۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۵۴۶۱۱۸
امام جمعه موقت بیرجند:

برخی در کشور دل به شعارهای دروغین دشمن دارند

امام جمعه موقت بیرجند گفت: متاسفانه برخی ها در کشور دل به شعارهای دروغین دشمن دارند و از اینکه ملت شعار مرگ بر آمریکا می گوید گریه می کنند که چرا این شعار را می گویید.
مختاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام حسین مختاری، امام جمعه موقت بیرجند ظهر امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه اظهار داشت: اگر تقوا در فرد، جامعه و خانواده گسترش پیدا کند آن زمان فرد، صالح و جامعه، مدینه فاضله می شود.

وی با بیان اینکه باید ایمان ها و تقواها گسترش پیدا کند، گفت: تقوای اقتصادی و مالی و تقوای سیاسی در جامعه مغفول مانده است و توجه به تقوای سیاسی و اقتصادی نیاز تمام مسؤولان است.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه مسلمانان در طول تاریخ از بی تقوایی سیاسی رنج برده اند و همواره ضربه خورده اند، افزود: اگر ائمه معصومین مظلوم واقع شده اند به دلیل عدم تقوای سیاسی بوده است.

حجت الاسلام مختاری تصریح کرد: احکام اجتماعی و اسلامی باید رعایت و در جامعه پیاده شود، زندگی فردی و اجتماعی بر اساس موازین اسلامی شکل بگیرد.

وی ادامه داد: قرآن، جهاد، تولی و تبری، امربه معروف و نهی از منکر، ارشاد، دفاع از مظلوم و نبرد با ظالم از جمله وظایف سیاسی و اجتماعی است و انسان های باتقوا باید برای اجرای احکام الهی تلاش کنند.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه برای اجرای اسلام و احکام اسلامی نیاز به حکومت دینی داریم، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم حکومت دینی در جامعه تحقق پیدا کند باید محور حکومت ولایت فقیه باشد.

حجت الاسلام مختاری با اشاره به اینکه تقوای سیاسی در دستگاه های اجرایی و قوای سه گانه رعایت شود، اظهار کرد: بیت المال امانت یک ملت و 80 میلیون نفر است و مسؤولان باید نسبت به بیت المال رعایت امانت داری را داشته باشند.

سران قوا مبارزه با فساد اقتصادی و سیاسی را از اطرافیان خود آغاز کنند

وی افزود: سران قوا در کشور باید با هرگونه فساد اقتصادی و سیاسی مبارزه کنند و ابتدا باید مبارزه با فساد را از اطرافیان خود آغاز کنند.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: انقلاب اسلامی از آمریکا، اسرائیل، اهانت جاهلان و مزدوران به ناموس و مقدسات اسلام آسیب نمی بیند بلکه از فساد اقتصادی و سیاسی آسیب خواهد دید.

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه فساد اقتصادی و سیاسی برای نظام اسلامی خطر است، عنوان کرد: شیطنت ها و تهدیدات دشمنان تبدیل به فرصت می شود و از این فرصت می توان استفاده کرد.

وی بیان کرد: در فتنه اخیر آتشی به پا شد که جان و مال اشخاص و بیت المال غارت کردند و به مقدسات اسلام، مسجد و حسینیه ها و پرچم جمهوری اسلامی ایران اهانت شد اما با سیل خروشان مردم آتش فتنه خاموش و بساط فتنه گران برچیده شد.

امام جمعه موقت بیرجند به سالروز شهادت دانشجوی شهید علم الهدی در 16 دی ماه 1359، سالروز کشف حجاب از سوی رضاخان در سال 1314، قیام مردم قم در اعتراض به اطلاعیه و مقاله ساواک در روزنامه بر علیه امام راحل در 19 دی 1356، شهادت امیرکبیر توسط ناصرالدین قاجار در 20 دی سال 1230، شهادت شهید احمدی روشن توسط مزدوران آمریکایی در 21 دی ماه اشاره کرد و افزود: این تاریخ نشان می دهد تقابل حق و باطل سابقه دیرینه دارد و فتنه گران همواره به دنبال فتنه بودند، آن هایی که از حق دفاع کردند جاودانه و ماندگار هستند.

حجت الاسلام مختاری اذعان داشت: مردم در خراسان جنوبی امتحان خود را به خوبی دادند و نگذاشتند منافقان در استان کمترین عرض اندامی داشته باشند، مردم بیرجند در راهپیمایی روز گذشته تیر خلاص به فتنه گران زدند.

وی با بیان اینکه حضور با شکوه مردم در صحنه پیام هایی را به دوستان و دشمنان نظام داد، گفت: در دنیا نظامی به اندازه جمهوری اسلامی ایران مردمی تر نیست و در تنها در ایران آتش فتنه با حضور میلیونی مردم خاموش می شود.

امام جمعه موقت بیرجند بیان کرد: مدعیان دموکراسی باور کنند که دموکراسی واقعی نظام مردم سالار دینی است که فتنه های مختلف در طول 40 سال انقلاب اسلامی را با حضور مردم خاموش کرده است.

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه دنیای غرب و استکبار از دو نعمت اسلام ناب، ایمان دینی مردم و ولایت فقیه محروم است، خاطرنشان کرد: مردم این کشورها چگونه می تواند به امثال ترامپ اعتماد کنند و اگر نمی توانند حمایت میلیونی در کشورهای خود داشته باشند و فتنه ها را خاموش کنند حداقل ساکت شوند و بمیرند.

وی اذعان داشت: نظام اسلامی ایران مقتدرترین نظام در جهان است و این حقیقت در 40 سال به خوبی ثابت شده و مردم در مقابل شرق و غرب ایستادگی کردند و فتنه های مختلفی را پشت سر گذاشته اند.

 پوزه استکبار در منطقه به خاک مالیده شده است/ مؤلفه های اصلی اقتدار در کشور ایمان، اسلام ناب و ولایت فقیه است

امام جمعه موقت بیرجند افزود: جمهوری اسلامی ایران فتنه های داخلی، فتنه بنی صدر، کودتاهای مختلف، تحریم های اقتصادی 40 ساله، جنگ هشت ساله، تحریم های ظالمانه چند سال اخیر، فتنه 18 تیر 78 و فتنه منطقه ای داعش را با موفقیت پشت سر گذاشته است و پوزه استکبار در منطقه به خاک مالیده شده است.

حجت الاسلام مختاری مؤلفه های اصلی اقتدار در کشور را ایمان، اسلام ناب و ولایت فقیه دانست و تصریح کرد:  امروز شبکه های اجتماعی، فضای مجازی و ماهواره دین و ایمان مردم را هدف قرار داده است.

وی ادامه داد: نباید دوباره خوابمان بگیرد و اعتماد مردم از نظام سلب شود، اسلام و ولایت مهم است اما اگر ولی حضرت علی(ع) باشد و اسلام ناب در اختیار داشته باشند اما مردم در صحنه حضور نداشته باشد صحنه کربلا و مظلومیت اهل بیت(ع) به وجود می آید.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: باری دیگر به ملت ایران ثابت شد که آمریکا و اروپا قابل اعتماد نیستند و آن ها دشمنان انقلاب و اسلام هستند که شعارهای دروغین در مورد آزادی می دهند.

حجت الاسلام مختاری تصریح کرد: دشمن به دنبال سلطه نامشروع خود بر دنیا است و برای این خواسته نامشروع خود هیچ قانونی ندارد، آن ها چند نفر را دیدند که به خیابان ها آمدند و بی حرمتی کردند ذوق زده شده و پشتیبانی و حمایت کردند و خواستار تشکیل شورای عالی امنیت شدند.

وی با بیان اینکه استکبار جهانی اشک تیمساح می ریزد، افزود: در یک ملت 80 میلیونی چند صد نفر دو نوجوان 12 و 14 ساله را کشتند و اموال عمومی غارت و قرآن را پاره کردند و مسجد و پرچم آتش زدند اما آمریکا با اشک تیمساح دلش می سوزد.

امام جمعه موقت بیرجند عنوان کرد: آمریکا که مدعی حقوق بشر است با حمایت خود میلیون ها نفر را در شرق عربستان، بحرین، لیبی، یمن، سوریه و عراق به خاک و خون می کشد اما دل سنگش به درد نمی آید ولی برای فتنه گران در ایران اشک می ریزد.

برخی در کشور دل به شعارهای دروغین دشمن دارند

حجت الاسلام مختاری اضافه کرد: متاسفانه برخی ها در کشور دل به شعارهای دروغین آن ها دارند و از اینکه ملت شعار مرگ بر آمریکا می گویند گریه می کنند که چرا این شعار را می گویید.

وی با بیان اینکه مردم در کشور گلایه ها و درد و دل هایی دارند، گفت: عده اندکی در کشور با اسلام، نظام و انقلاب مشکل دارند و تفکر آن ها مادی و ضد دینی است و تمام امید آمریکا و اسرائیل به این جمعیت اندک است و پیوسته در فضای مجازی تلاش می کنند تا این جمعیت زیاد شود.

امام جمعه موقت بیرجند افزود: این جمعیت اندک اگر بخواهند در کنار ملت مسلمان ایران به خوبی زندگی کنند و فتنه ایجاد نکنند ما با آن ها کاری نداریم اما اگر بخواهند فتنه و شیطنت کنند و به دنبال فتنه باشند هر بار از این ملت سیلی محکمی را خواهند خورد./880/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات