۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۵۴۶۰۵۸
حجت الاسلام شهریاری مطرح کرد؛

لجام گسیختگی «تلگرام» نتیجه سوء مدیریت مسؤولان

رییس مرکز تحقیقات کامپیوتری نور با تأکید بر اینکه مسؤولان باید نسبت به آسیب های تلگرام احساس مسؤولیت کنند، گفت: بی دقتی در این زمینه سبب شد تا تلگرام به ابزاری برای هدایت ضد انقلاب‌ها و شورش گرها تبدیل شود.
حمید شهریاری معاون رییس قوه قضاییه و عضو شورای عالی فضای مجازی کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حمید شهریاری در همایش تجلیل از پژوهشگران برتر موسسه امام خمینی(ره) که امروز در سالن اجتماعات مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد، به آسیب شناسی تلگرام و تبیین راهکارهایی برای رهایی از آن آسیب‌ها پرداخت و گفت: این شبکه اجتماعی آسیب های جدی را در زمینه امور دینی، ولایت، نبوت، توحید و امامت وارد ساخته و نه تنها در این فضا مورد پرسش، بلکه مورد تمسخر قرار می گیرد و این در حالی است که هزاران نفر از جوانان کشور شاهد آن هستند.

رییس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی ادامه داد: خدشه دار کردن سبک زندگی ها، ترویج خشونت، ترویج فرهنگ تروریسم، مشاغل حرام، پخش مواد مخدر و انواع تصاویر مستهجن و هزاران نوع از این موارد، از آسیب‌های دیگر تلگرام است.

وی تأکید کرد: در تهران شاهد حضور دو قشر متفاوت از شهروندان با دو سبک زندگی متفاوت هستیم به گونه ای که این مسأله در رفتار و گفتار آنها به وضوح مشاهده می شود که باید گفت در این بین تلگرام تأثیر بسزایی بر شکل گیری این پدیده داشته است.

حجت الاسلام شهریاری با اشاره به ضرورت ریشه یابی آسیب های تلگرام اظهار داشت: امروزه اگر ریشه این آسیب ها رصد نشود، امنیت ملی با خطر مواجه خواهد شد، چراکه با وجود داده های که از ملت ایران در تلگرام موجود است، دشمن به راحتی می تواند شخصیت و هویت ایرانیان را شناسایی کند و طبق آن برای غلبه بر انقلاب اسلامی برنامه ریزی داشته باشد.

رییس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی با تأکید بر اینکه مسؤولان باید نسبت به آسیب‌های تلگرام احساس مسؤولیت داشته باشند، ابراز داشت: بی دقتی در زمینه تلگرام سبب شد تا این شبکه اجتماعی به ابزاری برای هدایت ضد انقلاب ها و شورش گر ها تبدیل شود.

وی با بیان اینکه تلگرام، آفت و مصیبت جان حاکمیت شده است، عنوان کرد: امروزه در این شبکه اجتماعی سخیف ترین شایعه ها را پراکنده می کنند که سبب می شود در ذهن برخی افراد شبهه ایجاد شود؛ حوزه انقلابی باید در این عرصه گام بردارد، آسیب ها را کاهش دهد و از شبکه های داخلی حمایت کند.

حجت الاسلام شهریاری یاد آور شد: البته ناگفته نماند که مردم شریف ایران با بصیرت هستند و علی رغم مشکلات اقتصادی و معیشتی که وجود دارد با جان و دل پای ارزش های انقلایب ایستاده اند؛ اما بحث این است که چرا باید کار به جایی بکشد تا یک جوانی که امام(ره) و انقلاب و دفاع مقدس را ندیده، اکاذیب تلگرامی را باور کرده به خیابان آمده و شعارهای ضد انقلابی سر داده و دست به آشوب و خسارت به اموال بیت المال بزند.

رییس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی افزود: تلگرام از سوی دیگر بسیاری از فرصت ها را ایجاد کرده است که برخی از آنها عبارتند از کسب و کار و خرید و فروش حلال وار، صله رحم و ایجاد ارتباط میان خویشاوندان و غیره؛ ما منکر منافع تلگرام نیستیم، بلکه می خواهیم با همت مسؤولان، این شبکه اجتماعی مدیریت و هدفمند استفاده شود.

وی در پایان به تبیین راهکارهایی برای مدیریت و کاهش آسیب های تلگرام پرداخت و بیان کرد: ایجاد شبکه های بومی که پاسخگوی نیاز جامعه باشد، ترویج و حمایت از شبکه های داخلی به ویژه از سوی روحانیت، مدیریت فیلترشکن ها، احراز هویت تحت شبکه و انتقال سرورهای اطلاعاتی شبکه های اجتماعی خارجی به داخل ایران برای مدیریت آن از جمله راهکارهای کاهش آسیب های تلگرام و سایر شبکه های اجتماعی است./841/پ۲۰۲/س

ارسال نظرات