۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۴
کد خبر: ۵۴۶۳۴۶
مدیر جامعه الزهرا:

کم‌کاری مسؤولان را پای اصل نظام نگذاریم

حجت الاسلام والمسلمین مدنی با بیان اینکه همگان باید از انقلاب اسلامی حمایت کنند، گفت: نباید کم‌کاری مسؤولان را به پای اصل نظام و مسیر نورانی شهدا گذاشت.
حجت الاسلام والمسلمین مدنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود مدنی در مراسم تجلیل از مادران، خواهران و همسران شهدای روحانی که در نهمین روز از نخستین کنگره شهدای روحانی استان قم عصر امروز در سالن اجتماعات جامعة الزهرا(س) برگزار شد، به تبیین جایگاه خانواده شهدا پرداخت و گفت: امیرمؤمنان(ع) در توصیف حضرت زهرا(س) فرمودند «ایشان بهترین کمک من در مسیر قرب به سوی خداوند است»، بر این اساس خانواده های شهدا نیز از این چنین جایگاهی برخوردارند، چراکه سبب شدند همسران و یا فرزندان شان در مسیر حق گام بردارند.

مدیر جامعة الزهرا(س) ادامه داد: شهدا با خاطری آسوده به مجاهدت در راه خداوند پرداختند، زیرا می دانستند در پشت جبهه ها شیرزنانی وجود دارند که از تفکر و راه آنها پاسداری می کنند.

وی افزود: همسران شهدا فرزندانی تربیت کردند که در راه خونین شهدا باقی مانده و علمدار پرچم «هل من ناصر ینصرنی» هستند.

حجت الاسلام والمسلمین مدنی با اشاره به داستان حضرت ابراهیم(ع) و حضرت اسماعیل(ع) خاطرنشان کرد: برخی می گویند مرتبه و مقام حضرت ابراهیم(ع) بالاتر از حضرت اسماعیل(ع) است، چراکه حضرت اسماعیل(ع) تنها جان داد ولی حضرت ابراهیم(ع)، جانان داد و دادن جانان بالاتر از جان دادن است.

مدیر جامعة الزهرا(س) جایگاه خانواده های شهدا را به مراتب بالاتر از خود شهدا دانست و اظهار داشت: شهدا جان دادند، اما خانواده شهدا جانان دادند، بنابراین مقام کسی که جانان می دهد از آن کسی که جان می دهد بالاتر است.

وی با اشاره به آیه 23 سوره احزاب عنوان کرد: امروزه تکلیف ما نسبت به شهدا این است که در مسیری که آنها گام برداشته اند، ثابت قدم بمانیم، چراکه در این مسیر نورانی فانی شدن معنایی ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین مدنی با بیان اینکه همگان باید از انقلاب اسلامی حمایت کنند، اضافه کرد: نباید اشکلات مسؤولان را به پای اصل نظام مقدس اسلامی و مسیر نورانی شهدای گرانقدر گذاشت، چون اصل نظام هیچگونه مشکلی ندارد.

مدیر جامعة الزهرا(س) در پایان با بیان اینکه شهدا مسیر حق را طی کرده اند، ابراز داشت: خداوند شهدا را از میان مردم گلچین کرده است./841/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات