۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۷
کد خبر: ۵۴۶۰۸۶
مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی:

دولت به مطالبات اقتصادی مردم توجه کند

حجت الاسلام احمدزاده گفت: در شرایطی که بیکاری و گرانی مردم را آزار می دهد و گرانی اجناس و مایحتاج عمومی برای اقشار ضعیف سخت است مسؤولان نباید این شرایط سخت را انکار کنند.
اقتصاد

حجت الاسلام احمد زاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، درباره اتفاقات اخیر و وظیفه دولتمردان گفت: موضوع توجه به نیازمندی های آحاد ملت از مطالبات و تذکرات مستمر رهبر معظم انقلاب بوده است.

وی با بیان اینکه این نیازهای مردم در برخی مواقع جدی می شود و آن زمانی است که فاصله های طبقاتی و فشار به اقشار ضعیف و محروم جامعه بیشتر می شود، افزود: در برخی شرایط بر اثر سیاست های نادرست اقتصادی این اتفاقات روی می دهد و یا سوء رفتار برخی از مدیران نظام سبب تجدید تنش در جامعه می شود.

حجت الاسلام احمد زاده با اشاره به این مطلب که مسؤولان در شرایط فعلی باید به اقتضای مسؤولیتی که پذیرفته اند پاسخگو باشند، تصریح کرد: در این عرصه تلاش آنان باید به این سمت باشد که دغدغه های مردم را رفع کنند و ملت نیز به این باور برسند که مسؤولان از جنس خود آنها هستند.

وی درادامه با بیان اینکه ما مردمی داریم که دوران جنگ و هشت سال دفاع مقدس را تحمل کرده اند، تصریح کرد: این ملت، همان هایی هستند که در طول دوران سخت جنگ تحمیلی به روش اجناس کوپنی زندگی می کردند و دربرخی موارد برای خرید یک بطری شیر ساعت ها در صف های طولانی منتظر می شدند و در عین حال از جنگ پشتیبانی می کردند.

اختلاف طبقاتی مشهود بین مردم و مسؤولان

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضو  با اشاره به این مطلب که آن چیزی که باعث شده بود ملت ما آن شرایط سخت جنگ تحمیلی و وضعیت معیشتی آن دوران را تحمل کنند این موضوع بود که در آن زمان خبری از حقوق های نجومی و ویژه خواری برخی مسؤولین نبود، اظهار کرد: در شرایطی که مردم مشاهده می کنند که امکانات رفاهی و تجملاتی در اختیار برخی مسؤولان قرار دارد ومیزان ثروت آنان به گوششان می رسد تحمل مردم پایین می آید.

وی با بیان اینکه ثروت های هزار میلیاردی برخی مسؤولان این پرسش را در شرایط فعلی برای اقشار ضعیف به وجود آورده است که آنها با خود می گویند که اگر ثروت و دارایی نیست باید برای همه نباشد، تصریح کرد: در عین حال اگر این ثروت وجود دارد پس به چه دلیل فقط افراد انگشت شماری از آن بهره می برند و اکثر ملت در شرایط نامساعد اقتصادی به سر می برند.

شفاف سازی فضای اقتصادی

حجت الاسلام احمد زاده با اشاره به اختلافات طبقاتی غیر قابل باور در زندگی برخی مسؤولان نظام و آحاد ملت گفت: در شرایطی که بیکاری و گرانی مردم را آزار می دهد و گرانی  اجناس مایحتاج عمومی آنان برای اقشار ضعیف سخت است مسؤولان نباید این شرایط سخت را انکار کنند و در عین حال تبیین محدودیت هایی که وجود دارد سبب شفاف سازی فضای اقتصادی می شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان اینکه اگر در این شرایط سطح زندگی آحاد جامعه با مسؤولان نزدیک به هم باشد در این صورت مردم هم آنان را همراهی می کنند، اظهار کرد: اما اینکه در همین شرایط که برخی به علت بیکاری وگرانی برای تأمین نیازهای اساسی خود درمانده شده اند مشاهده وضعیت زندگی اشرافی و تجملاتی مسؤولان، برای ملت غیر قابل تحمل است.

وی با بیان اینکه رنگ و بوی تجملاتی و اشرافی زندگی مسؤولان سبب شده است که مردم لب به اعتراض بازکنند، تصریح کرد: در عین حال مردم پای اصول ایستاده اند و فقط یک جریان اقلیت در این اعتراضات مطالبات درست ملت را به سوی اهدافی که دشمن می خواهد سوق دادند.

حجت الاسلام احمد زاده با اشاره به این مطلب که این سوء استفاده های دشمنان به ضرر اسلام، انقلاب و نظام اسلامی است، تصریح کرد: وقتی مردم در زمان جنگ با این سختی های معیشتی مواجه بودند در آن زمان تحمل کردند.

مقایسه زندگی مسؤولان در زمان جنگ و در شرایط فعلی

وی درادامه به بیان مقایسه زندگی مسؤولان در زمان جنگ و در شرایط فعلی پرداخت و گفت: در زمان جنگ مردم می دیدند که رئیس جمهور و دیگر مسؤولان مثل مردم زندگی می کنند اما در حال حاضر وقتی می بینند شرایط ویژه ای برای برخی از دولتمردان ایجاد می شود آستانه تحمل آنان پایین می آید.

حجت الاسلام احمد زاده با بیان اینکه بیکاری و گرانی آثار خود را بر قشر محروم جامعه نمایان کرده است، تصریح کرد: اما درحال حاضر مسؤولان نظام محدودیت هایی در برنامه ها دارند اما وقتی آنان هم سطح با آحاد ملت زندگی کنند مردم هم با این موضوع کنار خواهند آمد چرا که مردم پای خون شهدا و ارزشها و بیعت با ولایت ایستاده اند.

تخریب کردن اموال عمومی مورد تأیید نیست

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با تأکید بر این مطلب که تخریب کردن اموال عمومی مورد تأیید نیست، گفت: اما سران فاسد ابرقدرت های دنیا این حرکت ها را تأیید می کنند در حالی که این حرکت خواسته و مطالبه اصلی مردم نیست و اینها جزء جامعه اند که عناصر خود فروخته ای هستند که تحت تأثیر رسانه ها و شخصیت های غربی قرار گرفته اند و به همین دلیل به اموال مردم تعرض کردند.

وی با بیان اینکه برخی تعرض ها به امکانی مانند مساجد و حسینیه ها و اماکن مذهبی صورت گرفته است، تصریح کرد: در واقع این موضوع تضییع حق الناس است که مورد تأیید نیست و در این عرصه دشمن دچار اشتباه محاسباتی شده است و اینگونه فکر کرده است که این گروه اقلیت آحاد ملت هستند درحالی که اینگونه نبوده است و ما اجازه نمی دهیم که کشور را دیگران به دست بگیرند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان اینکه در واقع دشمن ملت ایران را نشناخته است، گفت: دشمنان توی دهنی محکمی در راهپیمایی های دفاع از ولایت در این چند روزخورده اند و امیدواریم که آنان ناکام شوند.

بی توجهی دولت به مطالبات اقتصادی و معیشتی مردم

حجت الاسلام احمد زاده در بخش دیگری از سخنان خود درباره اینکه بی توجهی دولت به مطالبات اقتصادی و معیشتی مردم تا چه اندازه در به وجود آمدن این اغتشاشات اخیر موثر بوده است، ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب چندین مرتبه در سال های اخیر متذکر شده اند که راه ارتقای وضعیت معیشت مردم در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است و به همین دلیل هر سال را به نام های مختلف در راستای اقتصاد نامگذاری کرده اند.

وی با بیان اینکه تک تک مسؤولان درهمه سطوح وظیفه دارند که در جهت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی گام بردارند، تصریح کرد: واردات بی رویه در موضوعات مختلف سبب شده است که اقتصاد مقاومتی محقق نشود.

حمایت از تولیدات داخلی واشتغال، نخستین قدم در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی  

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان اینکه در این شرایط حمایت از تولیدات داخلی واشتغال می تواند نخستین قدمها در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد: در حال حاضر ما با آنچه که به عنوان یک تلاش جهادی باید در عرصه اقتصاد اتفاق بیفتد تا مسیر این راه هموار شود، فاصله داریم.

وی با بیان اینکه در شرایط تحریم وضعیت اقتصادی زمانی مدیریت و مقابله می شود که ما روی پای خودمان بایستیم، اظهار کرد: در این راه باید حمایت از تولید داخلی را در صدر قرار بدهیم و از واردات بی رویه کالاهای مصرفی غیرضروری مانند لوازم آرایش و پوشاک و حتی ابزار آلات ساده که از خارج وارد می شود و مخالف اهداف اقتصاد مقاومتی است ممانعت شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به این مطلب که هیچکدام از کشورهای دنیا به این میزان خودشان را به دیگران در عرصه اقتصادی وابسته نمی کنند، تصریح کرد: در عین حال باید مراقب بود اگر به خاطر اقدام مردم و مسؤولان آبروی انقلاب، اسلام و شیعیان در جهان خدشه دار شود همه ما مسؤول هستیم.

وی با بیان اینکه باید صف خودمان را از ضد انقلاب جدا کنیم، اظهار کرد: در واقع ما همه اعضای یک خانواده هستیم و نباید کاری انجام دهیم که دشمنان از این راهپیمایی ها سوء استفاده کنند و در عین حال بهتر است حرف ملت به صورت شفاف و با احترام بیان شود و مسؤولان نیز بیشتر تلاش کنند تا چهره فقر را از جامعه دور سازند.

حجت الاسلام احمد زاده با اشاره به فراهم سازی زمینه های اشتغال برای جوانان گفت: از طرفی امنیت اموال مردم در موسسات مالی بایستی از سوی مسؤولان فراهم شود و ملت باید هوشیار باشند که صف خودشان را از دشمنان ولایت و این انقلاب جدا سازند.

وی درباره دلایل دخالت های آمریکا و حمایت شتابزده آنان از اتفاقات اخیر گفت: این موضوع با شتاب نشان از این دارد که آنان ملت ایران را نشناخته اند چرا که مردم ما کسانی هستند که هشت سال برای این انقلاب و نظام و ولایت از خون و مال خود گذشته اند و در سوریه و عراق از حرم اهل بیت (ع) دفاع کرده اند و حتی در طول دوران هشت سال جنگ تحمیلی دست خالی این کار را انجام دادند./934/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات