۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۴
کد خبر: ۵۴۶۴۴۵
آیت الله سعیدی مطرح کرد؛

اهمیت ویژه حفظ نمادهای انقلاب اسلامی

امام جمعه قم به اهمیت ویژه حفظ نمادهای انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: باید توجه داشت که هرکدام از نمادها ظرفی است که در این ظرف افراد با فرهنگ، اصالت و خاطرات آشنا می‌شوند و رشد می‌کنند.
آیت الله سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید محمد سعیدی در مراسم رونمایی از طرح المان شهید آیت‌الله سید محمدرضا سعیدی که در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد، با گرامیداشت فرا رسیدن سالروز قیام خونین مردم علیه رژیم شاهنشاهی در 19 دی‌ماه سال 1356 از حضرت حمزه(ع) به‌عنوان نمادی از مقاومت یک مسلمان شجاع و سلحشور در راه اعتلای اسلام یاد کرد و اظهار داشت: پیامبر اسلام(ص) برای پیشبرد اهداف تمدن اسلامی گاهی اوقات ازنمادها و نشانه‌های ویژه بهره می گرفتند.

امام جمعه قم با اشاره به این که تأسیس مسجد به‌عنوان پایگاهی برای اجتماع مردم از برجسته ترین اقدامات نماد محور رسول گرامی اسلام(ص) بود ابراز داشت:  فردا(19 دی 1396) که برخی از مردم قم به نمایندگی از اقشار مختلف محضر رهبر انقلاب اسلامی را درک خواهند کرد و از رهنمودهای این شخصیت بزرگ جهان اسلام استفاده می‌کنند باید توجه داشته باشند که معظم له با توجه به اتفاقات اخیر سخنان فراوان و مهم بسیاری برای گفتن دارند.

آیت الله سعیدی در توصیف جایگاه برجسته حضرت حمزه(ع) به یکی از وقایع تاریخ اسلام اشاره کرد و گفت: بعد از فرمایشات پیامبر اسلام(ص) در مورد شخصیت حضرت حمزه(ع) مجالس مردم مدینه به نام حضرت حمزه(ع) مزین شد و همچنین تسبیحی که حضرت زهرا سلام‌الله علیها از تربت حضرت حمزه(ع) تهیه کردند و اذکار معروف را می‌خواندند یاد ایشان را زنده می‌کرد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) به برگزاری کنگره بزرگداشت شهدای روحانی اشاره کرد و عنوان داشت: اعضای کنگره بزرگداشت یاد و خاطره شهدای روحانی استان قم فعالیت‌های مطلوبی را دنبال کرده‌اند؛ بر این اساس معتقدم که این کنگره یادآور تلاش‌های علما و روحانیونی است که جان خود را در این مسیر اسلام فدا کردند تا توانستند مردم را به سمت مسیر الهی تشویق کنند.

امام جمعه قم در ادامه به اهمیت ویژه حفظ نمادهای انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: در تاریخ اسلام آمده است که در دوران پیامبر اعظم(ص) در مدینه فردی اشتباهی کرد، اما بعد از آن بلافاصله به جبران آن پرداخت و خداوند متعال استغفار او را پذیرفت، به یاد او ستونی را به نام توبه در مسجد مدینه نام‌گذاری کردند و اکنون علما، بزرگان و عرفا پای این ستون به‌عنوان یک نماد نماز به‌جا می‌آورند.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) با تأکید بر اینکه نمادها باید الگوی معناهای مشخص باشند، اظهار داشت: باید توجه داشت که هرکدام از نمادها ظرفی است که در این ظرف افراد بافرهنگ، اصالت و خاطرات آشنا می‌شوند و رشد می‌کنند، در انقلاب اسلامی نیز شهدای بسیاری داریم که یکی از آن‌ها آیت‌الله سید محمدرضا سعیدی است.

آیت الله سعیدی در توصیف شخصیت شهید آیت‌الله سید محمدرضا سعیدی به خوف نداشتن و ایستادگی در مقابل استکبار و متجاوزان به حریم شیعه و اسلام اشاره کرد و گفت: امیدواریم ارواح پاک شهدا در دنیای آخرت کمک‌رسان ما باشند و ما نیز آثار فرهنگی و خیری را از خود در این دنیا به‌جا بگذاریم./837/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات