۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۳
کد خبر: ۵۴۶۳۴۸
در قم برگزار شد؛

یادواره شهیده های طلبه و تجلیل از مادران، خواهران و همسران شهدای روحانی

مراسم یادواره شهیده های طلبه و تجلیل از مادران، خواهران و همسران شهدای روحانی در نهمین روز از نخستین کنگره شهدای روحانی استان قم برگزار شد.
مادران شهید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم یادواره شهیده های طلبه و تجلیل از مادران، خواهران و همسران شهدای روحانی در نهمین روز از نخستین کنگره شهدای روحانی استان قم عصر امروز با حضور حجج اسلام سید محمود مدنی، سید حسن ربانی و احمد عابدی، همچنین سردار غلامرضا احمدی و خانواده های معظم شهدا در سالن اجتماعات جامعة الزهرا(س) برگزار شد.

بر اساس این گزارش، همسر شهید روحانی مدافع حرم، شهید مالامیری و همسر شهید قدوسی در این جلسه به بیان خاطراتی از این شهدای گرانقدر پرداختند.

حجت الاسلام مدنی در این مراسم جایگاه خانواده های شهدا را به مراتب بالاتر از خود شهدا دانست و اظهار داشت: شهدا جان دادند، اما خانواده شهدا جانان دادند، بنابراین مقام کسی که جانان می دهد از آن کسی که جان می دهد بالاتر است.

وی با اشاره به آیه 23 سوره احزاب عنوان کرد: امروزه تکلیف ما نسبت به شهدا این است که در مسیری که آنها گام برداشته اند، ثابت قدم بمانیم، چراکه در این مسیر نورانی فانی شدن معنایی ندارد.

حجت الاسلام مدنی با بیان اینکه همگان باید از انقلاب اسلامی حمایت کنند، اضافه کرد: نباید اشکلات مسؤولان را به پای اصل نظام مقدس اسلامی و مسیر نورانی شهدای گرانقدر گذاشت، چون اصل نظام هیچگونه مشکلی ندارد.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین عابدی در ادامه این جلسه با بیان اینکه شهدا به باطن دنیا می نگریستند، ابراز داشت: مردم عادی تنها ظاهر دنیا را مشاهده می کنند، اما این در حالی است که شهدای گرانقدر نسبت به همه امور دنیوی، آینده نگری داشتند و هر عملی را به خاطر نتیجه اش در آخرت انجام می دادند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدی خاطرنشان کرد: شهدای گرانقدر جایگاه رفیع خود را با عمل به الهامات الهی و دستورهای شرع به دست آوردند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم تأکید کرد: کسی که در مادیات سیر کند تنها ظواهر را می بیند و نسبت به معنویات غفلت می کند، اما شهدا از مادیات گذر کردند و به سبب این کار هم نسبت به گذشته، هم نسبت به حا و هم نسبت به آینده دیدگاه وسیعی پیدا کردند و با دوراندیشی که داشتند، همواره در مسیر حق حرکت کردند تا در نهایت به شهادت رسیدند.

وی افزود: انسان می تواند با انجام عبادت ها و اعمال خالصانه به مراتب عالیه دست پیدا کند و در همان مسیری که شهدا ان را طی کردند، قرار گیرد؛ باید بدانیم که این دنیا فانی است و تنها چیزی که حقیقت داشته و باقی می ماند، عالم ملکوت است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدی با تأکید بر اینکه شهدا از نتایج اعمال خود باخبر بودند، بیان کرد: به دلیل اینکه شهدای گرانقدر حازم بوده و آینده نگری داشتند، هیچگاه در خواب غفلت نبوده و بدون مبنا و معنا کاری را انجام نمی دادند.

گفتنی است، در پایان این همایش با اهدای هدایایی از مادران، خواهران و همسران شهدای روحانی استان قم تجلیل شد./841/پ۲۰۴/ی

ارسال نظرات