۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۱
کد خبر: ۵۴۶۳۶۸
رییس دفتر رسیدگی و نظارت شورای نگهبان قزوین:

تقویت اقتصاد مقاومتی عامل دست یابی به استقلال اقتصادی است

حجت الاسلام قابل گفت: ما در کشور خود سرمایه‌ها و استعداهای فراوانی داریم بنابراین باید استعدادیابی کرده و توانایی‌های مردم را از قوه به فعل تبدیل کنیم و به این ترتیب زمینه رشد و توسعه کشور را فراهم کرده و خودکفا و مستقل باشیم.
حجت الاسلام علی قابل

حجت الاسلام علی قابل رییس دفتر رسیدگی و نظارت شورای نگهبان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به تعبیر اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی اصطلاح جدیدی است که به این سبک در کلام رهبر معظم انقلاب مطرح شده و به واژه‌های انقلابی افزوده شده است.

وی در ادامه با اشاره به شرایط اقتصادی کشور ایران افزود: امروز دشمن در کشور ما شرایطی را به لحاظ اقتصادی به وجود آورده است که باید در جای خود مورد بررسی قرار بگیرد از این رو، مسؤولان باید به گونه‌ای اقتصاد کشور را سامان دهند که مردم به خاطر مسائل اقتصادی ارزش‌های اسلامی را زیر سوال نبرند.

رییس دفتر رسیدگی و نظارت شورای نگهبان در ادامه با اشاره به مفهوم اقتصاد مقاومتی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: به تعبیر رهبر انقلاب اقتصاد مقاومتی یعنی در شرایط فشار و تحریم و سختی بتوان کشور را به شکوفایی و خودکفایی رساند در اقتصاد مقاومتی بر توانایی‌ها و سرمایه‌های داخلی کشور تکیه شده و بخش خصوصی هم به کار گرفته می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه تعریف رهبر از اقتصاد مقاومتی شامل جمیع شئون اداره مملکت می‌شود خاطرنشان کرد: ما در کشور خود سرمایه‌ها و استعداهای فراوانی داریم بنابراین باید استعدادیابی کرده و توانایی‌های مردم را از قوه به فعل تبدیل کنیم و به این ترتیب زمینه رشد و توسعه کشور را فراهم کرده و خودکفا و مستقل باشیم.

حجت الاسلام قابل در ادامه با اشاره به توجه دولت به امکانات و سرمایه‌های داخلی تصریح کرد: ما در کشور خود امکانات و تولیدات زیادی داریم به عنوان نمونه در قسمتی از کشور مرکباتی تولید می‌شود که می‌توان آنها را به کشورهای دیگر صادر کرده و سود فراوانی را کسب کنیم در بخش دیگر معادنی وجود دارد که اگر آنها را توسعه دهیم هیچ‌گاه به کشورهای دیگر نیازمند نخواهیم شد.

وی در پایان گفت: متاسفانه ما در جامعه خود به شدت ترویج مصرف‌گرایی و تجمل‌پرستی و اسراف داریم توجه به این امور موجب عقب ماندن کشور در زمینه عمران و آبادانی می‌شود؛ اگر مصرف‌گرایی کاهش پیدا کرده و ابتکارات به صحنه آورده شوند به طور قطع دیگران نیازمند ما خواهند شد./۸۷۳/ت۳۰۳/ب۲

ارسال نظرات