۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۷
کد خبر: ۵۴۶۲۴۶

تکریم ایده ایرانی در نمایشگاه‌ کالا‌های فرهنگی

معاون وزیر ارشا د گفت: جایزه فیروزه حس رقابت بین تولیدکنندگان ایجاد کرده و در نهایت این حس رقابت منجر به افزایش کیفیت کالای ایرانی می‌شود.
همایون امیرزاده

به گزارش  خبرگزاری رسا به نقل از ستاد خبری سومین نمایشگاه و جشنواره کالاهای فرهنگی با الگوی ایرانی اسلامی «جایزه فیروزه»، همایون امیرزاده  گفت: جریان‌سازی درباره تکریم کالای ایرانی فرهنگی و هر آن چیزی که به هویت این سرزمین مربوط می‌شود، اقدامی در خور ستایش است. نمایشگاه امسال این مسیر را دنبال می‌کند که تولید ایرانی مورد احترام قرار بگیرد.

وی ادامه داد: این نمایشگاه مصداق‌های کالای فرهنگی را در قالب یک نمایشگاه ارائه می‌کند و در واقع سعی دارد با مصداقی‌های عینی این موضوع را به رخ بکشد که افراد علاقه‌مندی وجود دارند که تلاش می‌کنند از بالندگی کشورشان حفاظت کنند.

مشاور اجرایی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: برگزاری نمایشگاه برای فرهنگ‌سازی و توجه دادن عموم مردم به کالاهای فرهنگی اقدام خوبی است تا بگوید محصول ایرانی، ایده ایرانی، فکر ایرانی و نیروی متخصص ایرانی می‌تواند تولید خوب هم داشته باشد.

وی با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از منظر فرهنگ‌سازی در حوزه کالاهای فرهنگی در این جشنواره حضور دارد گفت: حضور و مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف فرهنگ‌سازی در حوزه کالاهای فرهنگی از این منظر قابل توجه است که بخش خصوصی نیز می‌تواند تکیه گاهی در این زمینه داشته باشد.

امیرزاده ادامه داد: اصل نمایشگاه به منظور تکریم ایده وکالای ایرانی و توجه دادن مردم به این موضوع مهم است که در سبد مصرفی‌شان کالاهای ساخت ایران داشته باشند. «جایزه فیروزه» اقدام بسیار خوبی است و باید بگویم تا رقابت وجود نداشته باشد، امکان کیفیت‌گرایی وجود نخواهد داشت؛ به همین خاطر اگر این جشنواره بتواند توجه بخش بیشتری از فعالان بخش خصوصی را به خودش معطوف کند، موفق عمل کرده است.

مشاور اجرایی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: این جشنواره با بضاعت اندک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و برخی از نهادها برگزارشده است. به نظرم این نمایشگاه و جایز فیروزه می‌تواند در مطالبه‌گری از حوزه‌های کلان دولت هم موفق عمل کند.

وی با بیان اینکه در عرصه عمومی و فرهنگ کشور ما نیازمند انجام یک چنین اقداماتی هستیم افزود: کارهایی که انسجام کامل را داشته باشد بیشتر مدنظر است به‌طور قطع در بخش‌های مهم دولت توجه به این حوزه‌ها وجود دارد ولی در حوزه اقتصاد کلان این نمایشگاه می‌تواند محرکی باشد برای مدیرانی که علاقه‌مند هستند کالای ایرانی بیشتر دیده بشود و برگزاری این نمایشگاه در شرایطی کارخودش را شروع کرده است که موضوع اقتصاد مقاومتی به یک موضوع مهم درکشورتبدیل شده است می‌توان گفت نمایشگاه تجلی روشنی از نگاه به اقتصاد مقاومتی و توانمند سازی درونی کشور دارد.

 وی در پایان ادامه داد: نمایشگاه آیینه‌ای برای ظهور و بروز استعدادهای ایرانی است رقابتی کردن این جایزه خیلی خوب بوده است در بخش‌های محتلف رقابت می‌کنند این حس رقابت به‌طور قطع منجر به افزایش کیفیت کالای ایرانی می‌شود.

سومین نمایشگاه و جشنواره کالاهای فرهنگی با الگوی ایرانی اسلامی «جایزه فیروزه» از 13 تا 17 دی ماه هر روز از ساعت 10 تا 20 در محل دائمی نمایشگاه های تخصصی شهرداری تهران واقع در بوستان گفتگو برپا است./۹۹۸/د۱۰۳/س

ارسال نظرات