۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۹
کد خبر: ۵۴۶۳۰۲

ضرورت‌های ورود سینمای هالیوود به تحریم ایران

سریال هملند با داستان پردازی تلاش دارد آن چیزی که در واقعیت وجود ندارد را به باور بنشاند. البته بخش اعظمی از افکار عمومی در آمریکا همواره با این راه قانع می‌شوند.
هالیوود، سینما

به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا، چرا ایران را باید تحریم کرد؟ قطعا این سوالی است که از سوی افکار عمومی جهان بر رسانه‌های آمریکا فشار آورده است و آنها نتوانسته‌اند با نگرشی استدلالی همراه با نشست، کمیته جنگ روانی، میز ایران و رپوتاژ تبلیغاتی علیه جمهوری اسلامی مخاطبان را قانع کنند که سیاست تحریم‌های سنگین مالی، ارزی و ... به چه دلیل است.

جنگ اقتصادی آغاز شده از سوی آمریکا علیه ایران برنامه‌ای برای تخریب پایه‌های اجتماعی انقلاب اسلامی است. به همین دلیل جنگ اقتصادی بیشتر در جهت اهداف سیاسی و نظامی  صورت می‌گیرد و فقیر کردن مردم یک کشور و کم رونق کردن اقتصاد یک کشور از طریق تحریم و بازی ارزی صورت می‌گیرد.

سرویس‌های اطلاعاتی در دنیا نیز تلاش برای بی ثبات سازی اقتصاد کشور هدف را همیشه در دستور کار قرار می‌دهند و برای این منظور نیروهایی را در بدنه اجتماعی و مدیریتی آن کشور وارد می‌کنند.

آیت الله جوادی آملی پیرامون اهمیت مسائل مالی و جنگ اقتصادی بیان نمود: «مال، عامل قیام و قوام يک ملت است؛ ملت اگر بخواهد قائم و مقاوم باشد چاره‌ای نيست که کيف و جيبش پر باشد؛ ملتی که دستش تهی است از ستون محروم است، از قیام و مقاومت طرْفی نمی‌بندد، اين مال است که عامل قيام يک ملت است. این ستون را نبايد به دست لرزانِ افرادِ سفيه و بي‌عُرضه سپرد، آن مدير سفيه و آن مدبر لرزان، خود را نمي‌تواند تأمين کند، خودايستادگي را فرا نگرفته، چه رسد به اين‌که بتواند ستون ملت و مملکتي را نگه‌داري کند.»1

اندیشکده آمریکایی هریتج در جلسه‌ای با خبرنگار ارشد بین‌الملل نشریه وال استریت ژورنال جی سولومون پیرامون «جنگ‌های ایران: بازی‌های جاسوسی، نبردهای بانکی و قراردادهای محرمانه‌ای که شکل خاورمیانه را تغییر داد» به جنگ مالی پرداختند و راه‌های زمین زدن اقتصاد ایران را بررسی، تجزیه و تحلیل می‌کردند. این تحلیلگر مدعی بود: «در پایان دوران ریاست جمهوری جرج بوش و آغاز دوران مسئولیت باراک اوباما، مطالب زیادی درباره جنگ سایبری نوشته شد که بر اساس آن گفته می‌شد تأسیسات هسته‌ای ایران هدف حملات سایبری قرارگرفته است. اما خود من به جنگ مالی بسیار علاقه‌مند بودم. علت این علاقه آن بود که ابزارهای مورداستفاده برای هدف قرار دادن اقتصاد ایران، می‌تواند در مقایسه با حملات سایبری محدود، تأثیرات بسیار بزرگ‌تری داشته باشد.

محصول جنگ اقتصادی آمریکا علیه کشورهای مختلف در آسیا و منطقه چیزی نیست جز توسعه تحرکات اقتصادی رژیم صهیونیستی و نفوذ سیاسی در کشورهای مختلف از کنیا در آفریقا تا سوریه و لبنان و ... است. اما یونتان شیم، روزنامه نگار و نویسنده معروف صهیونیستی در مقاله‌ای تحت عنوان «آغاز فروپاشی اسرائیل نزدیک است» در روزنامه معاریو انتقادات گسترده‌ای را به دولت صهیونیستی وارد کرده است. 2

اسرائیل تنها دریافت کننده کمک اقتصادی از آمریکاست که اجباری برای پس دادن به آن ندارد. 3 تمام این کمک‌ها می‌شود و تمام کشورها با دست‌های خود این رژیم  را نگه داشته‌اند تا بتواند تاثیر و نفوذ خود را افزایش دهد و از طرفی حافظ منافع کشورهای اروپایی و آمریکا باشد تا آمریکا بازار بزرگ آسیا و به خصوص غرب آسیا که بر روی نف و منابع سوخت فسیلی خوابیده است را از دست ندهد.

سریال هملند توجیه می‌کند

فصل سوم سریال هملند در چندین قسمت به مسئله پشتیبانی مالی بانک العسگری در یک عملیات تروریستی می‌پردازد که در پی آن 219 نفر اعضای سیا همراه با فرزندان و همسر معاون رئیس جمهور کشته می‌شوند.

این بانک با همراهی بانک‌های داخلی توانسته است بودجه مورد نیاز تروریست‌ها برای این عملیات بزرگ که 11 سپتامبر دوم نام گرفته است، بپردازد.

در این قسمت‌های فصل سوم سریال یک ایرانی بریده از کشورش به عنوان مسئولی مالی پیگیری بانک‌ها انتخاب شده است تا ریشه‌های مشکل را در بیاورد و بتواند به کمک هک و نفوذ در شبکه بانکداری ایران سرپل‌های اصلی این عملیات در آمریکا را بیرون بکشد.

البته موفق نیز بود و در حالی که با روسری در سازمان سیا حاضر می‌شود و مورد برخورد شدید بعضی همکاران از جمله ساول برنیسون نیز قرار می‌گیرد ولی تمام تلاشش برای انهدام شبکه تروریستی ایرانی در آمریکا است.

سریال‌های آمریکایی به دنبال چه هستند؟

حالا که نمی‌توانند استدلال محکمی در مجامع خبری علیه بانک‌های ایران به دادگاه نشان بدهند و از طرفی میل به منزوی کردن ایران در میان مقامات آمریکایی موج می‌زند، به همین دلیل موجی از فیلم‌هاو سریال‌ها بر این اساس شکل گرفته است.

هملند با داستان پردازی تلاش دارد آن چیزی که در واقعیت وجود ندارد را به باور بنشاند. البته بخش اعظمی از افکار عمومی در آمریکا همواره با این راه قانع می‌شوند، از دوران جنگ سرد گرفته تا 11 سپتامبر و حمله به عراق و افغانستان. /۸۸۱/ی۷۰۳/س

پاورقی

  1. 18 اردیبهشت 1393، پیام به همایش اقتصاد مقاومتی از منظر دین 
  2. عملیات روانی و رژیم صهیونیستی، حجت الله مرادی، ص 193
  3. گروه فشار اسرائیل و سیاست خارجی آمریکا، جان جی می یرشایمر، ص 33
ارسال نظرات