۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۵۴۶۰۹۵
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی مطرح کرد؛

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از ضرورت های جامعه اسلامی

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه انسان مؤمن در مسیر الهی با جان و مال خود ایثار می‌کند، گفت:‌ ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در کشور باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد تا در زمان تهاجم دشمن بتوانیم به مقابله بپردازیم.
علی سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی در مراسم گرامیداشت ایام‌الله دهه بصیرت که از سوی آستان مقدس حضرت معصومه(س) در شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد با اشاره به اینکه پویایی جامعه بشری بر اساس مبانی دین مبین اسلام مبتنی بر رعایت ضوابطی است، اظهار داشت: عموم ملت ها برای دست یابی به حقیقت آرامش دینی باید نسبت به رعایت قواعد دینی اهتمام جدی داشته و به اصول و موازین شرعی پایبند باشند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر این که خداوند متعال احیاء امر الهی را در قرآن کریم بر لزوم ثبات قدم مؤمنان توصیف کرده است، ابراز داشت: مومن باید توجه داشته باشد که برخی با وجود اینکه در مقطعی از تاریخ عملکرد مطلوبی دارند؛ اما به تدریج دچار اختلاف و انحراف می‌شوند.

وی ادامه داد: باید توجه داشت که گاهی تعدادی از مردم دچار لغزش‌های اخلاقی و برخی دیگر با مشکل و لغزش‌های مالی روبرو می‌شوند؛ بر این اساس شیطان برای هر فردی دام متفاوتی را درنظر گرفته تا بتواند افراد را به سمت گمراهی مطلق هدایت کند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان اینکه انسان مؤمن در مسیر الهی با جان و مال خود ایثار می‌کند، عنوان داشت:‌ ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در کشور باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد تا در زمان تهاجم دشمن بتوانیم به مقابله بپردازیم.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه(س) با تاکید بر اینکه مطالعه زندگی‌نامه برخی از یاران پیامبر اسلام(ص) به ما می آموزد که تغییر آنها متکی بر گذشت زمان است، اظهار داشت:‌ همانطور که اگر انسان مسیر درست را طی نکند دچار لغزش می‌شود انقلاب نیز بدون حرکت در مسیر درست دچار لغزش می‌شود، بر این مدار برخی انقلاب‌ها در دوره‌ای به شیوه مطلوب عمل کردند، اما در دوره‌ای دیگر دچار توقف شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی در ادامه به ریزش های سیاسی در تاریخ انقلاب اشاره کرد و گفت: گاهی رئیس جمهور، نماینده مجلس، فرماندار و استاندار در دوره‌ای درست عمل می کنند و در دوره دیگر دچار لغزش هستند، این در حالی است که مؤمن بر اساس تغییر وضعیت‌ها برخوردها و ارتباطات خود را دنبال می‌کند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این که برخی از افراد از ابتدا منافق هستند، ابراز داشت: این افراد با پنهان کردن چهره واقعی خود در مشاغل و مسؤولیت‌ها قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: باید توجه داشت که مؤمنانی هستند که در ابتدا سالم هستند و در چارچوب عمل می‌کنند و با حرکت در مسیر دچار انحراف می‌شوند که البته باید این موضوع مهم در تحلیل شرایط کنونی جامعه اسلامی مورد توجه قرار گیرد./837/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات