۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۵۴۶۰۸۴
حجت الاسلام نبویان:

مدیر اشرافی نمی‌تواند مشکلات مردم را درک و حل کند

نماینده سابق مجلس با بیان اینکه مدیر اشرافی نمی‌تواند مشکل مردم را درک و به حل آن اقدام کند، گفت: سیاست‌ درهای باز در این دولت سبب شد که به طور کامل تولیدات داخلی کنار گذاشته شده و کارخانه‌ها یکی پس از دیگری تعطیل شوند.
سخنرانی حجت الاسلام نبویان

حجت الاسلام سید محمودنبویان معاون فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به نارضایتی ملت از مشکلات اقتصادی و سوء استفاده برخی فرصت طلبان از اعتراضات به حق مردم در رفع بیکاری و مشکلات معیشتی، گفت: امیرمومنان علی(ع) درباره مسأله فتنه فرمودند فتنه‌ها تنها در سایه تبعیت از هوا و هوس آغاز می‌شود.

وی افزود: قدرت طلبی، مقام خواهی، پول و دنیا پرستی سبب میشود انسان به سوی فتنه انگیزی حرکت کند، در سال 88 عده‌ای مقام پرست با رأی نیاوردن خودشان 8 ماه آرامش کشور را به التهاب و آشوب کشاندند و امنیت جامعه را به مخاطره انداختند؛ از این رو مهمترین ویژگی فتنه گران قانون شکنی است که مردم این مهم را سال ۸۸ به عینه مشاهده کردند. اکنون نیز دولت باید به مردم بگوید که از فتنه‌گران سال 88 دفاع می‌کند یا نمی‌کند چرا که دفاع از خائنان خیانت به ملت است.

نماینده سابق مجلس با اشاره به اینکه فتنه چند روز اخیر دنباله فتنه 88 است، اظهار داشت: اعتراض مردم به مشکلات اقتصادی و معیشتی حق بود اما باید توجه داشت که صف معترضان با اغتشاشگران و کارشکنان دو مسیر جدای از هم هستند.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم، گفت: در حال حاضر جامعه با رکودی وحشتناک روبرو شده است و معاملاتی که در اقتصاد کشور تاثیر مطلوب داشتند دیگر صورت نمی‌پذیرد و این رکود شامل همه اصناف می‌شود.برای مثال زمانی که مسکن مهر را تعطیل کردند به تناسب بسیاری از مشاغل در کشور تعطیل و چرخش زندگی مردم راکد و کارخانه‌های بسیاری در کشور تعطیل شد؛ بنابراین افزایش بیکاری که نابود کننده بنیاد خانواده است بیانگر کاهش تورم نیست که امروز برخی شعار آن را سر می‌دهند.

حجت الاسلام نبویان درباره نقدینگی کشور گفت: چرا تا این حد پول‌های بدون پشتوانه چاپ می‌شود، در دولت قبل نقدینگی 450 هزار میلیارد تومان بود اما الان بالای یک تریلیارد و 200 هزار میلیارد تومان است، واردات گسترده و بی‌رویه سبب شده که کارخانه‌های کشور یکی پس از دیگری تعطیل شوند در حالی‌که بسیاری از همین کالاهای وارداتی را جوانان ما می‌توانند در داخل کشور تولید کنند.

وی با اشاره به اینکه روحیه اشرافی گری مسؤولان و دولت مردان از دیگر مسائلی است که به مردم ضربه می‌زند، بیان داشت: چرا نباید آقای روحانی، آقای جهانگیری و برخی از وزرای میزان اموال خود را به مردم اعلام کنند، در حال حاضر ما وزرایی داریم که بالای هزار میلیارد تومان سرمایه دارند، آیا اینها همه از راه حلال است و یا اینکه چون زرنگ بودند به دست آوردند یا این فرصت‌ها فقط برای این عده ایجاد شده است.

معاون فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: داستان اختلاس‌های گوناگون چه شد چرا برادران اختلاس‌گر محاکمه نمی‌شوند، وقتی از اختلاس صندوق ذخیره فرهنگیان بحث می‌شود آقای رییس جمهور می‌گوید اختلاس نبوده معوقه بوده و به نوعی آن را توجیه می‌کند، از این دست توجیهات یک یا دو مورد نیست، درباره کرسنت گفته شد که فلان وزیر را نیاورید که فقط یک قلم از قراردادهای او 15 میلیارد تومان به ایران ضرر زده است.

وی با بیان اینکه در حوزه سیاسی و اقتصادی، ایران ضررهای بسیاری کرده است، گفت: سیاست‌ درهای باز در این دولت سبب شد که به طور کامل تولیدات داخلی کنار گذاشته شده و کارخانه‌ها یکی پس از دیگری تعطیل شوند.

نماینده سابق مجلس با بیان اینکه در مساله برجام گفته شد مشکل هوا، شغل، بیکاری و تحریم با برجام حل می‌شود اما پس از دوسال چه چیزی حل شده و کدام تحریم‌ها برداشته شده است، ابراز کرد: در حال حاضر چند میلیون بشکه نفت صادر می‌شود پس پول آن به کجا می‌رود، چرا نمی‌گویید چون تحریم هستیم نمی‌توانیم پول آن را به کشور بیاوریم.

حجت الاسلام نبویان افزود: دو سال است که آمریکا به شما قول داده است که اگر هسته‌ای خود را نابود کنید تحریم‌ها را برمی‌دارد؛ در حالی که هسته‌ای اراک، فردو، نطنز همه نابود شدند جلوی خط تولید آن گرفته شده و نظارت‌های خارجی بر آن آنلاین است و هزاران متخصص هسته ای را اخراج کردید، تحریم‌ها نه تنها برداشته نشد که روز به روز افزایش یافت و هیچ نوع رابطه بانکی هم برقرار نشد.

وی در ادامه بیان داشت: بعد از ماجرای برجام ایران حدود 70 نوع تحریم را تجربه کرده است، الان علیه ایران تحریمی صورت گرفته با عنوان کاتسا که پس از انقلاب تا کنون نمونه نداشته و این نتیجه سیاست‌های بسیار غلط آقای روحانی و جناب ظریف در حوزه خارجی و بیانگر ضعف آنان در مذاکرات است.

نماینده سابق مجلس گفت: نکته اساسی این است که آقایان به جای تعامل تسلیم شدند و متاسفانه آنچه غرب می‌گوید آنها می‌پذیرند درحالی که مقابل زیاده‌خواهی‌های غرب تنها مسیر موفقیت ایستادگی و مقاومت است همان راهی که حاج قاسم سلیمانی سردار غیرت و مقاومت در مقابل داعش در پیش گرفت و به موفقیت دست یافت؛ بنابراین دولتمردان بدانند تسلیم شدن به بهانه تعامل در شأن این ملت نیست.

حجت الاسلام نبویان درباره بودجه‌ها عنوان کرد: راه حل مشکل مردم این است که دولت به خواسته‌های آنان توجه داشته باشد و به توان داخلی اعتماد کند، هیچ کس نمی‌گوید در کشور را ببندید بلکه تمرکز خود را بر کارخانه‌های داخلی قرار داده و آنها را فعال کنید، چرا با روحیه ذلیلانه مدیران داخلی را تحقیر کرده و انتظار دارید کشور نجات یابد.

وی ادامه داد: با تعطیل کردن کارخانه‌ها مشکل کشور حل نمی‌شود، ما به جای اعتماد به خارجی‌ها باید به جوانان متخصص کشور اعتماد کرده و به راه اندازی کارخانه‌ها و تولیدات داخلی باید توجه کنیم.

نماینده سابق مجلس با تاکید بر اینکه دولت باید مانع اختلاس‌ها شود و وزرای چند هزار میلیاردی را اخراج کند، گفت: دولت در حوزه خارجی با کنار گذاشتن روحیه تسلیم باید متناسب با عزت ملت سیاست خود را در پیش بگیرد. مسؤولان اگر روحیه اشرافیگری و حقوق‌های نجومی را کنار بگذارند شاهد حل مشکلات مردم خواهند بود.

حجت الاسلام نبویان بیان داشت: دولت لیستی را ارائه کرد و در آن بیان داشت که گویا همه بودجه‌های کشور به سمت حوزه علمیه قم سرازیر است و به گونه ای وانمود کرد که گویا حوزه علمیه قم بودجه کشور را می‌خورد بر همین اساس خواستند حوزه علمیه قم را عامل مشکلات مردم معرفی کنند؛ در آن لیست اسم جاهایی را آورند که اصلا به حوزه علمیه قم ربطی ندارد؛ حداقل دروغ هم می‌گویید به این واضحی دروغ نگویید.

وی اضافه کرد: یکی از آن اسامی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی است که مرکزش در تهران قرار دارد  و دولتی محسوب می شود و و این مرکز هیچ ربطی به حوزه علمیه ندارد و یا مجمع تقریب مذاهب اسلامی و بنیاد سعدی چه ربطی به حوزه دارند؟ چرا برخی عادت کردند این حد روشن دروغ بگویند.

نماینده سابق مجلس در ادامه گفت: بر فرض که همه مواردی که در لیست گفته شد درست باشد حال مجموع پول‌هایی که حوزه علمیه دریافت می‌کند حدود سه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است در حالی که بودجه کل کشور بیش از ۹۰۰ هزار میلیارد تومان تخمین زده می‌شود پس مابقی بودجه‌ها کجا می‌رود چرا ۹۰۰ هزار را در مقابل 3 هزار قرار می‌دهند، مردم این فاصله را بسیار خوب درک می‌کنند. نکته دیگر اینکه بودجه شرکت‌های دولتی بیش از ۷۰۰ هزار میلیارد تومان است چرا این مقدار پول را باید شرکت‌های دولتی بخورند؟

حجت الاسلام نبویان در ادامه بیان داشت: نکته بعدی اینکه بودجه کل شورای مدیریت حوزه‌های علمیه که باید همه حوزه های علمیه سراسر کشور را حمایت کند حدود ۳۰۰ میلیارد تومان است در حالی که بودجه یک موسسه علمی و دانشگاهی در کشور ۹۰۰ میلیارد تومان است؛ حال دولت بگوید بودجه تمام مراکز حورزوی برابر با سرمایه چند وزیر است،  سرمایه سه وزیر در کنار هم جمع شوند بیش از سه هزار میلیارد سرمایه دارند.

وی درباره بودجه سالانه شخص رییس جمهور، گفت: خوب است رییس جمهور بودجه سالانه خود را طبق گفته خودشان که تاکید بر شفافیت دارد برای مردم اعلام کند؛ بودجه سالانه رییس جمهور دوسال پیش 70 میلیارد تومان بود چه کسی بر خرج این پول‌ها نظارت دارد، خوب است دولت با شفافیت بودجه خود را برای مردم اعلام کند. لازم است مقدار بودجه‌ای را که برای تغییر دکوراسیون نهاد ریاست جمهوری مصرف شد و اینکه رییس جمهور زندگی خود را در این فشار اقتصادی چگونه می‌گذراند برای مردم بازگو کند.

نماینده سابق مجلس ادامه داد: مدیر اشرافی که به سرپناه زلزله زدگان با کفش وارد می‌شود نمی‌تواند درد مردم را حس کند.

معاون فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی درباره فتنه اخیر، عنوان کرد: مشخص است که چرا آمریکا و اذناب و مزدوران داخلی آن دست به فتنه می‌زنند، این نشانه قوت مردم و سربلندی انقلاب اسلامی ایران است چرا که اینها به ذلت افتادند که این کار را انجام می‌دهند. بعد از جنگ جهانی دوم آمریکا و شوروی دو قدرت برتر جهان بودند و آمریکا ایران را به عنوان ژاندارم منطقه انتخاب کرد تا شوروی را نابود کند و مردم این پایگاه را از دست آمریکا نجات دادند علاوه بر آن لبنان، سوریه و عراق با الگوگیری از مقاومت مردم ایران کشور خود را از چنگ آمریکا نجات دادند.

حجت الاسلام نبویان ادامه داد: در تاریخ غرب جنگ 30 ساله بین پروتستان و کاتولیک داریم که در این جنگ یک شبه هزاران نفر را سلاخی کردند، وقتی داعش اعلام وجود کرد چند تن از مسؤولان آمریکایی اعلام کردند که جنگ 30 ساله بین شیعه و سنی آغاز شد اما تدبیر رهبر معظم انقلاب و شجاعت حاج قاسم سلیمانی نقشه آنان را نقش بر آب کرد و داعش نابود شد، آمریکا در ماجرای تجزیه اقلیم کردستان، به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و نقشه سعد حریری نیز با شکست روبرو شد بنابراین حق دارند که از ایران عصبانی باشند و دست به توطئه بزنند، اما مردم ما با بیداری و هوشیاری همه توطئه آنان را از بین می‌برند./813/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات