۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۵۴۶۱۰۸
آیت الله مظاهری:

ابهت نظام اسلامی با اختلاف از بین می رود

رییس حوزه علمیه اصفهان گفت: ما باید با یکدیگر برادر باشیم و به ابهت تشیع ضربه نزنیم، نظام جمهوری اسلامی ایران شجره طیبه ای است و باید مواظب باشیم به این درخت طیبه ضربه وارد نکنیم.
آیت الله مظاهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری در جلسه اخلاق صبح امروز که در مسجد امیرالمؤمنین(ع) خیابان جی برگزار شد، گفت: اختلاف در جامعه اسلامی، مطلوب امام زمان(عج) نیست.

وی افزود: این هفته، روزهای نگران کننده ای برای امام زمان(عج) داشت؛ روایات و سیره اهل بیت(ع) نشان می دهد که ایشان خواهان اتحاد، همدلی و گذشت بین مسلمانان است، چیزی که اهل بیت(ع) و به تبع ایشان خداوند را ناراحت می کند، اختلاف داشتن و مشاجره کردن و خودخواهی مسلمانان است.

حضرت آیت الله مظاهری خاطرنشان کرد: باید یکی از وظایف سنگین باید این باشد که رضایت امام زمان(عج) را کسب کنیم و این مشاجره کردن ها، دعوا داشتن ها و تهمت زدن ها با کسب رضایت امام زمان(عج) منافات دارد.

رییس حوزه علمیه اصفهان ابراز کرد: روایاتی هست که افراد مختلف نزد معصومین(ع) می رسیدند و ایشان به خاطر صله رحم کردن ها خوشحال و به خاطر منازعات مالی ناراحت بوده اند؛ ابی بصیر می گوید نزد امام صادق(ع) رسیدم و ایشان مقداری پول به من دادند تا منازعه مالی بین دو مسلمان را حل و فصل کنم.

استاد اخلاق حوزه علمیه اظهار کرد: بالاترین ثواب ها که از ثواب جهاد و حج بالاتر است، کسب رضایت امام زمان(عج) است، ایشان خودشان کمک دهنده و رافع نزاع ها هستند ولی ما هم باید مواظب باشیم.

وی گفت: تفاوتی ندارد که آتش از آسمان بر مسلمانان ببارد و یا این که اختلاف بین مسلمانان بیفتد؛ باید مواظب باشیم با مسلمانان نزاع نداشته باشیم، ابهت شیعه با اختلاف شیعیان در دل دشمن از بین می رود، پس گناه ایجاد اختلاف از هر گناهی بالاتر است.

حضرت آیت الله مظاهری در پایان تصریح کرد: ما باید با یکدیگر برادر باشیم و به ابهت تشیع ضربه نزنیم، نظام جمهوری اسلامی ایران شجره طیبه ای است که در قرآن به آن اشاره شده و باید مواظب باشیم به این درخت طیبه ضربه وارد نکنیم؛ باید از خداوند بخواهیم ما را به آن چه رضایت امام زمان(عج) است موفق بدارد./۸۶۷/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات