روحانی استان قم در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) رونمایی شد.
آیت الله شهید سید محمد رضا سعیدی رونمايي طرح المان شهید آیت‌الله سید محمدرضا سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، طرح المان شهید آیت‌الله سید محمدرضا سعیدی امشب در آیینی با حضور آیت الله سعیدی و اعضای ستاد نخستین کنگره یک هزار شهید روحانی استان قم در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) رونمایی شد.

لازم به ذکر است حجت‌الاسلام سید حسن اکبری در این مراسم که در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد با تأکید بر اینکه المان‌های مطلوبی در سطح شهر مقدس قم ویژه شهدای دفاع مقدس درنظر گرفته‌شده است، اظهار داشت: شهرداری قم در حوزه تبلیغات و اطلاع‌رسانی نخستین کنگره شهدای روحانی استان قم مشارکت مطلوبی داشته است.

مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) با اشاره به این که در کنگره شهدای روحانی استان قم تلاش شده است مطلوب‌ترین برنامه‌های گرامیداشت برای شهدای روحانی برگزار شود، ابراز داشت: تاکنون برای برگزاری موفق این کنگره از ظرفیت دستگاه‌ها و مجموعه‌های مختلف استان استفاده خوبی شده است.

بر اساس این گزارش سید مرتضی سقائیان‌نژاد، شهردار قم دومین سخنران این دیدار با تاکید بر این که اساس خلقت انسان برای ارتقا جایگاه اوست، اظهار داشت: همیشه شهدا همانند ستاره‌های آسمان برای نسل‌های آینده راهگشا هستند؛ بر این اساس تلاش داریم با تکیه بر رهنمودهای بزرگان دینی حرکت‌های موردنظر در کنگره شهدای روحانی را به شیوه مطلوب دنبال کنیم.

شهردار قم طراحی و رونمایی از المان شهید سعیدی را گامی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و گفت: شهید آیت‌الله سعیدی اسطوره شهدای انقلاب است؛ بر این اساس اسامی چنین شهدایی تداعی‌کننده فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است و اکنون نیز کشور با الگوبرداری از این افراد توانسته به پایداری و استقامت لازم برسد.

گفتنی است مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قم از دیگر سخنرانان این آیین با گرامیداشت سالروز قیام خونین مردم قم علیه رژیم شاهنشاهی در 19 دی‌ماه سال 1356 به تشریح فعالیت های حوزه مسؤولیت خود پرداخت و گفت: سازمان زیباسازی شهرداری قم برای تبلیغ فرهنگ ایثار و شهادت فعالیت‌های مطلوبی را دنبال کرده است.

سید محمد موسوی‌منش با بیان این که پایه المان شهید آیت‌الله سعیدی با سیم‌هایی تزیین‌شده است، ابراز داشت: یکی از اساسی ترین دغدغه های مطرح در پرسه ساخت این المان مهم‌ترین موضوع ارتباط مستقیم مردم با المان بود که در این راستا نیز فراخوانی را اعلام و آثار متفاوتی را دریافت کردیم تا بتوانیم به‌صورت مطلوب به نمادهای موردنظر در این المان توجه کنیم.

وی ادامه داد: سیم‌های مورد استفاده در المان شهید آیت الله سعیدی تداعی‌کننده حصارهای زندان، 20 تصویر کبوتر نیز بر روی تمثیل شهید یادآور بیستم و طراحی المان در سه سطح نیز یادآور خرداد است و همچنین در این المان از آیات قرآن کریم و نمای محراب مانند استفاده‌شده است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قم از نهایی شدن طرح المان شهید آیت‌الله سعیدی خبر داد و عنوان داشت: امید است که پایان سال این المان به بهره‌برداری برسد.

وی ادامه داد: بخش قابل‌توجهی از فضاهای تبلیغاتی شهر مقدس قم به کنگره یک هزار شهید روحانی استان قم اختصاص داده‌شده است و تمام تلاش شهرداری قم بر این است که از ظرفیت‌های مختلف سازمان برای این کنگره استفاده شود./837/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات