۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۵۴۶۲۱۹
آیت الله علوی‌گرگانی:

فضای مجازی نیازمند سالم سازی و پالایش است

حضرت آیت الله علوی‌گرگانی بخشی از کانال های مجازی در کشور را موجب آفت دانست و بر پالایش این فضا تأکید کرد.
آیت الله علوی گرگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله علوی‌گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از کارشناسان فضای مجازی با بیان این که مسؤولیت در حوزه فضای مجازی سنگین است، اظهار داشت: بنا به دستور اهل بیت(ع) باید برای موفقیت در هر امری از مسیر اصلی آن وارد شد و در مورد فضای مجازی نیز این مسأله حائز اهمیت است.

وی با بیان این که بخش عمده ای کانال های مجازی امروز به عنوان آفتی برای جامعه مطرح شده است، اظهار داشت: باید در این قضیه از روشی وارد شویم که بتوانیم به صورت صحیح کنترل کنیم و در این ابتدا باید سراغ ریشه مسأله برویم.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم اضافه کرد: اگر واقعا معلوم شد که اختیار این مسأله در دست دولت است به صورت محترمانه این را مطرح کنید بدون این که مردم را وارد این مسأله کنید.

وی حضور مراجع و علمای حوزه و هم اندیشی ایشان با یکدیگر را امری مهم توصیف و خاطرنشان کرد: در حقیقت علمای حوزه می توانند کیفیت این مسأله را بیان کنند و شخصی به نمایندگی از این جمع سراغ مسؤولان و مدیران امر بروند تا اتمام حجتی صورت بگیرد؛ یا مورد قبول واقع می شود و اگر هم قبول نکردند وظیفه خود را انجام داده اید.

حضرت آیت الله علوی‌گرگانی با تأکید بر این که بهترین راه برای کنترل فضای مجازی توجیه مسؤولان اصلی کشور است، ابراز داشت: اگر سازمان هایی که خود دارای مقام و موقعیت والایی هستند در این قضیه وارد شوند مسلما نتایج بهتری خواهید گرفت.

وی عنوان کرد: ما نیز در اصل هدف با شما شریک هستیم، نباید فضای مجازی به گونه ای باشد که تهدیدی برای جامعه به شمار برود، فضای مجازی باید پالایش شود؛ همواره افرادی هستند که می خواهند همه چیز آزاد باشد ولی ما مسؤول حریم مردم هستیم و عالم در هر منطقه و زمانی باید مسائل را به صورت تذکر محترمانه بیان کنند؛ به همین جهت کار شما نیز حائز اهمیت است ولی از طریقی وارد شوید که موجب دردسر نشود و دولت نیز با شما همکاری خواهد کرد./1330/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات