۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۴
کد خبر: ۵۴۶۲۵۱
حجت الاسلام گواهی:

روحانیت در دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی ثابت قدم است

رییس سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور به مظلومیت روحانیت در طول تاریخ اشاره کرد و گفت: وظیفه و رسالت روحانیت ایجاب می کند که به عنوان سهامداران اصلی انقلاب اسلامی در این راه ثابت قدم بماند.
حجت الاسلام گواهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عبدالعلی گواهی در مراسم افتتاحیه چهارمین المپیاد فرهنگی ورزشی طلاب در هشتمین شب از نخستین کنگره شهدای روحانی استان قم که شب گذشته در سالن ورزشی شهید رضاییان برگزار شد، با اشاره به اینکه فضیلت انسان مبتنی بر وجود علم، تقوا و جهاد در نهاد او است، گفت: شهدای روحانی حین اینکه علم و تقوا داشتند در مسیر جهاد پا نهادند و با فداکاری های خالصانه به بالاترین فضیلت انسانی دست یافتند.

رییس سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور ادامه داد: انسان هایی که در مسیر الهی گام بردارند هم در دنیا و هم در آخرت سعادت مند خواهند شد.

وی با بیان اینکه حوزه و روحانیت سهم بزرگی در دفاع مقدس دارد، ابراز داشت: حوزه علمیه بیش از 4 هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، همچنین در عرصه های آزادگی، جانبازی و غیره نیز بیشترین تعداد از آن روحانیون و طلاب است.

حجت الاسلام گواهی خاطرنشان کرد: در یک روز از دی ماه سال 1365 140 طلبه از طلابی که در میادین دفاع مقدس فعالیت چشمگیر داشتند، شهید شدند.

رییس سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور با اشاره به اینکه روحانیون و طلاب در عرصه دفاع از حرم حضرت زینب(س) نیز خوش درخشیدند، عنوان کرد: با توجه به اینکه حوزه های علمیه پرچمدار اصلی انقلاب اسلامی هستند، امروزه نیز وظیفه سنگین دفاع از انقلاب بر دوش آنها است.

وی با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) فرمودند «سه چيز است كه از آنها بر امّت خود بيمناكم، گمراهى بعد از شناخت راه، فتنه هاى گمراه كننده، و دنیاطلبی» یادآور شد: امروزه وظیفه روحانیت این است که نگذارد انقلابی ها دچار سردرگمی شده و در مسیر ضد انقلاب ها قرار گیرند، همچنین در فتنه ها و بزنگاه ها به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب توجه کنند و برای جامعه روشنگری کنند.

حجت الاسلام گواهی با اشاره به اینکه دنیاطلبی در روایات مذموم شمرده شده است، اضافه کرد:  اگر افراد انقلابی و با سابقه دینی به سراغ دنیاطلبی بروند، به یقین آسیب های بسیار زیادی متوجه جامعه می شود که متأسفانه امروزه شاهد برخی از این آسیب ها هستیم.

 رییس سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور به مظلومیت روحانیت در طول تاریخ اشاره کرد و اظهار داشت: وظیفه و رسالت روحانیت ایجاب می کند که به عنوان سهامداران اصلی انقلاب اسلامی در این راه ثابت قدم مانده و با وجود همه مشکلات با جان و دل از آن دفاع کنند.

وی با تأکید بر اینکه روحانیت در همه عرصه ها با دشمنان انقلاب اسلامی مقابله کرده و آنها را شکست داده اند، بیان کرد: دشمن از این بابت بسیار خشمگین است و طرح و برنامه های بسیاری علیه روحانیت پایه ریزی می کند.

حجت الاسلام گواهی خاطرنشان کرد: دشمن در فتنه های 78، 88 و فتنه اخیر با شکست مواجه شد، چون مردم شریف ایران با حضور خودشان از انقلاب اسلامی دفاع کرده و اغتشاشات و فتنه های دشمن را محکوم کردند.

رییس سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور در پایان بر لزوم وارد شدن هر چه بیشتر طلاب به عرصه های فرهنگی ورزشی تأکید کرد و گفت: طلاب و روحانیون تا کنون در عرصه ورزش، جهاد، علم، تهذیب و تحصیل توفیقات فراوانی داشته اند و ضروری است هر چه بیشتر نسبت به این مسأله اهتمام ورزند، چراکه رهبر معظم انقلاب فرمودند « طلبه ها را باید وادار به ورزش کرد تا به این ترتیب آنان بتوانند از نشاط وجدانی خود در محیط های ورزشی استفاده کنند»./841/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات