۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۱
کد خبر: ۵۴۶۳۱۳
مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین:

اقتصاد مقاومتی مانع نفوذ اقتصادی بیگانگان می‌شود

حجت الاسلام کاظم‌لو گفت: متاسفانه ما امروز در برخی از احتیاجات و نیازهای مادی زندگی خود به بیگانگان وابسته بوده و بسیاری از محصولات را وارد می‌کنیم، طرح اقتصاد مقاومتی موجب می‌شود که ما برای کشور خود برنامه‌ریزی درستی کرده و از نظر اقتصادی به استقلال برسیم.
حجت االاسلام رضا کاظملو

حجت الاسلام رضا کاظم‌لو مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به مفهوم اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی تکیه بر دانش و محصول داخلی و عدم تکیه بر سرمایه‌هایی که سود عمده آن به دشمنان اسلام و انقلاب می‌رسد.

وی در ادامه با اشاره به مهم‌ترین معضل و مشکل در جامعه افزود: امروز مشکل عمده مردم تامین معاش روزمره است، در نظام جمهوری اسلامی بر طبق آیات و روایات تلاش در جهت کسب روزی و معیشت بسیار سفارش شده و مردم مکلف هستند که برای امرار  معاش خود تلاش و کوشش کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین در ادامه با اشاره به ثمرات اقتصاد مقاومتی برای مردم و جامعه اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی یک جریان اقتصادی بوده که بر مبنای آن تمام سود و منفعت حاصل از تولیدات داخلی و مصارف عمومی در اختیار ملت و جامعه قرار گرفته و موجب غنی شدن جامعه از واردات بیگانگان می‌شود.

حجت الاسلام کاظم‌لو در ادامه طرح اقتصاد مقاومتی را از جانب رهبر معظم انقلاب یک فرصتی شایسته دانست و تصریح کرد: متاسفانه ما امروز در برخی از احتیاجات و نیازهای مادی زندگی خود به بیگانگان وابسته بوده و بسیاری از محصولات را وارد می‌کنیم طرح اقتصاد مقاومتی موجب می‌شود که ما برای کشور خود برنامه‌ریزی درستی کرده و از نظر اقتصادی به استقلال برسیم.

وی در پایان گفت: مسؤولان کشور در این دوران باید در تصمیم‌گیری‌های مردم کشورمان را با مردم خودمان مقایسه کنند؛ متاسفانه گاهی نرخ اجناس ایران را با همان جنس در کشور دیگر مقایسه می‌کنند در حالی که باید به اندازه توان مردم نرخ را بالا ببرند از این‌رو، مسؤولان باید همواره به فکر رفاه اقتصادی و معیشتی مردم باشند./۸۷۳/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات